/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Slukke skærmen !
Fra : Monsen1234
Vist : 383 gange
100 point
Dato : 26-06-05 09:46

Jeg har nogen gange tænkt på om man må slukke for skærmen selv om computeren kører ? Et eks. Jeg vil kører virus scanning med Kaspersky og den kører 3-4 timer hvor jeg alligevel ikke er hjemme, må man så slukke og bare lade computeren køre, jeg tænkte at der måske kunne opstå fejl fordi der er et led i systemet der så ikke kører ?
Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-06-05 09:49

Du må gerne slukke skærmen.

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 110 point
Dato : 26-06-05 09:55

http://www.praestkjaer.dk/dk/s.htm
Citat
screen saver
Engelsk udtryk. Et lille "program", som efter et forudbestemt tidspunkt (indstilling af programmet) viser noget forskelligt på computerskærmen, eller gør den sort.
I gamle dage kunne en skærm stå med det samme billede time efter time, dag efter dag og endog uge efter uge. Det medførte at "billedet" brændte fast på skærmen, så man kunne se det selv om skærmen var slukket. For at undgå det, lavedes en "screen saver", som kunne vise noget der ikke hele tiden var det samme.
Men, tiden er faktisk løbet fra sådan en løsning. Det er bedre at anvende computerens strømstyring og slukke for skærmen. Dét sparer energi og elektricitetsudgifter. Moderne computerskærme kan også selv slukke, hvis signaler udebliver fra den tilsluttede computer.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 26-06-05 10:00

Tak for svaret jakjoe.
Jeg var bare bange for at der kunne optå fejl når jeg så tændte for skærmen igen når computeren har været tændt hele tiden, men at lade den stå og køre når man ikke kikker på den i flere timer er der jo ikke nogen grund til.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-06-05 10:01

Nej, du har helt ret.

Hvad der er sparet er tjent.

mvh
jakjoe