/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Koldskål fra DDV
Fra : pipzi
Vist : 715 gange
50 point
Dato : 24-06-05 15:52

Nogen der har erfaring med dette ?

Jeg købte igår en liter fra de danske vægtkonsulenter, men idag da jeg så åbner den, er det helt vild tykt, sådan nærmest Yougurth agtigt..

Nogen der kan svare mig på, om det skal have den her konsistens, eller om det skal være som alle andre koldskåle og tyndtflydende ?!?!?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-06-05 15:59

Hvis ikke det lugter surt, er det sikkert OK. Men jeg vil da helt klart mene at det bør have samme konsistens som al anden Koldskål.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-06-05 16:18

Den skal ikke være "yougkurt" konsistens....
Hvis du ikke bryder dig om konsistensen kan du jo bare hælde den ud...
Jeg spiser også med øjnene - det jeg ikke gider spise ryger ud...
Livet er for kort til kedelig mad
god weekend

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 24-06-05 16:22

jamen hvis den ikke skal være i den konsistens så er det vel fordi der er noget i vejen med den, og så vil jeg jo over at klage over det !

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-06-05 16:23

Tyk Koldskål eller Kærnemælk er altid sure i såvel smag som lugt. Så hvis det ikke lugter surt er det sikkert godt nok, men hvis du ikke synes det er lækkert så ud med det.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 24-06-05 16:27

Ja da, ned i forretningen igen. Uanset om den er sur eller ej SKAL den ikke være tyk.

Kender du forresten den om Sødmælken og Kærnemælken der stod uden for gadedøren? Sødmælken siger: Skal vi være kærester? Kærnemælken: Nej du kan tro nej. Idag er du Sød, imorgen SUR og i overmorgen TYK. Og hvem får så skylden?

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 24-06-05 16:32

jeg læste lige på deres hjemmeside, at den skal være cremet, men burde den så ikke have samme konsistens over det hele ? det har den nemligi kke :-?

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 24-06-05 16:32

jeg læste lige på deres hjemmeside, at den skal være cremet, men burde den så ikke have samme konsistens over det hele ? det har den nemligi kke :-?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-06-05 16:36

Står der ikke enten på emballagen eller på hjemmesiden at den skal omrystes? Er den tilsat noget for at gøre den creamet kan det da godt tænkes at den vil skille og derfor skal omrystes før brug. Som sagt: Hvis den ikke lugter.......

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-06-05 16:40

Hej, hej, hej... Koldskål er flere ting, Det kan være "kærnemælkskoldskål" eller det kan være "ymerkoldskål". Hvis du kun kender den første, så må det være noget af en overraskelse at få fat på sådan en tyk sag. Men det er altså meget normalt.
Men der står vel på emballagen, hvad den er lavet af, -om det er kærnemælk eller ymer. Eller et helt tredie surmælksprodukt..

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 24-06-05 16:43

Birgitta

det var nu mere, om andre kendte til den fra DDV, da den åbenbart er MEGET anderledes..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 17:25

[citat
Koldskål

De Danske Vægtkonsulenters koldskål er en dejlig cremet klassiker, der kan spises både som morgenmad, mellemmåltid og dessert. Koldskål er lavet af miniyog og kærnemælk og har en frisk smag af citron og vanille.

Koldskål kan også drikkes som milkshake. Bland eventuelt din koldskål med skiveskåren, frisk frugt.

Koldskål leveres i samme praktiske og miljørigtige pose som DDV Miniyog, hvilket sikrer nogle enestående hygiejniske egenskaber. Ikke tilsat sukker.

OBS: Omrystes før brug.

Sæsonvare. Forhandles i begrænsede perioder.
[/citat]

fra denne side http://www.weightconsultants.com/da/produkter.asp?id=DDV%20Sortiment

ca. midt på siden, der er også et billede.

Du kan evt. bruge ctrl + b og så skrive koldskål.

Hilsen ans

Godkendelse af svar
Fra : pipzi

Dato : 24-06-05 17:28

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 17:35

Koldskålen er lavet af yoghurt og kærnemælk.

Den er "tyktflydende".

Du kan ikke sammenligne den med "almindelig" koldskål.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 24-06-05 17:38

Hvis man bruger DDV's produkter, skal man være opmærksom på at det IKKE er slanke-produkter, men hvis man overholder DDV's mængdeangivelser (og deres kostplaner i øvrigt), så ender man på sin idealvægt......
Se evt. http://www.flemmingberg.dk/ eller det andet link til 'moder-firmaet' længere oppe.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 17:46

Kan kun grine af det accepterede svar

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 24-06-05 17:59

Ans, ja men jeg havde jo selv skrevet, at jeg havde været inde at læse på hjemmesiden, ikke ?

Niederhof, tja... Det er nu ikke for at tabe mig, det var fordi den var på tilbud, derfro tænkte jeg, at jeg lige ville prøve det...

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 24-06-05 18:07

OK pipzi - der er bare nogle der tror at man kan tabe sig af produkterne, men hvis man f.eks vælger DDV-yoghurt, så er det faktisk en 10%'s yoghurt.... så derfor er det (i slanke-sammenhæng) vigtigt at kende begrænsningerne.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 24-06-05 18:09

Ja, det ved jeg godt. Men det er nu ikke derfor jeg har købt det

Tror lægen bliver lidt sur, hvis jeg taber mig *g*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 18:10

"Ja da, ned i forretningen igen. Uanset om den er sur eller ej SKAL den ikke være tyk."

