/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 6230 - musikafspiller
Fra : thbala
Vist : 457 gange
100 point
Dato : 03-07-05 18:36

hvordan får man musikafspilleren på en nokia 6230 til at spille filer fra hukommelseskortet? hvis filerne ligger i mappen "musikfiler" på telefonen kan de godt afspilles men ikke hvis de ligger på kortet.
da der kun er 8 mb hukommelse på telefonen og 32 mb på kortet ville det jo være rarere hvis den kunne afspille dem derfra.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-07-05 17:00

menu (galleri 5 ) vælg "kort" vælg "sang" så køre det hvis det er den rigtige format prøv evt uden at lægge dem i en mappe

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 04-07-05 17:03

Ja sådan kan godt afspille den. Problemet er at musikafspilleren ikke finder den..
har prøvet at lægge den i roden af kortet og i en mappe ved navn "musikfiler" på kortet. men den finder stadig kun numrene i mappen "musikfiler" på telefonen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-07-05 20:51

brug medieafspilleren du kan ikke bruge musikafspilleren på dit mmc kort

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 04-07-05 20:55

jamen kan det virkelig passe at man så maks kan have 8 mb musik liggende som er tilgængelig via. musikafspilleren?? der står i manualen at musik der ligger på telefonen og på kortet automatisk bliver fundet af musikafspilleren...

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 04-07-05 20:59

Jeg har musik på kortet, som musikafspilleren spiller på min 6230!
Hvordan jeg fik den til det, kan jeg ikke huske!
Mine numre ligger bare på kortet, uden opdeling i mapper!

Gert

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 04-07-05 21:18

Hmm!!
Menu-multimedia-musikafspiller-valg-nummerliste-valg-opdater alle numre
Jeg prøvede lige, at flytte et nummer til "musikfiler" og den forsvandt på musikafspiller listen, indtil jeg opdaterede alle numre, så var den der igen

Gert

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 04-07-05 23:07

ja det er også hvad jeg tidligere har hørt.. det virker bare ikke på min telefon.. skyldes måske en fejl i firmwaren... men kan den slags kun rettes ved en forhandler?

Kommentar
Fra : kims_der

Dato : 08-07-05 14:00

ja så er der sku noget galt med din telefon.
jeg smider bare mit mmc kort i en kortlæser og konvertere numrene til 64 kbps mp3 (så kan man have næsten 20 numre på nu når de ikke fylder så meget) og så sætter jeg det i ige og jeg går ind i musikafspiller hvor de ligger.

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 08-07-05 23:01

jeg har fået løst problemet.. det var nok at formatere hukommelseskortet.. så nu virker det som det skal.
så til rotw kan jeg sige at det altså kan lade sig gøre hvis du sidder med samme problem.