/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvordan forhalerjeg et periodisk syn?
Fra : MacLasse
Vist : 2961 gange
20 point
Dato : 02-10-02 21:02

Hej Nyhedsgruppe.
Det er ikke for at bryde loven, men vores gamle Uno er kaldt til syn senest 25. november, og vi har ikke penge til en ny før til februar. Kan man på nogen måde udsætte synet et par måneder?
Tak for hjælpen. MacLasse.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 20:03

> Det er ikke for at bryde loven, men vores gamle Uno er kaldt til syn
> senest 25. november, og vi har ikke penge til en ny før til februar. Kan
> man på nogen måde udsætte synet et par måneder?
> Tak for hjælpen. MacLasse.

Fy da - - -

Min søster re såmænd haft succes med at forhale et periodisk syn i - hold nu
fast 2 år, ved at bestille tider - aflyse tider - udeblive fra tider......
men således at hun altid kunne bevise at hun havde en reservation i
synshallen.
Først da der var gået meget lang tid "opdagede" systemet hende, men der gik
som sagt 2 år.

Det rigtig komiske er i øvrigt at bilen ikke fejlede en pind, og uden videre
gik gennem syn, så hun kunne have sparer 2 års dårlig samvittighed....

Kim Olsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 20:07

<snip>
> Det er ikke for at bryde loven, men vores gamle Uno er kaldt til syn
> senest 25. november, og vi har ikke penge til en ny før til februar. Kan
> man på nogen måde udsætte synet et par måneder?
> Tak for hjælpen. MacLasse.

Det er muligt at få udsat synet af bilen (selvom senest datoen er lige op
over), ring til dem forklar dem situationen. Ok, lad være med at sige at
bilen er i så dårlig stand at i skal have en ny.

Fik udsat min med ca. 3 måneder, da en mindre (større?) opsparing skulle til
for at skaffe dele, det var ikke noget problem, manden var flink og skaffede
en ny tid.

Om deres hjemmeside kan bruges til at skaffe en tid udover senest perioden,
ved jeg ikke. Måske der er nogle af de andre der har prøvet eller bare ved
det?!?

/Daniel Pedersen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 20:42

On Wed, 02 Oct 2002 19:01:59 GMT, "MacLasse" <MacLasse.news@kandu.dk>
wrote:

>Det er ikke for at bryde loven, men vores gamle Uno er kaldt til syn
>senest 25. november, og vi har ikke penge til en ny før til februar. Kan
>man på nogen måde udsætte synet et par måneder?

Du kan blot undlade at møde op - jeg kender een, der har kørt i 2 år
på den måde. Chancen for at politiet møder op på din adresse for at
klippe pladerne er forsvindende lille.

Men lad være med at køre i en spand, hvor bremser, styretøj samt rust
i de bærende dele er i udu. Det er for dumt.
---

Mvh Mogens

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 02-10-02 22:58

hej maclasse du skal bare gå ind på deres hjemmeside og bestille en ny tid det kan du gøre mange gange uden der sker noget jeg har selv gjort det for et par måneder siden jeg har også ringet til dem samme dag den skulle til syn og der sagde de til mig at jeg skulle bestille en ny tid.hilsen johnni.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 21:18

Mogens Knudsen skriver:

> On Wed, 02 Oct 2002 19:01:59 GMT, "MacLasse" <MacLasse.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> >Det er ikke for at bryde loven, men vores gamle Uno er kaldt til syn
> >senest 25. november, og vi har ikke penge til en ny før til februar. Kan
> >man på nogen måde udsætte synet et par måneder?
>
> Du kan blot undlade at møde op - jeg kender een, der har kørt i 2 år
> på den måde. Chancen for at politiet møder op på din adresse for at
> klippe pladerne er forsvindende lille.

Det koster så det halve synsgebyr nu til dags.
--
.
NS ,-´-------. -- - -
____.´/__@||___\ `. -- -- -
/ __ | -|| -| o `| -- -- -
\_/ \|____||__/_____| -- Citroën BX 19 TRS fra 1988 --
____\__/_________\__/______ --- Den har nu gået 290.000 km--

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 21:30

Jeg købte en bil uden plader, satte plader på, fik indkaldelse til syn, fik
det udskudt - (ejeren før mig havde også fået udsættelse). Men de sagde til
mig at jeg ikke måtte køre i bilen pga. den lange udsættelse... Så mens den
stod på bukke for at få lavet bremser dukkede politiet op, han kikkede lige
en tur på bilen og sagde "ja, det ser jo fint ud" og så kørte han igen....
Heldigt for mig at det lige var den dag den skulle have lavet bremser....
Men pas på, de kan sgu' godt komme...

