/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Friedrich Ellgaard Slægtsforskning Hjælp~
Fra : vandglas
Vist : 692 gange
200 point
Dato : 30-06-05 04:55

Jeg har modtaget nedenstående mail fra byhistorisk arkiv i Haderslev, om en kunstmaler. Er han død, og hvor? Kan nogen Hjælpe? USA?
Tak for din e-mail.
Det er desværre ikke så meget jeg kan bidrage med, da familien ser ud til at være flyttet meget - og muligvis også har haft økonomisk svær ved at klare dagligdagen.

Frederik (Friedrich) Ellgaard er født den 17. juni 1896 i Haderslev. Faderen var arbejder Nicolai Ellgaard (f. 03/06 1865 i Andrup) og moderen var Laura (f. 06/03 1866 i Bevtoft sogn). De havde flg. børn Friedrich (1896), Nicolai f. 04/10 1897 i Halk, Marianne f. 14/06 1899 i Halk, Theodor f. 29/03 1902 i Flensborg, Kjestine f. 11/04 1905 i Haderslev og Anna Kathrine f. 17/12 1906 i Haderslev.

I 1922 er en F. Ellgaard opført som kontorist, men ellers ses det ikke at han har opholdt sig i Haderslev derefter.
I 1924 oplyses i Folketællingen - hvor kun moderen bor i byen - at faderen Nicolai opholder sig i USA.

Som nævnt må vi formode at han er flyttet fra Haderslev omkring 1922. Jeg har desværre ikke kunne finde hvor og hvornår moderen døde.

Kommentar
Fra : netper

Dato : 30-06-05 09:28

prøv i gruppen for slægtsforskning, dette her er told og skat

Kommentar
Fra : vandglas

Dato : 30-06-05 10:33

ja jeg trykkede "sku forkert" den er sat derover - ellers tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-05 12:15

Du burde nu slette det igen fremfor at have to.
Eller endnu bedre nøjes med 1 point i det andet og blot skriv en henvisning til dette - nu er det her jo brugt og kan IKKE slettes, men det kan det andet - så spar de 199 point.