/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Club sandwich
Fra : hightowernr1
Vist : 1042 gange
75 point
Dato : 03-07-05 19:42

Jeg var for et par år tilbage på Lanzerote, hvor jeg fik den lækkreste Club sandwich.
Den var meget høj.....mindst 10cm. og lavet af sandwichbrød (ikk´flutes). På toppen lå et spejlæg. Jeg ved ikke om det er en orginal club-wich, men er der ikke en der har en rigtig opskrift??? Og den skal ikke være fedt-fattig, medmindre den er det normalt...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-07-05 19:53

Jeg tror ikke at der findes én opskrift på en Club-Sandwich. Lav din egen. Kom det i som du bedst kan lide og synes passer godt sammen. Amerikanerne der jo spiser mange sandwich elsker at forsøge sig frem og der findes nok ikke én amerikaner der ikke har sin helt egen opskrift. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : netper

Dato : 03-07-05 20:06

Hej Hightowenr1

I linket her finder du flere forskellige opskrifter på Club sandwich
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/soeg-navn.php?sog=club%20sandwich

Mvh
Per

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-07-05 20:12

I og med at der findes så mange club-sandwich - kan du så ikke huske lidt af hvad der lå under spejlægget ?????

kig igennem her måske
http://www.google.dk/search?hl=da&q=opskrift+club+sandwich+&meta=cr%3DcountryDK

Vi har haft en af slagsen i tidernes morgen -
sandwichbrød (evt let ristet)
kylling eller kalkun i skiver - tomat - løg - fetaost - friske spinatblade - lidt hvidløg (knust eller olie direkte på brødet) - lidt frisk basilikun og spejlæg eller omelet over

smager også rigtig godt med svampe eller champignong - især hvis det lunes let i ovnen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-07-05 04:59

Damn! Nu blev jeg sg sulten!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-07-05 05:00

Hvis der har været spejlæg på så tror jeg kødet har været okse?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-07-05 05:01

eller får? Nok ikke så mange husdyr på Lanzerote

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-07-05 05:42

Hvis du har set The Late Show, med David Letterman, så har du måske også set Rubert fra hans butik "Hello Deli",
Her er nogle af hans specielle kendis-sandwich-opskrifter :
http://www.hello-deli.com/deli_menu.php

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 04-07-05 09:56

Der findes kun en rigtig Club Sandwich og den der kommer den nærmest er den i dk-kogebogen, nr. 2 fra oven.
Mvh.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-07-05 10:00

kommer da an på hvilket land man kommer fra

Accepteret svar
Fra : Ah_Butcha

Modtaget 75 point
Dato : 07-07-05 08:48

hey hightowernr1.

Der hvor jeg stod i lære havde vi en rigtig god club sandwich.

Den bestod af: 1 stk ristet grov toastbrød, som blev smurt med rørt mayonaise. så kom der ristet kyllinge stykker på, dernæst salat, tomat og agurk. Så kom der igen et stykke ristet grov toast brød. Også smurt med rørt mayonaise. Derpå lagde vi mere kylling og et spejlæg og sluttede af med et stykke ristet grov toast brød. Dengang serverede vi rå stegte kartofler til. Mums den var god.

* Rørt mayonaise er bare alm mayonaise rørt op med salt, peber og citronsaft.

Håber du kan bruge denne opskrift.

Hilsen Torben

Kommentar
Fra : kokkeluna

Dato : 07-07-05 14:42

hej..

det er rigtigt nok at der findes flere forskellige club sandwiches, men der er kun En rigtig club.

den består af:

to stykker ristet brød (evt. 3)
sprødstegt bacon
salat
en god hvid dressing
agurk
tomat
purløg
2 kyllinge filleter (helst grillet)
evt cheddar ost

velbekomme..

HIlsen Luna

Godkendelse af svar
Fra : hightowernr1

Dato : 13-07-05 15:29

Tak for svaret Ah_Butcha.
Der kom der en del gode forslag..... men en skal jo have point.... Jeg tror sg´jeg prøver at lave dem alle sammen....altså ikke på en gang
Tak for de gode forslag

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 13-07-05 15:35

Til Clubsandwich skal der altid bruges en mild karrymayonaise.