/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvad kommer en maxi til at kører med....
Fra : Danielp
Vist : 374 gange
50 point
Dato : 29-06-05 16:54

Hey.. Jeg har i tankerne at købe en puch og tune den. Jeg ville lige hører hvad i vil mene en puch vil komme til at kører med dette tun og hvor mange HK den ca. får ? Der skal være dette tun på:
Gilardoni Reedvalve Racing Kit 80cc
Kaburator kit 24mm Mikuni
Racing krumtap
Twin-udstødning

Det hele er fundet på www.maxitun.dk

På forhånd tak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-06-05 17:07

!2 HK og lidt over 100 hvis du får justeret alt rigtigt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Danielp

Dato : 29-06-05 17:08

2 HK ?? Tror jeg ik lige,, Den skulle gerne få over 10 !

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 29-06-05 18:41

en puk maxi der er tunet kommer til at køre med: guess what - en idiot - spørg blot i Randers, hvor en lille dreng knapt er kommet sig endnu.

Undskyld lidt at jeg kalder dig idiot, det er lidt ment som en provokation for at få stoppet det her. Jeg syntes du skal tænke dig godt om, det kan også ske for dig. Den unge mand på knallert gjorde det jo ikke med vilje, men der skal så lidt til og så er ens liv ødelagt, for den unge mand bliver aldrig helt som før og måske skal han betale erstatning til den lille dreng.

Oberwelt

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-06-05 20:09

Jeg vil tro ca. 200 km/t i modvind.

Kommentar
Fra : Danielp

Dato : 29-06-05 21:52

Haha.. Rolig nu Flash77 :D - Jeg Tror os den bliver hisig, men ik lige 200 km/t ... Det kunne da være fedt, men så skulle motoren nok ikke sidde på en Maxi. Den falder sq bare fra hinanden. Men nu vi er ved snakken, er der så nogen der ved en måde at forstærke stællet på ? Det skal være med højest 2 stænger. Vil tro det ville være godt med en fra lige under sædet til toppen af tanken, men hvad siger i ? Det tun jeg har skrevet (^) Passer det ik fint nok sammen ?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-06-05 23:08

Gå ud til en jernbane og sav nogle stykker spor af. De er FANTASTISKE til at forstærke stålkonstruktioner med. Du får den første knallert man kan lave rambuk tiverier med.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-06-05 23:23

Jeg skrev nu 12 HK.
Stellet forstærkes ved at indsvejse fladjern i de bagerste vandrette "svingarme"
Twin-udstødning er ikke optimal.
Men en Maxi er slet ikke solid nok, og har ikke bremseevne til at køre stærkt, desuden er den ret ustabil i forgaflerne.
Såå, det er ikke nogen god ide, med store tun til den.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 29-06-05 23:31

Det forekomer mig....undskyld mig... Jeg er pisse træt af, at personlige holdninger og personer der absolut intet har at sige har denne besynderlige lyst til at sjove- kloge og irettesætte sig om dette og hint som de intet har kendskab til.

DETTE ER ET FORUM HVOR MENNESKER SØGER HJÆLP TIL KOKRETE SPØRGSMÅL OG IKKE EN DISKUTIONSBASE, HVOR MAN UDSTILLER SIN BEDEREVIDEN OG TRANG TIL AT MARKEDSFØRE HOLDNINGER...OG I ER SKIDE SJOVE, MEN ET SPØRGSMÅL ER ET SPØRGSMÅL OG HVIS INGEN HAR ET SVAR SÅ DETTE, SÅ FORBIGÅ DETTE I TAVSHED.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-06-05 00:53

Det er ulovligt at forlade et menneske i nød - det er en menneskelig forpligtelse at forsøge at forhindre ulykker og dødsfald.

Hvis du 'ziggy99' virkelig mener at man skal svare seriøst på et spørgsmål der drejer sig om gode råd i forbindelse med en kriminel handling, så bør du måske overveje om din indstilling til tingene er korrekt eller ej.

Dét denne unge mand er i gang med kan koste førlighed og i værste fald LIV - for enten ham selv eller andre.

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 02-07-05 18:18

Tak til vil.du lige mine ord. Det er muligt jeg intet kendskab har til det spørgeren vil vide, jeg ved dog så udemærket, hvad lov og ret er, herunder også dumhed, hvilket selv guderne kæmper forgæves i mod.

Kommentar
Fra : Nikker

Dato : 03-07-05 14:45

hey..

tilbage til det han spurgte om ..

jeg havde en maxi med 70cc cylinder og lovlig karburator der var om dyset den rendte da alligevel 75-80 :D!

så din kommer nok til at køre omkring 100-110

men du skal også skifte kobling , og måske sætte en racertænding i ..

Kommentar
Fra : Nikker

Dato : 03-07-05 14:47

jeg havde også bi turbo udstødning på :.

men har fået at vide at proma snake er bedrer men har ikke prøvet det

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 08-11-05 19:55

den vil nok kunne runde de 80 km/t