/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skærmen viser mærkelige farver?
Fra : freakstyle
Vist : 657 gange
20 point
Dato : 06-10-02 10:49

Efter at jeg har været til LAN, så er der kommet nogle mærkelige farver på skærmen. Alt hvidt er lyserødt, grønt er sort, rødt er orange osv. Jeg har prøvet at lade den stå slukket i en dag, men det hjælper ikke? Nogen der ved hvad der er galt?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 06-10-02 11:10

Hej freakstyle,

hvilken skærm samt grafikort har du?
hvilket operativsystem samt version?

har du evt. prøvet knapperne på din skærm for at se om det hjælper på farverne?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : freakstyle

Dato : 06-10-02 12:02

Mit grafikkort er et Intel 82815.
Mit styresystem er Windows 98.
Men det er ikke det der er problemet. Har prøvet med en anden skærm, og det virkede fint. Har trykket på samtlige knapper på skærmen!

Kommentar
Fra : jehg

Dato : 06-10-02 14:20

Hej freakstyle

Prøv at se i skærmstikket om der er nogle af stifterne der et bukket/knækket.

mvh

Jehg

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 06-10-02 14:33

Hej Freakstyle,

har du prøvet den skærm det er galt med på en anden computer?

idet det ikke tyder på at der så er noget galt med din computer når det funker med en anden skærm...

men hvilken skærm har du der bøvler? (mærke/model, hvor mange tommer (15", 17" eller 19")

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : freakstyle

Dato : 06-10-02 15:20

Det er ikke en stift der er bøjet, har tjekket. Skærmen er en Mag Innovision model DXT-17 17"

Accepteret svar
Fra : jofoost

Modtaget 20 point
Dato : 06-10-02 19:39

Hej freakstyle

Det lyder som om at den skal afmagnetiseres (degauss), hvis den ikke har denne funktion, kan du evt. gå til en Radio/tv reperatør.

mvh
Jofoost

Kommentar
Fra : freakstyle

Dato : 08-10-02 17:45

Undskyld jeg ikke har skevet i noget tid, men har ikke lige haft tid... Men har løst problemet :) skærmstikket var defekt! Men eller tusind tak for hjælpen herinde!!

Kommentar
Fra : ibrahimal

Dato : 04-11-02 16:26

Hvad kan man så gøre hvis det bliver ved? Jeg har funktionen Degauss, men det hjælper ikke. Det kommer igen efter et stykke tid, også kan jeg ikke bruge funktionen Degauss... Er der nogen der ved det?

Kommentar
Fra : Single_n_Fabulous

Dato : 08-02-04 14:38

Hej, jeg har faktisk præcis samme problem som freakstyle havde. Dog kan jeg ikke påstå at det kan løses på samme måde, da jeg er i besiddelse af en bærbar og derfor ikke har et skærmstik. Problemet i detaljer: Skygger på alle farvebilleder på skærmen, bestående af bittesmå prikker i forskellige mørke farver. Jeg har prøvet ALT og overvejer om det er mit grafik kort den er gal med. Min computer er en Compaq Pres. 700, mit grafikkort er et s3 twister K... Nogen der umiddelbart kan sige mig, hvad der er galt, kan ikke finde lignende problem nogle steder.