/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
person søgning
Fra : geu
Vist : 11338 gange
300 point
Dato : 03-10-02 22:15

jeg skal bruge steder hvor jeg kan få fat i data om en bestemt person... det skal være alle data

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 03-10-02 23:20

Det lyder ikke til at være noget godt du skal bruge det til når man bemærker at spørgsmålet er oprettet i kategorien skilsmisser...

Alle har krav på at få oplyst, hvilke oplysninger der er registreret om en selv i CPR. Du kan på denne side få at vide, hvordan du anmoder om registerindsigt og får tilsendt dine registrerede personlige oplysninger til din bopælsadresse.
http://www.cpr.dk/Index/dokumenter.asp?o=2&n=1&d=5&s=4

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 03-10-02 23:23

Er det en person der er død, så stil spørgsmålet i denne kategori http://www.kandu.dk/dk/emne/20502

stanley.......brug kommentar funktionen næste gang til den slags

Kommentar
Fra : summer

Dato : 04-10-02 00:05

Alle oplysninger kan du ikke få uden personens samtykke.
På Folkeregistret kan man bl.a. få at vide hvor en person bor, hvis vedkommendes idenditet ikke er beskyttet, gebyr p.t. 52kr.
Ellers er der kun de nævnte, eller du kan søge på mail/tlf./adresser her:
http://guide.wohoo.dk/dk.htm
http://www.msn.dk/kontakt/default.asp
http://www.krak.dk/scripts/normal_soegning.asp
o.a.
Andre legale muligheder tror jeg ikke du har
Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-10-02 16:14

Hej Geu,

det kommer an på hvilke data'er det er du søger... der er jo visse regler, beskyttelse omkring personoplysninger, så en hel del informationer bliver nok svært at finde på nettet...

jeg plejer at sige, hvis det ikke findes på Google, så eksistere det ikke på nettet... -->
http://www.google.com
en lidt overdrevet formulering, men google er en rigtig go' søgemaskine...

så umiddelbart er de eneste informationer du ka' finde om vedkomne telefonnummer, adresse evt. e-mail...og muligvis hjemmeside...

Find.dk er også en go' side der inkludere disse muligheder... -->
http://www.find.dk

mht. til personnummer og deslige oplysninger, afhænger det jo af at der er nogen der har lagt det på nettet... og det tvivler jeg ret kraftigt på der er... derudover er det såvidt jeg ved også ulovligt...

men i visse tilfælde med google ka' det la' sig gøre at stykke en del information sammen omkring personer, hvis disse har haft deres gang på nettet...

men ellers så må du præcissere lidt nærmere hva' det er du vil... og hvilke slags oplysninger du hel konkret ønsker... "alle data" er jo et vidt begreb...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : summer

Dato : 04-10-02 17:19

geu, >>>jeg skal bruge steder hvor jeg kan få fat i data om en bestemt person... det skal være alle data<<<
Ud over de links jeg gav 04-10-02 00:05, kan du kun få indsigt hvis det er en sag du er impliceret i.
Du må forstå, at ingen må medvirke eller henvise til ulovlige links. Hvis du vil videre må du ha' fat i en detektiv, som jo også har regler der skal overholdes.
http://www.linkcentral.dk/detekticbureau.htm Da det er hen i det uvisse hvad det drejer sig om, har du også gratis mulighed for at spørge her:
http://www.familieadvokaten.dk/
http://netjurist.dk/netjurist/index.php4#ret
Jeg tror ikke der er andre værktøjer at henvise til, med det vi ved.
Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 11-10-02 11:41

Geu.....
Jeg har lidt svært ved at se hvorfor du forhøjer pointtallet til 300
Der er ingen muligheder, ud over ovenstående

Kommentar
Fra : summer

Dato : 11-10-02 13:17

geu, du har fået anvist de redskaber du vil kunne få på Kandu. Som jeg tidligere skrev,
......ingen må medvirke eller henvise til ulovlige links.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 15-10-02 19:47

det er vel ikke ulovlig hvis de findes på nette.......

