/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
opsætning af 6630
Fra : Jake20
Vist : 4757 gange
100 point
Dato : 03-07-05 22:45

Jeg har en nokia 6630 men kan ikke komme på nettet med den. Den siger "pakkedata forbindelsen er ikke tilgængelig" har hentet en wap opsætning men det virker stadig ikke.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig...!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-07-05 00:17

Det burde kunne lade sig gøre ved hjælp af programmet "Nokia Setting Wizard".
På min 6680 klarede det i hvert fald alle opsætninger i et snuptag. Jeg slap helt
for at gå ind og hente dem nogen som helst steder.

Hvis du af en eller anden grund ikke har "Setting Wizard" liggende på det
medfølgende dv-rs-mmc-kort, kan du hente det her (Rul en anelse ned på siden):
http://www.nokia.com/nokia/0,6771,64931,00.html

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-07-05 17:05

vælg menu "forbindelse" derefter indstillinger vælg "forbindelseindstillig" vælg den der ligger "tdc mobil wap gprs" hvis det er tdc ellers telia wap????

Kommentar
Fra : Jake20

Dato : 05-07-05 18:03

Har lige prøvet at bruge Setting Wizard og det virker stadig ikke...

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-07-05 18:10

Hvilken operatør har du (TDC, Sonofon, 3, Telia etc.)?

Kommentar
Fra : Jake20

Dato : 05-07-05 18:16

Jeg har TDC Mixit...

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-07-05 18:41

Mystisk, jeg har også TDC - blot en 6680 - og hos mig fungerer det fint.

Men prøv følgende. Gå ind i menuen og vælg:
Værktøjer > Indstillinger > Netværk.
Og hvis mobilen under Netværkstilstand er sat til "Dobbelt netværk",
ændrer du det til "GSM".

6630 er jo en 3G-telefon, men det er kun 3-kunder, der har brug for, at
den kan skifte mellem netværkene.

Når du har ændret netværkstilstanden slukker du så telefonen og tænder den igen,
hvorefter du nok engang foretager opsætningen med Setting Wizard.

Jeg tør ikke garantere for, at det vil hjælpe, men det er da et forsøg værd
- og ellers må du nok have fat i kundeservice hos TDC.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-07-05 19:47

vælg menu "forbindelse" derefter indstillinger vælg "forbindelseindstillig" vælg den der ligger "tdc mobil wap gprs" hvis det er tdc ellers telia wap????

Kommentar
Fra : nikzer

Dato : 22-07-05 15:03

Hey jeg har oss mixit samme model samme problem!!!!

Kommentar
Fra : nikzer

Dato : 22-07-05 15:05

Jeg mailer med Nokia support men det virker som om de ikke kan hjælpe mig!! er efterhånden godt træt af det!!
Men jeg har en Farbror der arbejder i Nokia han har 6630 med internet men han har så Sonofon!

Kommentar
Fra : Jake20

Dato : 22-07-05 15:59

okay.. så er det ikke kun min tlf der er underlig... men det vil sige at det ikke kan lade sig gøre... sådan noget lort.... og lorte tdc...

Kommentar
Fra : nikzer

Dato : 22-07-05 18:27

Ja, men jeg har tænkt mig at skrive til TDC imorgen. Så vil jeg svare herinde! ;)

Kommentar
Fra : nikzer

Dato : 23-07-05 00:24

Hey læs dette
http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/brug_mobil/opsaetninger_til_mobilen/gprs_opsaetning/index2.jsp?ComponentID=43735&SourcePageID=41550#1
Stortset alle andre tdc abm. har det med i abm. MEN mixit REGNING står ikke på listen=Vi SKAL betal 90,- i kvartalet! Hvis vi vil ha WAP! Så jeg skifter nok til mixit KONTANT. Men så er gåden vidst løst.!

Kommentar
Fra : Jake20

Dato : 23-07-05 11:08

Jeg havde en nokia 3650 med samme mixit abm. og der virkede det perfekt.. så kan ikke forstå hvorfor det så ikke skulle virke til 6630....

Accepteret svar
Fra : nikzer

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-05 19:08

Hej igen jeg læste lidt om wap ver. på de "gamle" og de nye de (3650) køre på wap 1.2 mens 6630 køre wap 2.0 og ikke kan køre en CSD forbindelse! Og hos tdc idag fik jeg tegnet et GPRS abm. til 30,- om mnd. og 25 kr. pr. MB og vupti det virkede igen!
Sonofon har dette tillægs abm. inkluderet i deres abm. ;). Hvis du synnes dette er en urimlig pris (som jeg) har telmore et gratis abm. hvor det er inkluderet og kun 10,- pr. MB!!!! (TDC er de eneste med de 30 i abm. og samtidig de dyreste med mb!!!)

Kommentar
Fra : Jake20

Dato : 27-07-05 17:06

okay... det er da for plat at tdc skal tage penge for det. Men det er rart nok at få en klaring på hvorfor det ikke virker. men tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : nikzer

Dato : 27-07-05 21:08

Det var så lidt... Det er rart at hjælpe andre

Godkendelse af svar
Fra : Jake20

Dato : 28-07-05 21:54

Tak for svaret nikzer. det var dejligt du kunne hjælpe...