/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
klippe/trimme
Fra : snusi
Vist : 3918 gange
100 point
Dato : 28-06-05 22:14

Hej

Jeg har en lille blandingshund nærmest rundkørsel . Det er en blanding af westie, cairn og muligvis mops. Hun har lidt lang strid pels, uden underuld. Hun er meget sky og jeg tænkte derfor om jeg evt selv kunne klippe hende med en maskine. Jeg har været på forskellige hjemmesider som sælger klippegrej til hunde, og det har bestemt ikke været til megen hjælp. Det er dog utrolig så mange forskellige klippemaskiner til hunde der findes.
Er der nogen der evt. kan fortælle hvilken maskine jeg skal anskaffe for at klippe min lille "rundkørsel"

snusi

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 28-06-05 22:25

Jeg har i mange år til min puddel brugt en ganske almindelig maskine som du også kan købe til mennesker. Der skal selvfølgelig være afstandsstykker med, men det er der som regel også.

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 28-06-05 22:38

Hej Snusi. Hvis du har en blanding af en westie og en cairn og noget andet, så må du for guds skyld ikke klippe den. Den skal trimmes. En ting er at man kan bruge en klipper til en puddel, den har en helt anden pels. Du ødelægger simpelthen hundens pels, hvis du begynder at klippe med maskine i den. Der er kun 2 muligheder - enten afleverer du den hus en hundetrimmer et par gange om året - eller også tager du selv et trimme kursus, så du lærer det- Der findes hundetrimmere, som tager hjem til en og trimmer - de er som regel billigere end saloner, men prøv at tjek i nærhede af hvor du bor, om ikke der er en hundetrimmer der er rimelig i pris. Det behøver kun at være et par gange om året. JEg har selv haft en cairn terrier - og han blev trimmet 2 gange om året. Held og lykke med hunden - og trimningen.
Kærlig hilsen Mariann

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 29-06-05 13:51

Ja jeg ved godt at det ikke er den bedste løsning at klippe hende, men jeg har besluttet at det bliver sådan. Jeg har også en cairn som bliver trimmet hver 3 til 4 måned, så jeg ved hvordan pelsen på en cairn ser ud.
Jeg havde også i tankerne at købe en klippemaskine som bruges til mennesker, men jeg tror den går i stykker. En puddel har jo blød pels, men min hunds pels er strid.
Håbede på at høre om nogle klippemaskiner, fordi som jeg skriver, bliver man ikke klogere af at se på nettet, der findes åbenbart mange forskellige af disse maskiner.

snusi

Accepteret svar
Fra : mapse

Modtaget 100 point
Dato : 29-06-05 17:24

Ok ......... Jeg ved bare, at en hund der skal trimmes får ødelagt sin pels totalt - jeg havde selv cockere - og den ene blev maskinklippet fordi trimmedamen ikke "orkede" hans tykke pels - og hans pels var totalt ødelagt - og han så faktisk ikke særlig pæn ud. Jeg var dengang nødt til at købe en trimmer - og investerede i prof. en magen til dem dyrlægen har. Jeg kan ikke huske hvad den hed - men prøv evt. at spørg din dyrlæge, hvilken trimmer han bruger.

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 29-06-05 21:09

Tak for svaret mapse.

Jeg havde ikke lige tænkt på at spørge dyrlægen, men det vil jeg gøre i morgen.

Mange tak for svaret.

snusi