/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
kan jeg nøjes med at tage ringen ud?
Fra : bambusneger
Vist : 480 gange
75 point
Dato : 05-10-02 17:42

hey!!
jeg skal snart have en scooter som jeg meget gerne vil ha til at kører bare lidt hurtigere end de tilladte 30 km/t. Jeg tænkte på om man kan nøjes med at tage ringen i variatoren ud, eller SKAL jeg tage alle begrænsningerne. hvis jeg nøjes med ringen hvad giver det så, optræk eller topfart og hvor meget?

venlig hilsen Aske

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-10-02 18:07

jo, du kan godt nøjes med at tage skiven ud, og det cirka det dobbelte i fart....

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 05-10-02 18:24

- men det er måske lidt halv kedeligt.... Fjern dog alle begrænsningerne når du nu er i gang....

Jon

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 75 point
Dato : 05-10-02 21:07

Hej "Bambusneger" ...

Start med at fjerne begrænserne i variatoren hvis du ikke er sikker på hvad
du vil. Det giver større topfart, men ikke bedre acceleration.
Det støjer ikke, og ændringen kan kun konstateres hvis der kommer en
"sniger" bagfra.
Din knallert vil sandsynligvis køre med færre omdrejninger = længere på
literen selvom du får højere fart.

Venlig hilsen : Henrik

"bambusneger" <bambusneger.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:vCDn9.74339$Qk5.3193802@news010.worldonline.dk...
> hey!!
> jeg skal snart have en scooter som jeg meget gerne vil ha til at kører
> bare lidt hurtigere end de tilladte 30 km/t. Jeg tænkte på om man kan
> nøjes med at tage ringen i variatoren ud, eller SKAL jeg tage alle
> begrænsningerne. hvis jeg nøjes med ringen hvad giver det så, optræk
> eller topfart og hvor meget?
>
> venlig hilsen Aske
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 06-10-02 00:44

bliver den sløvere i optræk eller er det det samme?
hvad kan jeg ellers gøre?
jeg vil gerne have den til at kører ca. 50-60 km/t og ha' et godt optræk!

venlig hilsen Aske

Kommentar
Fra : AlexS

Dato : 06-10-02 18:14

Du burde nok også tage blindrøret når du er i gang..
Jeg har lige taget det på min, og det hjælper altså en del i optræk..
Hvilken scooter har du?

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 06-10-02 20:07

jeg tænkte på at købe en "gelira runner" men er ikke sikker. den må faktik helst højest 50 km/t men må gerne ha kanont optræk! hvad skal jeg tage af og hvordan gør jeg?

venlig hilsen aske

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 06-10-02 20:08

jeg tænkte på at købe en "gelira runner" men er ikke sikker. den må faktik helst højest kører 50 km/t men må gerne ha kanont optræk! hvad skal jeg tage af og hvordan gør jeg?

venlig hilsen aske

Godkendelse af svar
Fra : bambusneger

Dato : 11-10-02 17:32

Tak for svaret Henrik Ø.
jeg tænkte på om den får større acceleration hvis man gør noget ved blindrøret?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-10-02 21:18

hvis du lukker blindrøret får du den originale motor som fabrikken lavede
den... bedre optræk kører længre på literen men du skal også fjerne "ringen"
i variomaiticen og så løber den lige en del hurtigere men bruger kun lidt
over det halve i bensin...

"bambusneger" <bambusneger.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:g0Cp9.93312$Qk5.4204624@news010.worldonline.dk...
> Tak for svaret Henrik Ø.
> jeg tænkte på om den får større acceleration hvis man gør noget ved
> blindrøret?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>