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-10-02 20:07

Hej Geu,

både og... det kommer igen an på hvilke oplysninger og i hvilken forbindelse... der findes også en del cracks og andre ting på nettet og bare fordi de ligger på nettet gør dem jo ikke lovlige... hvis du forstår hva' jeg mener...

det er f.eks. ikke lovligt at publicere cpr nummer på nettet eller offentliggøre det andre steder... men hvis det f.eks. er en der har skrevet deres livshistorie m.v. er der ingenting i vejen... så det kommer lidt an på hvilke slags ting der er snak om...

men nu ved jeg jo ikke lige hva' det er for nogle ting du konkret ønsker eller vil bruge dem til... så det er jo lidt svært at lade være med at generalisere... og komme med et konkret svar...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : geu

Dato : 15-10-02 20:11

jeg skal bruge dem til at hjælpe min far der er blevet snydt.. de blev gift og så skred hun.. hun har væreyt gift 7 gange før men det fortalte hun jo ikke. så nu tager hun lige halvdelen af det hele

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-10-02 20:21

Hej Geu,

oki doki... surt show...

tja... men det kommer så igen lidt an på hvordan disse oplysniger ska' bruges... hvis det f.eks. er til at lave en hjemmeside omkring denne kvinde om hvor træls/falsk/svinsk hun er... er det ulovligt... og vil komme til at høre ind under kategorien injurie...
og hvis i f.eks. vil prøve at køre en retsag vil det ikke forbedre jeres position...

hvorimod hvis det f.eks. er informationer i ska' bruge til en retsag for at få nogle af de penge tilbage, heller for at forhindre hende i at lænse din far... er sagen en anden...

men nu ved jeg jo ikke hva' hun hedder så det ka' jo være lidt svært at finde ud af... men du ka' jo skrive hendes navn... jeg ved så ikke om det vil give problemer, med at skrive det herinde... men ellers ka' du jo sende mig en mail på strarup@worldonline.dk så ka' jeg da finde ud af om der er nogle oplysninger på nettet omkring hende...

men hvis det er for at lave en hade side... så vil jeg ikke hjælpe... men hvis det er til at hjælpe din far mht. til at ku' få dem igen... så vil jeg godt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : geu

Dato : 15-10-02 21:00

det er ikke for at køre had på hende... min far var for dum og ikke passede på da de blev gift. jeg vil selvfølig hjælpe ham med at rede hvad der redes kan også forde at jeg engang skal have noget at arve

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 15-10-02 21:02

Jeg vil også være med
eric@pedersen.mail.dk
send: gamle adresser, navne, samt mere......

Kommentar
Fra : summer

Dato : 15-10-02 21:14

Hej Geu. Jeg gav dig tre links 04-10-02 17:19. Hvis det er lovligt det du har gang i, så er det det eneste du kan få hjælp til her.
Jeg kan godt se det er træls for din far, og at du gerne vil hjælpe ham, men det du skriver 15-10-02 20:11, kan du lige så godt fortælle til en advokat, eller bruge et af de links jeg gav dig. Hvis det ikke er en gangbar vej, er det vel ikke lovligt det du vil??
Er du ude på at finde noget snusk om hende, kan du ikke få hjælp ved at spørge, forhøje point, spørge forhøje....
Selv om strarup tilbyder at "finde noget om hende" går det ikke. Du må selv i gang med at lede. Jeg kan give dig et par links hvor du kan søge efter hende, men andre personlige oplysninger - nix.
http://guide.wohoo.dk/dk.htm
http://www.epost.dk/
http://www.krak.dk/scripts/normal_soegning.asp

Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : geu

Dato : 15-10-02 21:22

det var grov e.p trode ikke der var mere at komme efter

Kommentar
Fra : geu

Dato : 15-10-02 21:34

jeg kender udmærket loven om injuriere og hvad der er gangbart i en retsag... men der er altid nolge der ved noget... og ALLE har nolge skelleter i skabet. så summer jeg skal nok finde ud af det, har 6 mdr at løbe på.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 15-10-02 21:56

geu....jeg går udfra du hentyder til min kommentar 11-10-02 11:41 ????

Jeg er ikke interesseret i at hjælpe nogen der ønsker at svine nogen til

men historien er noget anderledes i dette tilfælde, og med min deltagelse i kandu.dk og eksperten.dk gennem mere end 3 år, så har jeg en del erfaringer i at søge på nettet......