Mvh.

B. Madsen

"Mogens Knudsen " <oo300024v@FJERNDETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9b4b98.276006@sunsite.auc.dk...
> On Wed, 02 Oct 2002 19:01:59 GMT, "MacLasse" <MacLasse.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> >Det er ikke for at bryde loven, men vores gamle Uno er kaldt til syn
> >senest 25. november, og vi har ikke penge til en ny før til februar. Kan
> >man på nogen måde udsætte synet et par måneder?
>
> Du kan blot undlade at møde op - jeg kender een, der har kørt i 2 år
> på den måde. Chancen for at politiet møder op på din adresse for at
> klippe pladerne er forsvindende lille.
>
> Men lad være med at køre i en spand, hvor bremser, styretøj samt rust
> i de bærende dele er i udu. Det er for dumt.
> ---
>
> Mvh Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 21:50

> Jeg købte en bil uden plader, satte plader på, fik indkaldelse til syn,
fik
> det udskudt - (ejeren før mig havde også fået udsættelse). Men de sagde
til
> mig at jeg ikke måtte køre i bilen pga. den lange udsættelse... Så mens
den
> stod på bukke for at få lavet bremser dukkede politiet op, han kikkede
lige
> en tur på bilen og sagde "ja, det ser jo fint ud" og så kørte han igen....
> Heldigt for mig at det lige var den dag den skulle have lavet bremser....
> Men pas på, de kan sgu' godt komme...

Yep, kender også en hvor de mødte op på adressen, han var heldigvis ikke
hjemme og fik den synet inden de kom igen.

vh
Anders aarup@writeme.com

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 22:41

"Daniel Pedersen" <dunlop@os.dk> wrote in message
news:EtHm9.66019$Qk5.2678161@news010.worldonline.dk...
> <snip>
> > Det er ikke for at bryde loven, men vores gamle Uno er kaldt til syn
> > senest 25. november, og vi har ikke penge til en ny før til februar. Kan
> > man på nogen måde udsætte synet et par måneder?
> > Tak for hjælpen. MacLasse.
>
> Det er muligt at få udsat synet af bilen (selvom senest datoen er lige op
> over), ring til dem forklar dem situationen. Ok, lad være med at sige at
> bilen er i så dårlig stand at i skal have en ny.
>
> Fik udsat min med ca. 3 måneder, da en mindre (større?) opsparing skulle
til
> for at skaffe dele, det var ikke noget problem, manden var flink og
skaffede
> en ny tid.
>
> Om deres hjemmeside kan bruges til at skaffe en tid udover senest
perioden,
> ved jeg ikke. Måske der er nogle af de andre der har prøvet eller bare ved
> det?!?
>
Kan den sagtens, hjemmesiden checker slet ikke op mod den periode, hvor din
skal være synet. Dette opdagede jeg, da jeg grundet stor ventetid i den
lokale synshal kom til at bestille en tid en måned efter, bilen skulle være
synet.
Mvh
Anders O

Kommentar
Fra : bruchle

Dato : 03-10-02 00:41

Aflys tiden ca. en uge i forvejen, og bare sig du er blevet forhindret i at møde op. Så koster det
ingenting.
Så spørger de om hvornår du så vil have den til syn.... Så siger du blot at du selv vil møde
op og tage chancen en dag ("chancen" betyder altså blot at møde op inden for de kommende dage og håbe
at de har en ledig plads til dit syn den dag).
Så skal du bare møde til syn inden der er gået præcis 3 måneder. (Er målt fra den dato hvor det står
angivet som: "skal senest synes inden 10/11/2002"). så hvis der står 10/10/2002, kan du altså vente
til 10/1/2003.
Hvis dette ikke overholdes præcist kommer politiet efter bilen samme dag: d. 10/1/2003

Dette lille trick bør kun gøres hvis man ved at bilen er 100% iorden.
Min egen samvittighed var iorden, da jeg blev forhindret til syn pga. af vores biltur til Rumænien,
og havde inden fået min bil tjekket. (Mere grundigt end synsvæsenet kan gøre det).

Kommentar
Fra : bruchle

Dato : 03-10-02 00:43

Ja undskyld. der sneg sig en datofejl ind i mit forrige indlæg.

