/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
optræk monza 4-g
Fra : 127tage
Vist : 437 gange
50 point
Dato : 29-06-05 21:10

hejsa

vil et 45 mm cyl med std. udstødning og justerbar bing give et godt optræk? jeg er ikke ude efter at den skal køre mere end 50 men vil bare gerne have et godt optræk... det er en 4-g monza motor... er der andre løsninger... jeg køre med en cyl der er 38,5 og tunudstødning det trækker nogen lunde men render 60 -65 kmt den er kun boret ikke engang hakket og det er ikke det jeg er ude efter? og det skal helst ikke kunne ses at den er lidt ulovlig... så derfor tænkte jeg på om det der med 45 mm cyl var en god ide ????

på forhånd tak

Kommentar
Fra : SNIPET

Dato : 29-06-05 22:53

du kan jo sætte andre tandhjul på den :D
så mindre foran og større bagved så får den bedre optræk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-06-05 22:59

Næ, det er ikke en særlig god ide.
1. En 45 mm cyl. har ikke særlig godt af at køre med alm. karburator og udstødning.
2. Cylinderen har ikke det nummer som politiet tjekker (TUM nummer) Nummeret findes kun på lovlig monza cylinder.
3. En standardcylinder er billigere og kører også 50 uden at være boret men hakket lidt mere end normalt.
4. Politiet kan kun tage det hakkede stempel.
Du kan jo også bare nedgeare din knallert som den er nu, så får du jo et kanon optræk.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 29-06-05 23:17

jepper... jeg køre med 11 tands foran nu skal jeg gå ned i 9 eller 10? eller mindre hvis det findes ?

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 29-06-05 23:20

nåe ja og hvor mange tænder vil du foreslå med bag tand hjulet ?

vil det hjælpe på optrækket hvis jeg hakker stemplet en smule ?

mvh

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 29-06-05 23:42

Den kører orginal med 11/44 tænder
Så en tand foran giver lige så meget som 4 tænder bagpå.
Så køb et 10 og 47 tandhjul og en ny kæde.
Ja det vil hjælpe lidt med et hakket stempel, men ikke mere end ca 5 mm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 30-06-05 18:39

prøvede at sætte et 10 tands fortandhjul på idag, men den rystede når man gav den gas og kørte... det virkede næsten som om baghjulet lige pluslig var blevet skæv... da jeg skiftede tilbage til 11 tænder var der ikke noget... hvordan kan det være?

Godkendelse af svar
Fra : 127tage

Dato : 11-07-05 20:10

Tak for svaret pallebhansen.