/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ny 45-scooter.
Fra : arne.jakobsen
Vist : 1097 gange
60 point
Dato : 19-06-05 19:44

Min gode PGO blev stjålet i Julen 2004. Nu har jeg sparet sammen til en ny. Men hvad skal jeg købe? T-Hansen har en til 9.999 kr + 1.200 i klargøring og nummerplade. Er det "noget billigt skidt"? Hvis jeg nu finder en god brugt, hvad skal jeg så specielt lægge mærke til og undersøge? Vil jo nødigt købe noget skidt for at spare nogle få 1000 kr.
Håber I har nogle gode tips til mig. På forhånd tak. Arne

Jeg giver 50 point til alle som jeg synes har bidraget med noget brugbart.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 19:53

- det brugbare har du jo fået

Den er da god nok hos thansen og du er jo ikke 18 mere, så ræs skal du vel ikke ud at køre.

Og bliver den stjålet igen er der da større chancer for at erstatningen passer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 19:54

Hvis du finder en brugt er det første du skal være sikker på........ At den ikke er stjålet.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 70 point
Dato : 19-06-05 20:01

En ting der er ret stor enighed om i knallertkredse, er at THansens CPI knallerter ser udemærket ud og har også det nødvendige udstyr, men der er for mange fejl, specielt elektriske der skyldes vand i forbindelser og relæer, så de kan altså ikke anbefales. Der vil selvfølgelig være nogen der ikke har oplevet fejl, men når knallertcentre siger: Køb alt andet end CPI, så er det for stor en riciko at løbe. Køb heller ikke fjernøstknallerter selvom de er billige.
http://www.45scooter.dk/
Jeg vil anbefales: Aprilia Gilera Derbi Piaggio Suzuki Yamaha
Men modellen vil også være betinget af din højde, men hvis du vil ofre lidt extra, så kan vandkølede modeller anbefales, da de jo ikke kræver kraft fra en blæser, og ikke er udsat for de store temperatursvingninger.
Og er du meget miljøbevidst, så køber du en 4-takter, og er også fri for at skulle huske 2-takts-olien.

Gilera Runner 50
Suzuki AP50
Aprilia SR 50 LC 45 Km/t Pris: DKK 18.498,00
http://aprilia-scooters.dk/product.asp?product=14440

Aprilia SR 50 LC Ditech 45 Km/t Pris: DKK 20.998,00
http://aprilia-scooters.dk/product.asp?product=14445
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-06-05 20:06

Palle jeg måler 190 cm og vejer 89 kg. Hvad betyder det for modelvalget?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-06-05 20:12

I anmeldelsen af Aprilia på 45scooter.dk står der at den ikke er egnet til personer over 175 cm. Så den skal det så ikke være.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 20:21

Spørgsmålet er jo om man er parat til at ofre det dobbelte.

Det ville jo svare lidt til at købe Mercedes fordi VW har flere fejl.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-06-05 20:26

Man kan vel også bare oversprøjte alle elektriske dele med Silikonespray der jo er vandafvisende. Altså hvis dette er hovedproblemet. Og Apriliaen dur jo ikke til Høje mennesker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 20:29

Jeg må da indrømme at jeg ikke personligt kender noget til de 45ere der forhandles af thansen, men garanti er der jo under alle omstændigheder.
Og jeg syntes altså det må betyde noget om man giver 10 eller 20.000 for en "knallert"
Du kan jo næsten få en rimelig ældre bil for de penge.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-06-05 20:34

refi -> får du heller ingen emiler fra Kandu lige nu?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 20:39

Nope

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-06-05 20:47

Jeg HAR skrevet til dem, så den er nok snart oppe og køre igen. Det plejer da at hjælpe.

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-06-05 21:49

Tak for svaret pallebhansen. Tror nu alligevel at min økonomi siger CPI, så må jeg sprøjte den godt til med silicone.
Håber at du vil hjælpe mig alligevel hvis/når jeg får problemer med den.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-06-05 00:56

Ja, det ved jeg nu ikke rigtig.
Den bedste du kan få er en Gilera Runner 50 i vandkølet, den har 12" hjul Stellet er bygget til race, dvs den er utrolig manøvredygtig.. Den har en rigtig god motor og har skivebremser for- og bag. En holdbar, slidstærk, stilfuld maskine.. kvalitet simpelthen. og du får ikke en bedre scooter der kan tage høje mennesker.
Den står nogle steder til PRIS: ca 19.995 kr. + levering men fåes billigere.
Jeg ville 100 gange hellere købe en sådan brugt end købe en knallert man ved går i stykker.
De kan tilmed kører godt og stærkt ved at fjerne EU godkendte begrænsninger. Motoren går tilmed bedre og det kan nærmest ikke skade noget, så der er ingen problemer der, hvis du vil runde de 75-80km/t. Men det er selvfølgelig dit valg.
Mit valg:
1. Gilera Runner (LC) ca. 18.000
2. Piaggio NRG ca. 16.000
3. Gilera Stalker ca. 13.000
4. Piaggio Typhoon ca.13.000
Kan du ikke finde dem til de priser, så skriv.
Der er samme Vespa motor i alle sammen, men Runneren som jo er vandkølet er lidt anderledes,og har også skivebremser..
Skal du have en topklasse scooter er Runneren nr 1. og skal du have en ret god scooter til lidt billigere penge så en af de andre.
VH Palle Hansen