/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Mini Stepper
Fra : bublebee
Vist : 1931 gange
50 point
Dato : 04-07-05 23:34

Jeg har nu købt mig en mini stepper for, at komme igang med at træne lår og rumpe lidt.
Vil gerne høre folk erfaringer med denne. Er det rigtig godt? Hvor længe bør man træne hver dag mm.

Mvh Jane

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 04-07-05 23:44

30 min, men min erfaring med mini steooer er dårligt, da man ikke står godt, jeg har istedet for en cross trainer hvor du bruger hænder og ben. og den er god

mvh
jan

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-07-05 23:52

Det er ingen supermaskine, og det er langt bedre at lave varierende øvelser på flere maskiner, som der feks. er i kondicentre.
Den er udemærket til kortvarig brug, men kræver man holder ryggen lige så man ikke bliver krumbøjet.
Hvor lang tid, tja jeg vil mene 15 minutter, da du ellers kan skade knæene, det er jo ikke nogen helt naturlig øvelse.
Men hvis trinnene ikke er for høje kan du godt træne dig op til 25 minutter pr dag.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 05-07-05 11:32

jeg har lavet det så jeg tager de små skridt af ganeg, det er bare for lige at stramme lidt op

Accepteret svar
Fra : malou0503

Modtaget 50 point
Dato : 06-07-05 10:32

Jeg har også forsøgt mig m. en mini-stepper. Syntes desværre ikke at det gav særlig meget. Vær opmærksom på om der står en max. træningstid i brugsanvisningen. Jeg opdagede, efter at jeg havde købt mini-stepperen, at den max. måtte bruges 15 min. pr. gang, da der ellers var fare for overophedning af stemplerne. Ved ikke om din er samme type m. pedaler der trædes i bund.

Under alle om stændigheder en god i dag som du selv er inde på, at starte langsomt op ved enhver ny form for træning.

Held og lykke

Malou

Kommentar
Fra : malou0503

Dato : 06-07-05 10:33

- sorry der skulle stå "en god idé...." og ikke en god i dag!!

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 06-07-05 12:04

hehe. det lyder som om det er samme slags. mener der stod at efter 15 min skulle man holde 5 min. pause så den kunne køle ned igen. men man må bruge den i 30 min om dagen.
Det er bare for at få lidt gang i mig selv. Blive sommer klar du ved :)

Og så skal jeg i en brudekjole om 2½ måned, så ville gerne bare lige nå at tabe lidt :)

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 02-08-05 17:11

Jeg fandt selv svaret, men tak for svarene alligevel. Jeg snakkede med en uddannet instruktør og fik at vide at den sagtens kunne bruges, og hvis jeg samtidig ville træne forsiden af lårene skulle jeg bare læne mig lidt forover.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 02-08-05 17:12

Tak for svaret malou0503.