/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forhjuls bremser hænger
Fra : janh
Vist : 4016 gange
200 point
Dato : 24-06-05 18:57

Hej med jer
jeg har en Mitsubishi spacestar årg. 2002, kørt 60000 km.
Problemmet er mine forhjuls bremser hænger, skiver, klodser og calibre er skiftet til nyt men den gør det stadigvæk.
Nogen der har en rigtig god ide.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 19:34

Aflever den på det værksted der har lavet det, og bede dem om at lave det om.

Kommentar
Fra : kjeldal

Dato : 24-06-05 22:42

Din(e) bremseslange(r) kan være rustne indvendig i samlingen, således at der dannes en "prop" i rør/slange.
Du kan godt bremse, da bremsetrykker fra pedalen er temlig højt, men bremsen hænger, da bremsevæsken ikke kan løbe retur pga. rust/skidt-proppen i røret.
Rens dem, eller bedre, få BEGGE bremseslanger udskiftet!

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-06-05 22:53

Selv om de er nye, så prøv, om klodserne bevæger sig frit, ellers slib klodsernes metal ganske let

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 25-06-05 03:26

Det plejer altid at være caliperne der sætter sig på grund af alder, så når de er nye kan det ikke være fejlen, du skriver ikke om det er et autoværksted der har udskiftet dem, men hvis det er, så vis dem fejlen og så må de rette den. Fejlen kan også ligge i hovedcylinderen, hvis den ikke går tilstrækkeligt langt tilbage, kan bremsevæsken ikke løbe retur, og så bliver trykket stående, kontroller din bremsepedals vandring og undersøg om der er frigang når pedalen slippes.
Mvh K.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-06-05 09:28

Det kan være flere ting som der også bliver foreslået. Hvis du selv vil igang, er du nødt til at tjekke de forskellige ting og så vende tilbage med et svar, da det ellers går op i gætterier det hele.

Fijala

Kommentar
Fra : janh

Dato : 25-06-05 12:01

Hej
Nu følger en lille historie.
Først vil jeg sige at det er en garanti sag og at værkstedet laver det.
Men jeg er selv interreseredet i det da den er svær at undvære og alle svar kommer med til værkstedet,
Nu historien : jeg var på vej hjem i går da den gjorde det igen, jeg prøvede så at hamre foden ned på bremsepedalen og det hjalp det var ligesom den slap en prop ( måske som Kjeldal skrev møg i slanger ). Så idag vil jeg køre en rigtig lang tur for at se om det var det der skulle til. vognen skal stadigvæk på værksted i næste uge.
Tak for alle de gode ideér, jeg skal nok vende tilbage.
Jan

Kommentar
Fra : janh

Dato : 01-07-05 16:17

Hejsa igen
Nu er bremse slanger også skiftet, men den har gjordt det igen, denne gang gik der lidt længere tid. Det kom da jeg kom ud på motorvejen og kørte ca 120, efter et par km begyndte hjulne at ryste og når jeg trådte på bremsen var det som om skiverne var skæve, kørte ind til siden og da jeg statede igen hang de igen.
Har så kørt et par dage uden problemmer, så nu må vi se om det kommer igen, så er der vel kun hovedcylinderen tilbage.
Jan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-05 16:41

Kan værkstedet ikke lave så få dine penge igen og find et andet værksted.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-07-05 16:51

Åh de biler og de ærgelser. Det er en stor udgift at have bil. Kører selv rundt i en af de for tiden meget omtalte "brandbiler". Der har dog ikke været problemer hidtil undtaget det med "brand".

Accepteret svar
Fra : kogalejy

Modtaget 200 point
Dato : 04-07-05 01:16

Da dine calipre er nye, er udluftningsskruerne lette at lukke op og i, hvis du har en nøgle der passer til dem så tag den med i vognen, når bremserne hænger næste gang, kan du løsne en af dem, formodentlig slipper bakkerne så skiverne og du har dermed lokaliseret fejlen, den ligger så i at hovedcylinderen ikke giver mulighed for væsken til at løbe tilbage, enten fordi den er defekt, eller også er det et justeringsspørgsmål. Mvh K.

Kommentar
Fra : janh

Dato : 04-07-05 16:25

hejsa
jeg lader denne tråd være åben lidt endnu, da vi lige skal afprøve kogalejy´s idé, dette vil formindeligt ske i denne uge.
Jan

Godkendelse af svar
Fra : janh

Dato : 14-07-05 19:03

Tak for svaret kogalejy.