/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Word Document Genering uden "Selection"
Fra : CADmageren
Vist : 765 gange
200 point
Dato : 27-06-05 10:02

Hejsa.

Jeg er ved at udvikle et program der samler en række deldokumenter til et enkelt tilbudsbrev. Hvert deldokument kan have en nogle FormFields, som skal sættes ved indsættelse, og det samme deldokument kan indsættes flere gange men med forskellige FormField værdier.

Jeg løste først opgaven vha af makrooptageren, som arbejder med Selection objektet. Dette var ikke særlig effektivt (Det færdige dokument kan fylde op til 100 sider, og det skal køre på en webserver med mange brugere)

Nu har jeg lavet en løsning der generer RTF dokumenter istedet. Her kan jeg lave et 100 siders RTF dokument på under 2 sekunder.

Men desværre vil brugeren have output i Word-Doc.

Så nu prøver jeg med VBA igen:
Kommandoen Range.InsertFile(<filnavn>) kan måske bruges, men hvordan sætter jeg formfieldværdierne?

/Michael

Accepteret svar
Fra : supertekst

Modtaget 200 point
Dato : 27-06-05 13:59

Eksempel til indsættelse af værdi i tekstfelt og værdier i rulleliste:

Sub test()
ActiveDocument.FormFields("Tekst1").Result = "Name"

With ActiveDocument.FormFields("Rulleliste1").DropDown.ListEntries
.Add Name:="AA"
.Add Name:="BB"
.Add Name:="CC"
End With
End Sub

Var det dette du efterlyste?

MVH

Godkendelse af svar
Fra : CADmageren

Dato : 02-08-05 08:36

Tak for svaret supertekst.