De muligheder der er, kan jeg ikke komme med mere til, men hvis du selv (eller en uerfaren) sidder på internettet og søger efter eks. mette nielsen så får du mere end 135257 hits ( http://www.alltheweb.com/search?cat=web&cs=utf-8&l=any&q=mette+nielsen )

søger man derimod på "mette nielsen" får man 3153 hits ( http://www.alltheweb.com/search?cat=web&cs=utf-8&l=any&q=%22mette+nielsen%22 )

jeg har erfaringen, og tilbyder hjælpen.....ikke flere muligheder

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 15-10-02 21:59

ved du ydermere at personen har gået på Højslev skole, så kan der søges på mette + nielsen + Højslev + skole ( http://www.alltheweb.com/search?cat=web&cs=utf-8&l=any&q=mette+%2B+nielsen+%2B+H%C3%B8jslev+%2B+skole ) osv. osv.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 15-10-02 23:16

e.p. det kan godt være du har stor erfaring på Nettet, men det du kommer med er jo åbent tilgængelig at søge for enhver og dermed ikke ulovligt. Det geu vil, får du ikke frem her i Kandu.dk. Jeg synes I skulle skrive sammen via mail - gælder også strarup.
geu du har begge adresser, skriv til dem istedet for her.

Held og lykke med dit forehavende, hvad det end er.
summer

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 15-10-02 23:43

summer.....det var lige det jeg skrev:
"jeg har erfaringen, og tilbyder hjælpen.....ikke flere muligheder"

meeen....nu er kandu.dk bygget op på en sådan måde at man kan skrive lige hvad man vil, forstået på den måde at jeg endnu ikke har oplevet nogen som har fået slettet deres profil som det er kendt fra eksperten.dk hvor jeg ved du også kommer fra.

At man moralsk, og via den danske lovgivning står til regnskab, er så en anden ting

Kommentar
Fra : summer

Dato : 16-10-02 00:20

*At man moralsk, og via den danske lovgivning står til regnskab, er så en anden ting*
Ja, er den da ikke gældende på Kandu.dk, ellers er det da godt noget af et forum dette her, hvis * man kan skrive lige hvad man vil* . Jeg går da ud fra at når du skriver *..danske lovgivning..*, så gælder det også for IT området?
Lad nu geu skrive til dig eller strarup, det er vist det sikreste. Jeg kan ikke se anden udvej for geu end et "tæskehold" når han finder ud af hvor damen bor, det er du måske med på e.p.
God arbejdslyst - jeg forlader denne formålsløse debat.
summer

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 16-10-02 01:25

lige en hurtig kommentar, som du forhåbentlig læser....

jeg tror vi er meget enig
Det eneste jeg tilbyder er den "lovlige" hjælp.....ikke nogen tæskehold, hacking eller lign.....jeg fornemmer at vi har debateret MEGET forbi hinanden.....jeg hverken opfordrer eller udøver ulovligheder på kandu.dk og kan med 99% sikkerhed sige at strarup er den person på kandu.dk som bevæger sig tættest på alt hvad der er mest lovligt, og moralsk

Kommentar
Fra : summer

Dato : 16-10-02 09:20

Et lige så hurtigt svar: Hvorfor skal det så foregå via email og ikke her på Kandu?
Hvis det er lovligt det der skal ske, så fatter jeg 0 af hvorfor alle ikke får oplysningerne her.
Jeg kender også strarup som en ærlig og dygtig bruger og har heller ikke grund til andet om dig. Det jeg gerne vil have jer begge til at indse, det er at geu ikke kan komme videre med sit forehavende med lovlige metoder. Det var såmænd derfor det undrede mig at strarup opfordrede gey til at skrive til strarup@worldonline.dk og du ligeså eric@pedersen.mail.dk

Go' morgen fra
summer

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 16-10-02 12:29

hvis personens personlige oplysninger kommer på nettet....så sidder de jo "fast".....og denne er dermed hængt ud !!!!

Kommentar
Fra : geu

Dato : 16-10-02 17:57

hmmmm summer ved du ikke det er forbudt at opforter til at sende et tæskehold efter en????? det kan man godt blive straffet for da det er opfordning til vold.... jeg ved udemærket hvor hun bor osv med det hjælper jo ikke ret meget VEL..

