/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
6000km service
Fra : botage
Vist : 952 gange
100 point
Dato : 06-10-02 09:20

hej, som ny- og temmelig grøn MC ejer, kan jeg få en følelse af at blive "tørret" et vist sted af visse forhandlere, læs f.eks mit spørgsmål om garanti, selv om den bedste reklame som bekendt er den mundtlige, nu vil jeg så hendvende mig til den forhandler- som ikke er autoriseret suzukiforhandler og spørge ham hvordan han så kan lave 1000km tjek og sælge mig en ny suzuki gs500, altså dækker garantien? jeg vil så skifte til en autoriseret og spørger ham hvad et 6000km service koster, ca kr 3500- og når jeg læser i instruktionsbogen hvad der skal laves lyder det dyrt.
mvh Bo

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-10-02 10:05

> jeg vil så skifte
> til en autoriseret og spørger ham hvad et 6000km service koster, ca kr
> 3500- og når jeg læser i instruktionsbogen hvad der skal laves lyder det
> dyrt.

Jeg gav vel ca. kr. 12-1500 for et 6 kkm check hos Rydberg (Aidt) - Suzuki
SV650S. Det er omtrentligt den pris alle service har kostet på SV'erne.

Mvh
Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-10-02 10:40

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message news:01Tn9.76222

>
> Jeg gav vel ca. kr. 12-1500 for et 6 kkm check hos Rydberg (Aidt) - Suzuki
> SV650S. Det er omtrentligt den pris alle service har kostet på SV'erne.
>
Det var også den pris som jeg gav på en CBR600F4.
Så jeg syntes 3500 er alt for dyrt

Michael

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 06-10-02 13:46

"botage" <botage.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:AlRn9.75526$Qk5.3278844@news010.worldonline.dk...
> hej, som ny- og temmelig grøn MC ejer, kan jeg få en følelse af at blive
> "tørret" et vist sted af visse forhandlere, læs f.eks mit spørgsmål om
> garanti, selv om den bedste reklame som bekendt er den mundtlige, nu vil
> jeg så hendvende mig til den forhandler- som ikke er autoriseret
> suzukiforhandler og spørge ham hvordan han så kan lave 1000km tjek og
> sælge mig en ny suzuki gs500, altså dækker garantien? jeg vil så skifte
> til en autoriseret og spørger ham hvad et 6000km service koster, ca kr
> 3500- og når jeg læser i instruktionsbogen hvad der skal laves lyder det
> dyrt.
> mvh Bo
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Her er lige hvad Søborg MC skal have for service på sådan en, priserne er
vejlende, men for mit vedkomne har det altid endt med at være billigere end
priserne fra hans hjemmeside.

Model Årgang Reservedele Olie Arbejdsløn IALT
GS 500 E Alle 138 327 700 1165 = lille service
GS 500 E Alle 321 327 1050 1698 = stort service

M.v.h.

Dannie

Godkendelse af svar
Fra : botage

Dato : 06-10-02 18:23

Tak for svaret DJ.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-10-02 16:53

"botage" <botage.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:AlRn9.75526$Qk5.3278844@news010.worldonline.dk...

Jeg er temmeligt sikker på, at importøren ikke længere kan kræve service foretaget af et af ham autoriseret værksted. Hvis der ifbm en reklamationssag (ikke garanti) er diskussion om overholdt service, er dine kvitteringer for indkøb af filter og olie nok. Tag evt et billede med ventildækslet afmonteret.

Istedet for alle diskussionerne om pris og kvalitet på værksstedsarbejde:

Haynes bog: 250,-
Ventilfjederværktøj: 150,-
Søgeblade: 30,-
Filter: 60,-
Olie: 250,-

Total: 740,-

Så er der stadig løn til et par af dine egne timer. Og halvdelen af udgifterne har du ikke ved næste service. Og du ved alt er lavet. Og...

> Leveret af: http://www.kandu.dk/

Næeh, jeg fik det nu fra dtext...

--
Who, what, where: http://move.to/henning