Der skulle istedet stå:

(Er målt fra den dato hvor det står angivet som: "skal senest synes inden 10/10/2002")

Kommentar
Fra : bruchle

Dato : 03-10-02 00:45

Du får iøvrigt også en påmindelse (men uden ekstra gebyrer) om syn, når du nærmer dig de tre måneder.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 05:44

Her i det Vestjyske er der en regel der hedder 10 uger fra sidste frist, så
kommer de og henter pladerne.

"MacLasse" <MacLasse.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ZfHm9.66007$Qk5.2674177@news010.worldonline.dk...
> Hej Nyhedsgruppe.
> Det er ikke for at bryde loven, men vores gamle Uno er kaldt til syn
> senest 25. november, og vi har ikke penge til en ny før til februar. Kan
> man på nogen måde udsætte synet et par måneder?
> Tak for hjælpen. MacLasse.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 20 point
Dato : 03-10-02 10:40

Jeg kører på tredie måned nu, og sover roligt om natten. Jeg har fået en venlig påmindelse. Det er sjældent, de kommer ud, de kører efter en stikprøvekontrol, så sansynligheden er ikke så stor, men det kan ske. Til gengæld er det ikke så dyrt igen. Min årsag er simpelthen, at jeg ikke har fået tid til at få fikset min håndbremse, som er det eneste,(håber jeg), der skal laves. Forøvrigt gik den igennem sidste gang, uden fungerende håndbremse, men den går kun en gang, altså man får aldrig synet en bil 2 gange med samme fejl!
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : MacLasse

Dato : 03-10-02 10:48

Hej allesammen.
Det var mange gode svar, og planen er indtil videre at bestille og afbestille i nogle måneder, eller også ringe og sige, at jeg kommer på chancen.
Jeg vil lige fortælle, at jeg selv holder bilen, som jeg bl.a. har skiftet motor på, og det eneste, der gør, at den (Uno 70s 1984) skal skrottes, er at panelerne, som ellers blev restaurerede i `98, skal ha´ en masse timer for at bestå. Jeg ville aldrig tage vores 2 små ud i en bil, der var mekanisk uforsvarlig som så. Den lyder lidt tyk, den her....
Nå, men den er jo købt i svigermors navn og forsikring, og hun sad med den her synsindkaldelse i hånden og sagde, at der i hvert fald ikke skulle komme nogen reklamevogn til hendes parcelhus osv.
Hun bor ved Viborg, og vi bor ved Varde, men jeg håber, at EU-formandsskabet forhindrer at de kommer lige med det samme. Kan man ellers på nogen måde få registreret, at det er hernede, at bilen er?

Tusind tak for de mange gode indlæg. MacLasse.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 09:35

> Her i det Vestjyske er der en regel der hedder 10 uger fra sidste frist,

> kommer de og henter pladerne.

Her i det yderste Vestjylland, går der ca. ½ år, så ringer landbetjenten og
siger at han har fået en meddelelse om at han skal hente pladerne, men kan
du ikke bare lige få det bragt i orden......

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 10:12

"Andre" <andre21@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9c01ec$0$18131$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Her i det yderste Vestjylland, går der ca. ½ år, så ringer
landbetjenten og
> siger at han har fået en meddelelse om at han skal hente pladerne, men
kan
> du ikke bare lige få det bragt i orden......
>

....he he he...
--
Med venlig hilsen
Hans (gammel vestjyde)
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 03-10-02 17:06

Uha-uha,: MacLasse.
At køre i svigermors bil, er ok. Men den der med hendes forsikring!!! Det ville jeg, hvis jeg var bruger af en andens bil. IKKE engang hviske til mig selv. Selskaberne kalder det for "Svindel", og er på jagt efter den slags for tiden.
Bare et godt råd, hillsen Az...

Kommentar
Fra : Brynja

Dato : 03-10-02 18:25

KÆRE MacLasse

Sludder og vrøvl........ Det er da ikke ulovligt at køre i en bil hvis er forsikret i en andens navn. Slå lige koldt vand i blodet, og lad være med at råbe op om forsikringssvindel.... Det er nu engang sådan at det er fuldt lovligt, så længe man står som bruger af bilen. Og i tilfælde at der skulle ske noget og man ikke står som bruger skal selskabet dække alligevel. Min mand er forsikringsuddannet så azazazAZAZ999 det kan du roligt råbe til dig selv.

Hvad angår periodisk syn ville jeg ringe til dem og lave en tid for derefter at aflyse den, da du jo ikke kan vide om du ryger ind i en almindelig kontrol hvilket ville være "typisk".

Sov du bare roligt og glæd dig til din nye bil i februar

Med venlig hilsen

Brynja