/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Molykotefedt
Fra : PrivateDK
Vist : 3609 gange
100 point
Dato : 27-06-05 21:30

Er der nogen der kan oplyse hvor man som privatperson kan købe molykotefedt.
Gerne i Herning området.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-05 21:35

Det bør du kunne købe der hvor de sælger uoriginale reservedele / udstødningssytemer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-05 21:40

Ellers spørg her:
Diatom a/s, Avedøreholmen 84, Postboks 1911, DK-2650 Hvidovre.
Tel 36 77 36 00. Fax 36 77 36 33. mail@diatom.dk
http://www.diatom.dk/agentur.asp?t=5&ID=6056

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 27-06-05 21:58

Er bare lidt nysgerig.........men hvad vil du bruge det til. Jeg har engang prøvet det på min/ved min baghjuls lejre på min VW Passat og lejerene kørte da ikke længre af den grund.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-06-05 22:18

Wheel, Molykotefedt er ikke just lejefedt selv om det godt kan bruges. Molykotefedt anvendes hvor der er behov for varmebestandighed og hvor der er stor friktion.

PrivateDK, du kunne jo spørge her: AutoG forretning
Bremsecentret ApS
Cypresvej 42
7400 Herning
tlf. 9722 0444

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 27-06-05 23:25

Tak BjarneD.
Det var også det første sted jeg ville køre i morgen.
Jeg skal bruge det til bagtøjet på min Goldwing. Bare lige til et tyndt lag på strålerne i kandan'en.
Jeg har noget andet varmebestandigt fedt, men det optimale er molykote fedt.
Og nu er jeg sådan lidt krekilsk, som man kalder det på godt Jydsk.
Jeg regner med at tage hele rækken af steder hvor jeg kan se muligheden foir at de har det i morgen, men jeg ville lige høre om der var nogen der havde ideer jeg ikke selv havde.
Og Wheel.. Hvor f.... ved du fra at de ikke kørte længere end hvis du ikke havde gjort det? he he
Tak for de gode forslag, kom endelig med flere hvis I finder nogen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-05 23:51

Som du kan læse her:
http://www.diatom.dk/katalog.asp?t=1&ID=1338
Er disse Forhandlere:

Sanistål A/S

Brødrene A & O Johansen A/S

Lemvigh-Müller A/S

Brødrene Dahl A/S

Dansk Jerncentral A/S

Beslaco
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : bne

Modtaget 100 point
Dato : 28-06-05 08:34

Herning Industrilager
Laulundgade 3
tlf. 9712 5644

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-06-05 09:04

Du kan læse helt vildt om Molykote... som er et produktnavn fra Dow Corning
http://www.dowcorning.com/content/molykote/ siden er på engelsk.
Molykote er i bund og grund en varmebestandig grafit fedt... og et sk*** godt produkt
Søren

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 29-06-05 00:06

CLAN du har delvist ret. Det link du sender er om varemærket Molykote.
Det jeg egentlig skulle bruge er en fedttype der indeholder molykote eller Molybdænsulfid(MoS2) som den kemiske betegnelse er.
bne får pointene, da de havde det ved Industrilageret. Det var det første sted jeg spurgte, da jeg alligevel var i den del af byen. Det er muligt de også har det de andre steder der er foreslået, jeg fik aldrig spurgt.
Jeg har derimod fundet ud af at det ikke er særligt varmebestandigt, og at det heller ikke er det det skal i mit bagtøj. Det smører bare rigtigt godt og bliver siddende der hvor man putter det.
Tak for alle de gode svar og foreslag. Synd man kun har et sæt point at give.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-05 10:53

Det med varmebestandigheden er nu rigtigt nok ud fra et smøreteknisk synspunkt, men er det fedt der skal kunne modstå varme skal du bruge kobberfedt eller tilsvarende der dog har mere begrænsede smøreevner.
Molybdændisulfid-fedt er det man anvender på hurtigt roterende kardanled og andre hårdt belastede områder der ikke kan smøres med oliebad. Molybdænsiulfid indeholder grafit (kul), der er meget modstandsdygtigt over for tryk/varme, og så hænger det godt ved.

Point er ligegyldige.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 29-06-05 13:20

Jeg kan ikke bruge kobberfedt, da det opløser gummi, og der er nogle pakdåser og o-ringe dernede.
Om det er varmebestandigt, bestemmes vel af det fedt kullet bliver blandet i. Det fedt jeg købte kunne holde op til 130 grader.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-05 15:36

Nej, selvfølgelig kan du ikke bruge kobberfedt, der kun er egnet hvor der er tale om begrænset friktion.
Der er forskel i kvaliteten på fedtet, men du skal da helst ikke derop i temperatur for så har du for stramme lejer/led hvis det bliver så varmt.
Jeg kan ikke forestille mig at bagtøjet skulle blive specielt varmt så det er uden tvivl udmærket det du fik fat i.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 29-06-05 17:20

Det håber jeg.