/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi KL?
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 1008 gange
231 point
Dato : 19-06-05 15:55

Hej..

Jeg har en Puch Maxi KL..

Igår jeg var ude at køre, og jeg stoppede den, lidt efter ville jeg starte den igen, og det ville den ikke..

Hvad kan den fejle?

Det lyder som om den gerne vil starte, men den ikke kan... Jeg har renset Kaburator og chekket filtret..
Når jeg træder på kick starteren, begynder den ligesom om den vil starte, men efter en 3-4-5 sec går den i stå igen.. Den går også i stå, når den prøver at starte og man så vrider i gas håndtaget..

Håber der er nogle der kan hjælpe rimligt hurtigt..

Mvh Simon

Accepteret svar
Fra : tomozy170758

Modtaget 241 point
Dato : 19-06-05 16:19

Du er nok nødt til at gå lidt systematisk til værks:
1.Er der overhovedet benzin på?
2.Kan benzinen rende frit ud af benzinhanen / slangen ?
3.Tjek dit tændrør, rens det for evt. skidt og "lus".
4. Tjek om der er gnist på tændrøret.

Vh.tomozy170758

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 19-06-05 16:23

Hej..

1 Jah..
2 Jah..
3 - 4 Det gnistre når jeg lægger det på stellet og trykker på kickstarteren..

Mvh Simon...

Kommentar
Fra : tomozy170758

Dato : 19-06-05 16:24

Hvis alt er som det skal være, er der højst tænkeligt stadig et problem i din karburator. Du kunne prøve at rense den igen, blæse den igennem med trykluft og prøve slutte benzinslangen til uden at den er samlet helt. Så kan du hurtigt se om benzinen løber igennem den.

Vh.tomozy170758

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 19-06-05 16:25

Skal der så løbe benzin ud der hvor man sætter den på cylinderen?

Kommentar
Fra : tomozy170758

Dato : 19-06-05 16:30

Hvis karburatoren er renset (filter til indløb, svømmerhus m.m.), kan du montere den igen. Når du har "luftet ud" (trådt ned nogle gange med benzinhanen åben og tændrøret ude), kan du sætte tændrøret i igen. Kickstart nogle gange, starter den ikke, skruer du tændrøret ud igen. Det bør nu se vådt ud hvis den får den benzin den skal. Er det stadig tørt, er problemet stadig karburatoren.
Vh. tomozy170758

Kommentar
Fra : tomozy170758

Dato : 19-06-05 16:31

Der skal f.eks. løbe benzin ud af / i svømmerhuset.

Kommentar
Fra : tomozy170758

Dato : 19-06-05 16:37

Får den benzin (tændrøret er vådt), må fejlen søges et andet sted.
1.Af med tændrøret.
2.Af med tændingsskjoldet.
3.Drej svinghjulet frem og tilbage. Dette skal kunne ske frit og uden følbar modstand. Er der derimod "hakket" modstand,lyde el.lign. kan der være en stempelring der er gået.
Vh.tomozy170758

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-06-05 16:48

Problemet med Maxi, er at de tit drukner, specielt hvis du stiller den skrå uden at lukke for benzinen.
Så af med tændrør, luk benzinen, giv fuld gas, og træd MINDST 20 gange hurtigt på kickstarteren.
Sæt tændrør i og start uden at åbne for benzinen, for hvis der stadig står lidt benzin i krumtappen, så er det nok lige at starte på, og så kommer den sidste rest hurtigt ud. Først når den går igang må du åbne for benzinen igen, eller i hvertfald først efter du har prøvet at kickstarte mindst 10 gange.
VH Palle Hansen
NB: Det er klogt at lukke for benzinen hvergang du slukker.

Kommentar
Fra : tomozy170758

Dato : 19-06-05 16:49

Virker det som det skal, må du søge videre. Din udstødning kan være blokeret. Så kan knallerten ikke komme af med gasserne.
1.Den må afmonteres og renses.
2. Skil den helt ad: forrør og fløjte skal af / ud. Rens evt. med en cyklekæde gennem forrøret.
Vh.tomozy170758

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 19-06-05 19:33

hej..

Jeg har selv fundet fejlen..

benzin røret var utæt.. Men har skiftet det ud..

Men eller's tak.. Tomozy170758 får pointene, for han har skrevet mest..

Mvh Simon

Godkendelse af svar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 19-06-05 19:33

Tak for svaret tomozy170758.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 19-06-05 20:08

på pikken

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-06-05 20:08

Det er da noget vrøvl, et utæt benzinrør får da benzinen til at løbe ud, og så længe der er benzin i karburatoren, så starter den da?
VH Palle Hansen
NB: Desuden er der ikke noget benzinrør, men en benzinslange.

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 19-06-05 23:29

PalleBHansen --> Jah det kan der være noget om, ihvertfald fandt jeg noget gammelt SLANGE :) og satte på i stedet for.. Og så kører den :P

NB: Jo der er.. På en bil