/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Corolla hakker ved høje omdrejninger
Fra : Vatos
Vist : 1611 gange
100 point
Dato : 29-06-05 12:16

Hej

Jeg har en Toyota Corolla fra 88. Jeg har på det sidste oplevet at bilen hakker eller sætter ud et split sekund. Dette sker kun ved forholdsvis høje omdrejninger. Det er i sær ved kørsel på motorvej i 4.gear at den har disse tendenser.

Hvad tror i det er?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-05 13:09

Måske kommer der en skvat vand med op til karburatoren - prøv med karburatorsprit.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 29-06-05 13:39

Kanske du trænger til nye tændrør.

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 29-06-05 13:50

Bilen tager vel ikke skade at prøve begge ting.

Nye tændrør er vel altid godt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-05 13:56

Nej den tager ikke skade

Nye tændrør er ingen skade til, særlig hvis de gamle er mere end et år.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-05 14:16

Jeps - alm. service skader ikke.

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 29-06-05 17:55

hej har haft samme problem med en mazda jeg havde
det var min tænding der var dårlig..

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-06-05 18:27

Tjek strømfordeler, tendrørsledninger,tendrør,
alimak

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 01-07-05 03:16

Hvis du sætter bilen i 4 gear, afmonterer strømfordelerdækslet og kotrollerer afstanden mellem kontakterne i platinsættet, du skal skubbe bilen frem og tilbage til kontakterne har det største gab, det skal være lidt under en halv m.m. Når kontakterne er gamle, æder den ene sig ind i den anden, så der opstår en hulning i den ene og en spids i den anden, det gør det svært at justere, platinsættet må udskiftes. Ideen er at medens kontakterne er sluttet, lades tændspolen op og når de åbner igen springer gnisten, så hvis det forhold ikke er i orden kan det skyldes de udsættere du skriver om, tændrør er ret ligeglade med hvor hurtigt de tænder. Se også efter om ledningen til strømfordeleren ikke har gnavet sig gennem isoleringen. Mvh K.

Godkendelse af svar
Fra : Vatos

Dato : 18-07-05 13:10

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 19:30

Selv tak.