/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
hvad er forskellen AGP-PCI-PCI Express-~
Fra : dayworker24
Vist : 1041 gange
50 point
Dato : 07-07-05 15:50

Inde på edbpriser.dk kan du vælge i grafikkort gruppen om det skal være et af de nedenstående slags

AGP
PCI
PCI Express
DVI

http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=15

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 07-07-05 16:02

PCI, er ældst, og derfor kan alle computere bruge det.
AGP kom efter PCI, kræver at dit bundkort har et AGP-slot (det har de fleste)
PCI Express, er det nyeste, og hurtigest
DVI, er digital overførelse af billedet til skærmen, og for at du kan bruge dette, skal din skærm også have DVI for at du kan bruge det.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 07-07-05 16:04

PS! PCI Express, kræver jo lige at dit bundkort har et PCI Express-slot.
Hvis din computer har dette, og din skærm har DVI-in er det klart det bedste

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 07-07-05 16:04

for mig at se så er "dvi" lidt malplaceret sammen med slottypen... Eller er det bare mig?

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 07-07-05 16:08

Chirllemand!
Det er ikke bare dig, DVI høre slet ikke hjemme sammen med slottype.
Men det er nok fordi at det ikke endnu er standart på grafikkort at man kan vælge at søge på grafikkort med DVI-out.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-07-05 16:09

AGP - er det slot på bundkortet som er beregnet til grafikkort al lidt ældre type.
PCI - De andre slots beregnet til alle andre kort inkl også nogle grafikkort fx. hvis man skal have 2 kort i.
PCI express - Den nye hurtige til grafikkort, men bundkortet skal understøtte det.
DVI - Digital

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 07-07-05 20:36

kan et bundkort både have AGP og PCI

Kommentar
Fra : zedez

Dato : 07-07-05 21:06

Du kan godt have begge dele på bundkortene idag, på een gang altså - se nedenstående evt...
Blot et eksempel fra Edbpriser.dk af

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116321

--Z

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 07-07-05 21:11

mit bundkort hedder shuttle mk35/N

kan nogen finde det bundkort og kan de se om mit kan tage begge dele altså PCI - AGP

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 50 point
Dato : 08-07-05 03:58

Her er de data jeg har kunne finde -->

Model Name:
MK35/N

Chipset:
VIA KM266 + VIA VT8235
DDR266/200
Compliant 2 GB DRAMs
2 x 184-pin DIMM

Expansion Slots:
4X AGP device
3 PCI slots
1 CNR slot
6 USB 2.0

Form Factor:
ATX

Other Feature:
ATA133/100/66
AC 97 audio
S3 ProSavage8 Graphics
Realtek 8100B 10/100 Fast Ethernet

Som jeg ser det, kan du selv vælge om du vil bruge PCI eller AGP. Personligt ville jeg nok bruge AGP.
Men er "Shuttle" ikke en af de der mini mini mini pc'er? For så skal du jo lige tænke på pladsen når du køber grafikkort.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-07-05 09:53

Du skal vælge et AGP op til X8 kort!

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 08-07-05 11:53

tænkte på hvor du fandt de data henne dbl for jeg har haft lidt svært ved det

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 08-07-05 13:59

Dem fandt jeg her --> http://www.scecomputers.com/MainBoards/SHUTTLE/shuttleMainboard.htm
Helt nede i bunden af siden. (anden sidst)

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 08-07-05 17:28

Der står bare på de fakta 4X AGP device´

skal et grafikkort så ikke kun have 4x AGP???

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 08-07-05 21:42

Det betyder ikke noget om grafikkortet har 4 eller 8x AGP Det kan ikke arbejder hurtigere end hvad din bundkort tillader. I dit tilfælde 4x AGP
Men jeg tror ikke at der er så mange at vælge imellem hvis du kun vil have et grafikkort der arbejder 4x AGP, så du kan vist med fordel vælge et 8x AGP.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 08-07-05 23:06

det har du ret i der var kun nogle dårlige grafikkort

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 08-07-05 23:07

mange tak for svaret du har været en meget god hjælp til dette spørgsmål