/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Blindnittetang
Fra : Innocent
Vist : 4345 gange
50 point
Dato : 25-06-05 02:17

Hvordan bruges sådan een? Der medfulgte ikke vejledning, men nitter i 4 størrelser.
Jeg har brug for at samle metalstrimmel i cirkelform.

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 50 point
Dato : 25-06-05 06:15

Du borer huller i same tykkelse som det tykke på nitten, så den kan komme igennem de to strimler. Så stikke rdu den i hullet med den tynde ende op mod dig selv. Den tynde ende sætter du i tangen og presser hårdt mod strimlerne og trækker håndtaget sammen, du skal nok trække et par gange. Nitten bides over når metallet er samlet. Øv dig på et par stykker først.
Laver du fejl bores nitten let ud igen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-06-05 09:01

Ja, der er en dejlig tang der også kaldes for en "Popnitte tang". Popnitter fås forøvrigt i et utalt af størrelser og materialer, alm. aluminium rustfrie, monel osv.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-06-05 09:35

Du skal have det rigtige hoved monteret på din tang...
Det hoved der passer til den størelses nitte du vil monterer..
Disse hoveder skriftes med en fastnøgle eller et skifte nøgle.
Eller virker Blindnitter på den måde at de popper ud på bagsiden når man trækker i stiften på forsiden af nitten.
Når stiften ikke kan trækkes mere (ikke kan komme igennem hullet) nnækker trækstiften inde i nitten.
Hvis man skal have dem demonteret bore man blot hoved af nitten og bagstyket falder af.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-05 10:30

Og lige en ting til - læg mærke til størrelsen på det der skal lave hullet.
Et af de bor du skal bruge er 3,3 mm. (ej 3,5 mm) Men det står nok skrevet i din æske som det hele ligger i.

Godkendelse af svar
Fra : Innocent

Dato : 25-06-05 16:17

Tak for svaret stig54.Også tak til alle andre for gode supplerede oplysninger.
Operationen lykkedes.
Mange hilsener og tak fra Else.
Ps. I får nok snart et spørgsmål igen her.