/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Sikkerhedskode til Nokia 6220
Fra : pipzi
Vist : 607 gange
100 point
Dato : 07-07-05 12:05

Jeg er lidt på den.

Jeg har købt en telefon gennem QXL, og idag modtaget denne.

Når jeg tænder tlf beder den om pinkoden og dernæst sikkerhedskoden. Når jeg så trykker den standard der er til den, siger den at det er forkert kode.

Nogen der ved hvad jeg kan gøre ? Har kontaktet sælger, som siger at han ikke har ændret koden, men den er jo tydeligvis ændret. Er det nogen moder jeg kan ændre den på ??? Når jeg ikke kender koden...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 07-07-05 12:13

Nokias standard kode er 1 2 3 4 5. Men den siger du, du allerede har prøvet. Og hvis sælger ikke vil ud med den, har du et problem. Jeg er dog i tvivl om du kan gøre noget via et kabel, eller det kræver den skal ned i forretningen og fixes, men det kræver sikkert en kvit.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 07-07-05 12:14

koden er 1 2 3 4

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 07-07-05 12:17

Talisko, jeg har forsøgt den kode som står i brugsvejledningen og det er ikke den rigtige skriver den !!!

Det er jo derfor jeg har lidt et problem. Jeg har ikke kabel til telefonen...

Det jeg tænkte på, er at den nok ikke er låst op Så mon nogen kender et sted i Århus, hvor jeg kan tage hen og få den låst op ? Jeg aner jo ikke hvilket selskab den er købt hos, så kan ikke foretage de der online unlock

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 07-07-05 12:22

Prøv 1234 og udelad 5

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 110 point
Dato : 07-07-05 12:23

Unlocker i Århus.... Værsesego

http://www.helloo.dk/
http://www.unlockaarhus.dk/

Kommentar
Fra : DarkDeviL

Dato : 07-07-05 14:30

Prøv 4x0.. Altså "0 0 0 0" :)

På ALLE de telefoner jeg har haft, har 0000 været sikkerhedskoden. Som standard..

Kommentar
Fra : kims_der

Dato : 08-07-05 14:18

skal jeg være ærlig tror jeg ikke du kan bruge den mobil til en skid!!! det er jo også det den vil sige hvis den nu var blevet stjålet og det ville være rimelig usmart hvis man bare lige udenvidre kunne låse den op.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 08-07-05 14:55

Så må du lade handlen gå tilbage.... Og give sælger MEGET dårlige karakter på QXL.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 08-07-05 15:26

Ja jeg ved sgu ikke. Jeg har nu fået den låst op, måtte betale 100 kr udover prisen, så sælger får også negativ karakter, dette har jeg informeret ham om !

Godkendelse af svar
Fra : pipzi

Dato : 08-07-05 15:27

Tak for svaret taliskoko.