/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Sigurd Og Symfoni-orkestret!
Fra : Mille_1907
Vist : 393 gange
200 point
Dato : 03-07-05 19:44

Her idag kl 18.00 sad jeg tilfældigvis og så Sigurd Og Symfoni-orkestret. Normalt plejer jeg ikke at se det, men zappede bare lige forbi. Men jeg syntes at der var mange gode sange i fra Mozart, Beethoven og Bach. Specielt der hvor organisten spille på cembalo og hvor "Mozart-dukken" spiller harmonika. Jeg har ikke kunne finde ud af hvad sangene der var med i udsendelsen hed, men det kan være at i kan hjælpe?

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 03-07-05 19:49

De spillede i hvert fald "Für Elise", "Air" og "Alzo Sprach Zarathustra"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-07-05 04:49

also sprach zarathustra er det nok ikke så, det jo Richard Straus fra sidste århundred osse brugt meget som filmmusik! cembalo lyder mest som Bach eller til nød Mozart da det er et gammelt barok instrument!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-07-05 04:52

Men nu er det jo selvføligt et børneprogram, så det behøver jo ikke være historisk korrekt!

Kommentar
Fra : Mille_1907

Dato : 04-07-05 16:14

Kan det passe at der blev spillet "Dance Of The Sugar Plum Fairy"?

Kommentar
Fra : Mille_1907

Dato : 04-07-05 16:22

Nu tror jeg at jeg har fundet svaret.. Da "Mozart-dukken" for første gang spiller på harmonika spiller dukken så ikke "Rondo Alla Turca"?