/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Brystmuskler
Fra : BananJoe.
Vist : 9735 gange
20 point
Dato : 08-07-05 14:04

Hvordan træner jeg det inderste af mine brystmuskler?
Dvs. der hvor de vender mod hinanden.

Jeg vil gerne træne dem hele vejen ned langs indersiden der.
Jeg har en bænk til bænkpres og håndvægte.

PS. Jeg er en mand :D

Jeg vil også gerne have tips til generelt, at træne brystmuskler.

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 08-07-05 14:15

Hej Bananjoe

Kig engang på dette link,,,der er alle de øvelser du ønsker dig, og mange krøver blot et par håndvægte.

mvh steen

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 08-07-05 14:16
Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 08-07-05 14:16
Kommentar
Fra : BananJoe.

Dato : 08-07-05 14:28

Til Classic26

Jeg har lidt svært ved at overskue siden.
Hvilke øvelser er det præcist, der er til at træne brystmusklerne med?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-07-05 19:24

Hej Bananjoe.

"Go motion" giver en række eksempler på, hvorledes man kan sætte belastning på en bestemt muskel (muskelgruppe) - også den store brystmuskel (M. Pectoralis major)Der er eksempler med bænkpres og håndvægte ..

http://www.gomotion.dk/pe1.asp?p_id=159

God fornøjelse

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-07-05 19:30

Faktisk er Classic26 link ret godt

http://www.motion-online.dk/styrketraening/oevelsesliste/dumbbell_press/

Klik på de forskellige latinske navne - og du får en udførlig beskrivelse af musklen..

Kommentar
Fra : havbasse

Dato : 26-01-06 16:46

du skal tage en vægtstang.. og så holder du hænderne helt inde på midten og så kører du stangen ned til brystet.. ligesom almindelig bænkpres.

Kommentar
Fra : slsstyrer

Dato : 26-10-06 09:16

Efter hva jeg ved, så træner bnkpress med hænderne tæt, biceps.. En øvelse for de inderste bryst muskler (der hvor de vender ind mod hinanden) er f.eks. den hvor man ligger på ryggen på en bænk med en håndvægt. Hold om håndvægten med begge hænder og før den om bag hovede med armene strækt og tilbage i lodret position igen. Lidt svært at forklare.. Håber du forstår :P
MVH søren.