Den er tyk, men skal omrystes før brug.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 24-06-05 18:12

ANS. Den skal IKKE være tyk, den skal være CREMET, der er stor forskel på det den ER, og det den BURDE være...

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 24-06-05 19:41

Hej alla ni herinde kan ni hjälpe mig jag bori sverige og vil göre koldskål,kan ni sige hvordan man gör det selv.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 24-06-05 19:44

bobbels, nu er det ikke særlig flinkt, at skrive et spørgsmål i en andens tråd.. men søg på nettet, det er let at finde..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-06-05 21:54

Hallaluja

Kanonsvar og fantastisk valgt. Det kan (vi) andre brugere virkelig drage nytte af LOOOOL

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 24-06-05 22:00

Jamen det var MIG der stillede spørgsmålet, og så bestemmer JEG vel hvem der skal have svaret ????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-06-05 22:09

Jamen selvfølgelig bestemmer du da Pipzi

Og jeg synes dit valg er suverænt godt. Lige så godt som den serie af "krampesvar" du ser herunder. De som efter sp. er lukket køber dette, blir virkelig klogere af AJ's dybgående og profesionelle svar, som du valgte som det rigtige.

Citat
Hvis ikke det lugter surt, er det sikkert OK. Men jeg vil da helt klart mene at det bør have samme konsistens som al anden Koldskål

***
Ja da, ned i forretningen igen. Uanset om den er sur eller ej SKAL den ikke være tyk

Står der ikke enten på emballagen eller på hjemmesiden at den skal omrystes? Er den tilsat noget for at gøre den creamet kan det da godt tænkes at den vil skille og derfor skal omrystes før brug. Som sagt: Hvis den ikke lugter.......

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 24-06-05 22:14

Nu skrev jeg jo, at jeg havde selv kigget på hjemmesiden..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-06-05 22:21

Ja ja.... Det er godt nok Pipzi. Alt forladt. Men du behøver ikke at acceptere før du får et svar, der konkret besvarer dit spørgsmål.

AJ's svar lyser jo langt væk af, at han ikke ved en hujende fis om den koldskål du spørger om. Det er bare et typisk point-rapperapperap svar uden kendsgerninger.

Mvh
Klumme

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 24-06-05 22:24

Nu var der jo INGEN der er kommet med et svar der reelt svarer til det jeg spørger om, derfor vælger jeg det humoristiske

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 24-06-05 23:07

Sorry jag blandade mig ska ikke göre det mere,bobbels

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-06-05 02:23

Okay Pipzi

Nu forstår jeg bedre man siger, at humor opfattes forskelligt LOOOOL

Bobbels.
Skråt op med det. Denne tråd er alligevel så udvandet og ligegyldig så det sker der ikke noget ved.

Du får lige et link til Kærnemælkskoldskål. Go fornøjelse. Dejlig dansk sommerspise og gerne med kammerjunkere til / i

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/soeg-navn.php

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-06-05 02:29

Her lidt mere om koldskål til dig Bobbels.

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=370938/

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 25-06-05 10:10

Tak fordi i bruger mit spørgsmål til at besvare andres. Jeg har altid fået at vide, at det ikke er særlig flinkt at gøre !

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-07-05 13:52

Jamen Pipzi.... - Stakkels lille dig. Nap dig lidt koldskål men lidt knust tudekiks i.

Hvad skulle der dog ske ved at Bobbels lige fletter et sp. ind i en relevant tråd. Du skal ikke regne med de regler som verden ifølge arne jakobsen skal bestå af.

Disse hjemmestrikkede regler et blot produkter af hans syge sind og tjener udelukkende eet formål, at han.... den ALTVIDENDE AJ kan rage så mange point til sig som muligt, da hans selvværd udelukkende måles i point LOOOL.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 02-07-05 13:57

klumme, da jeg var ny her, kom jeg til at gøre det samme, spørge videre i en tråd, som en anden havde oprettet.

Jeg blev svinet til fra diverse Kanduer og synes bestemt ikke det var rart, derfor efter den oplevelse, synes jeg egentlig, det er lidt flabet at gøre det i andres tråde, jeg opretter altid en ny tråd, hvis jeg har et spørgsmål.

Havde folk ikke svinet mig sådan til dengang, jamen så kunne jeg nok også godt acceptere det !

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-07-05 14:13

Pipzi.

Hvem var det der svinede dig til?? Interessant at vide.

Selvfølgelig bør man ikke kaste et sp. der intet har har med tråden at gøre ind. Alene fordi det så ikke er muligt at søge på et relevant og kvalificeret svar, men lige i denne situation, så må man sige at sp. er identiske, og handler om koldskål.

Som du måske har bemærket, er der enkelte brugere (specielt een) der mener at have patent på og ret til at bestemme hvordan Kandu skal køres, men læs hvad Kandu selv siger, og forhold dig til det. og så skråt op med hvad de andre selvbestaltede moderatorer mener.

Bedste hilsener
Klumme

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 02-07-05 14:56

Klumme, jeg prøver også at gå uden om dem,som ALTID er først med svaret... Da det ikke er altid de ved hvad de taler om.

Jeg kan ikke huske hvem det var, men der var en del, men det er mange år siden, at jeg var her første gang. Det spørgsmål jeg stillede, var også noget som havde med det at gøre, som hovedspørgsmålet handlede om.