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-10-02 23:41

Hej Summer,

øh... man ka' faktisk finde mange oplysninger på lovligvis ude på nettet... jeg plejer at sige at hvis det ikke findes på Google, så findes det ikke på nettet... det er selvfølgelig ikke helt korrekt...

men ved hjælp af google fandt jeg f.eks. ud af hvad du hedder, hvor du bor, samt dit telefon nummer og e-mail... i løbet af 20 minutter... jeg skriver ikke dette her for at skræmme dig eller noget, men bare for at vise dig at vi alle mere eller mindre efterlader os spor på vores vej ude på nettet... hvis du vil ka' jeg sende dig en e-mail om hvor jeg har fundet det på nettet... jeg ska' nok la' være med at skrive det herinde da det ikke rager andre end dig...

og derfor vil jeg også gi' ret i E.P.'s udtalelse fra "16-10-02 12:29"... jeg har heller ingen interesse i at hænge dig ud, og skrive de oplysninger jeg har fundet omkring dig herinde, for det ka' jeg ikke se nogen grund til... men jeg ka' som sagt sende dig en mail...
så ved jeg ikke om du har lyst til det eller ej...

men jeg vil bare vise dig at der er mange lovlige måder at finde infomationer på f.eks. vha. google og en vis portion tålmodighed... i dette tilfælde ca. 20 minutter...

det var bl.a. også derfor jeg tilbød Geu, at han ku' sende mig en mail, hvis han ikke ønskede sine oplysninger offentlig gjort herinde... for jeg regner vel med at der er en retsag i gang, hvor de er ved at samle beviser sammen, og så hjælper det jo ikke ret meget hvis hendes advokat kommer og siger at Geu har hængt hende ud inde på Kandu... hvis du forstår hva' jeg mener... så det er hverken for at gøre noget ulovligt eller i den stil... for så vil jeg ikke medvirke...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : summer

Dato : 22-10-02 00:26

Jeg fandt ud af det samme om dig og lidt til på ca. fem min. Er det ikke træls at bo på 1. sal? Hvorfor er din hjemmeside stadig "under construction"? )
Så til dit spm. om jeg vil have en mail, kan jeg kun sige det samme til dig.
Noget helt andet, jeg tror ikke geu har noget godt i sinde, men det må I jo selv om.

Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-10-02 00:41

Hej Summer,

yup... jeg ved godt man ka' finde mig vha. af at slå mig op vha. min e-mail... idet jeg selv har registreret den op til flere steder samt brugt den og offentliggjort den jeg ved ikke hvor mange steder... og jo det er træls at bo på 1. sal...

og hvorfor min hjemmeside stadigvæk er under kontruktion, er fordi jeg bl.a. hjælper folk herinde, og ikke har haft så meget tid til at gøre alverden ved den... men der er nogle undersider hist og pist på den...

men nu havde jeg ikke din e-mail at gå udfra... den måtte jeg først finde... og det tog lidt længere end 5 minutter...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : summer

Dato : 22-10-02 01:17

Det er nu ellers nemt nok. Har man mail adresse, så er et sted godt. Har man f.eks. bare navnet eller by eller gade så er det en anden god, tlf. nr. en tredie. osv.,
men det er nok ikke smart, at skrive disse links her.
Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : geu

Dato : 22-10-02 22:30

Summer du skal ikke dømme andre det kunne jo komme til bage til en selv...... Og nej det skal jo ikke bruges til noget "sødt" men hvis du vil finde dig i at blive bollet så gør du bare det. Strarup, der kommer snart en add hvorfra jeg kan sende oplysninger fra. For du har ret i at der er en retssag under vejs og kan ikke løbe den change at jeg kan genkendes.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 22-10-02 23:08

geu, at dømme dig for noget du selv indrømmer, tjah det har jo ligget i dit spm./komm. hele tiden.
Du pisser mig af med sætninger som:
>>>hmmmm summer ved du ikke det er forbudt at opforter til at sende et tæskehold efter en????? det kan man godt blive straffet for da det er opfordning til vold...<<<
---->>>Summer du skal ikke dømme andre det kunne jo komme til bage til en selv...... Og nej det skal jo ikke bruges til noget "sødt" men hvis du vil finde dig i at blive bollet så gør du bare det. <<<
----->>>....rede hvad der redes kan også forde at jeg engang skal have noget at arve<<<
Men nu skal jeg lige sige dig en ting. Hvem mener du egentlig du er - Vorherre selv!!
Tror du din far/dig/din familie er de eneste mennesker, som har trådt i en hundelort og føler sig så uretfærdig behandlet. Ta' og stop din/jeres selvmedlidenhed og kom videre i livet. Tror du aldrig jeg er blevet jokket på? Tror du aldrig jeg har dummet mig? osv, osv - jo mange gange. Tror du jeg synes det var rart - nixen. Forskellen på dig/jer og mig, tror jeg er, at du er hævngerrig og ikke skyr nogen midler for at "hjælpe" din far.
Jeg ramte nok ikke helt ved siden af, da jeg nævnte det med et "tæskehold" vel?

