/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Aircondition i Volvo S-40 1997?
Fra : Oldboston
Vist : 596 gange
100 point
Dato : 30-06-05 16:52

Kan man installere aircondition i en 8 år gammel Volvo S 40? Ærgerligt nok blev det standardudstyr en måned efter at jeg havde købt min Volvo, men den kører da endnu og
somrene bliver stadig varmere, så jeg tænker: Bedre sent end aldrig. Men skal man kontakte
den autoriserede forhandler og betale 15 - 20.000 kr. for et nyt aircon, eller er der en billigere
løsning, som er forsvarlig og i orden fra et kvalitetsmæssigt synspunkt? Kan man få en lokal
lille (uatoriseret) værksted til at tage det nødvendige udstyr hjem og installere det, oghvad vil det koste. Jeg kan ikke selv udføre den slags, så jeg vil være glad, hvis der er nogen, der har erfaring og vil give et virkelig godt råd, som jeg kan bruge. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 30-06-05 17:01

Man kan jo få en hugger til og afmont. et AC fra en skadet bil, og få sin lokale til og sætte det i.
MEN jeg viller få min lokale mekaniker til og ringe til Volvo og høre hvad han skal give for et komplet AC, og der efter få ham til og sætte det i.
For og få et gammel slidt anlæg fra en hugger, så kan det være det bliver utæt osv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-06-05 17:13

Et nymonteret/brugt Aircon skal tomsuges og påfyldes kølemiddel af en der ved hvad han gør ellers har du ikke det anlæg i funktion ret længe.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 30-06-05 17:19

Du behøver ikke at få aircondition monteret på et volvo-værksted. Vælg istedet et mindre værksted der er medlem af nogle af de respektable sammenslutninger fx AutoMester. Uautoriserede værksteder lever netop af at yde bl.a. denne service/sælge denne ydelse - så fat knoglen og ring rundt.

AMP

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-06-05 17:20

Yes,

....og brugt AC = bøvl

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-06-05 17:51

Ha ha du kan få det originalt i sverige og i tyskland til samme pris som det koster brugt ved en hugger - monteret.... 1/2 pris af da da du slipper for afgiften. Det gælder mercedes og det gør det garanteret også for Volvo...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-06-05 17:57

Lyder rigtigt Benjamin (og så kan man smugle Prips med hjem (hvis man er machocist))!!!!!!!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-06-05 18:04

Oldboston

Giv mig lidt data på din bil så skal jeg undersøge hvad en total pris for et anlæg vil være.

Arbejder med det til dagligt.

Hvorfra kommer du

Dette er Frederikshavn

Med hensyn til et brugt anlæg er det kun kompressoren der som regel bliver utæt da det står ved en hugger og ikke bliver brugt. (tør pakdåse) Ydermere kan kondensatoren (køleren ude foran begynde at blive lidt slidt i ribberne ligesom den almindelige køler. Så derfor kig efter et nyt i Tyskland eller Sverige.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 01-07-05 10:32

Fiala

Det er pænt af dig at tilbyde. Min Volvo hedder S 40 sedan, model 644, 1. gang indregistreret i 1997, den har kørt 120.000 km., og er stadig i fin form.

Jeg er fra Hovedstaden, men kommer til Østjylland nogle gange om året, og så er der jo ikke så langt til Fr.havn, så måske kunne en udflugt til Fr.havn komme på tale. I alt fald vil jeg være mægtig glad for at høre, hvad noget sådant vil koste.

Også tak til jer andre, der har givet oplysninger om brugte anlæg og om anlæg i Ty. og Sv., det er måske også en ide.

Nu er jeg spændt på, hvad Fiala siger.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-07-05 14:32

Hej Igen

Nu er det jo desværre nødt til at vente til i næste uge da der er lukket for weekenden. Selv om vi har travlt pga. varmen, så er der ingen køle/fryse/ac anlæg der virker, og vi kører mere eller mindre i døgndrift, så er man jo nødt til at holde fri engang imellem.

Jeg vender tilbage, så du må svede i mellem tiden

Fijala

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 04-07-05 12:09

Oldboston.

Så har jeg fundet en pris for et ac anlæg til din volvo. Men det er frygteligt dyrt. Hold nu fast i bordet eller hvad du sidder i nærheden af.
13995,- inkl. moms. Dertil kommer kølemiddel + montage af anlæg. Det ser jo ud til at det er billigere at få monteret hos Volvo.

Desværre.

Hvis jeg var dig ville jeg søge efter et anlæg i udlandet eller også presse Volvo lidt i pris.

Held og lykke.
Fijala

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 16-07-05 23:07

Tak for svaret Fijala.Og tak fordi du gjorde så meget ud af det.