Alle legale veje er dig anvist her på Kandu og dit sidste indlæg fortæller med al tydelighed, at det du holder på med, er uden for dansk lov og ret. Hvis strarup vil stille sin ekspertice til rådighed for dig, er op til ham.

Hvis du vil have hjælp via e-mail fra e.p./strarup, så skriv til dem og stop dit ynkelige jammer her på sitet.

summer

Kommentar
Fra : geu

Dato : 23-10-02 18:15

så så summer her er en kiks til at tøre dine øjen med.... Nej da jeg er ikke vorherre jeg er da støre end den putz. og ja jeg skyr ingen midler, målet tillader alle midler.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 23-10-02 21:54

øhh......når du ikke skal genkendes og skal dække dig ind under en andens adresse, så er jeg hermed udmeldt af dette lille foretagende. NU begynder det at lugte (meget)

Kommentar
Fra : summer

Dato : 24-10-02 00:32

e.p. fornuftigt. Det er ret så ildevarslende det geu lader os mere en ane han har i sinde.
Han starter meget tilforladeligt, med at stille spørgsmålet:
"jeg skal bruge steder hvor jeg kan få fat i data om en bestemt person... "
Så lukker han stille og roligt op for hvem han er: "...også forde at jeg engang skal have noget at arve" - "...og ja jeg skyr ingen midler, målet tillader alle midler"

Fordi jeg ikke slikker ham i rumpetten og forsøger at snakke lidt fornuft til ham, tjah så kommer han med små trusler mod mig:
"hmmmm summer ved du ikke det er forbudt at opforter til at sende et tæskehold efter en????? det kan man godt blive straffet for da det er opfordning til vold.... " - "Summer du skal ikke dømme andre det kunne jo komme til bage til en selv...... "

Jeg håber du passer på strarup, hvis du har gang i en mail-korrespondance med geu.

Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : danske

Dato : 28-10-02 02:34

Hej geu

Hvis du skal have hjælp til at finde oplysninger om din person, skal du selv havde nogen af dem som cpr./navn/køn/nationalitet/mv. . Når du har dem kan du bruge en
privatdetektiv.

Eks.
http://www.detektiven.dk/

Hilsen Danske

Kommentar
Fra : summer

Dato : 28-10-02 07:29

danske, alt det har geu fået oplyst. Det er noget helt andet han er interesseret i. Så kan du selv gætte dig til hvad.
Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 30-10-02 20:04

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 02-08-03 09:05

hej hvis din far har været gift med den kvinde i over 2 år og de ik har haft særejet,har hun ret til det halve af din fars ting og omvendt,dt med at hun har været gift 7 gange er dt ikke ligemeget

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 21-01-04 13:54

Jeg vidste ikke, at der var grænse ved to år, barslev - hvad betyder det???

Kommentar
Fra : thaulow13

Dato : 15-04-04 18:08

Prøv at gå ind på www.eniro.dk under personer

Kommentar
Fra : thaulow13

Dato : 15-04-04 18:08

Prøv at gå ind på www.eniro.dk under personer

Kommentar
Fra : thaulow13

Dato : 15-04-04 18:08

Prøv at gå ind på www.eniro.dk under personer

Kommentar
Fra : banana

Dato : 17-02-05 11:18

Hej med jer....

Jeg har et måske lignende spørgsmål ; Er det overhovedet muligt at finde en person/adresse ud fra et nummer som står som hemligt hos oplysningen ? Det det drejer sig om er at min kæreste får små underlige sms´er fra et specielt nummer, og vil desværre ikke indrømme det. Jeg vil lige sige til at starte med, at jeg har ikke tænkt mig at tage ud og "snakke" med ham og har egentlig heller ikke lyst til at ringe ham op, for et eller andet sted kan jeg jo ikke gøre så meget hvis hun har "gang i en anden", og hun samtidig nægter det....Men for nysgerrighedens skyld ville jeg bare gerne finde ud af hvor han bor i forhold til os, men synes ikke det virker muligt at opstøve nogen form for oplysninger ?
Kan i hjælpe mig, på forhånd tak.

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 16-03-05 09:48

banana .. lidt "lusket" at stille tillægsspørgsmål i egen interesse på en andens udgangsadresse. Sandsynligheden for at nogen i øvrigt finder det er måske også minimal ... Stil dit eget spørgsmål i det åbne forum - eller ring til nummeret. Hvis du vil ringe hemmeligt så start med *31*