/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Temperatur på computeren
Fra : pipzi
Vist : 474 gange
50 point
Dato : 18-06-05 18:47

Hvad skal temperaturen på computeren være ?

Og hvis den nu er forkert, hvordan sørger jeg så for, at den kommer til at passe ?

Jeg har tjekket med Everest, hvor den er 69 grader celcius, er dette alt for meget eller hvor ledes ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-06-05 19:26

Hvor måles den temp.?
Men det lyder af for meget.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-06-05 19:35

Det er jo prossesoren der ikke må blive for varm, ja heller ikke harddisken eller grafikkortet.
Men det eneste du kan føre noget ved uden at købe extra kølere er at rense ribberne på blæserkøleren der sidder ovenpå prossesoren, og det er den der i 99% af tilfældene er fuld af støv.
Så støvsug den eller endnu bedre hvis du har en kompressor, så blæs den ren, men du er jo nødt til at løsne skruerne bagpå karbinettet, enten de 2 der holder sidebeklædningen i venstre side, som så kan trækkes bagud, eller på ældre typer alle 4 skruer i hjørnerne.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 18-06-05 19:36

Via dette link kan temperaturen måles:
http://www.rsdsoft.com/

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-06-05 19:39

lyder af meget! Hvad siger de andre temperaturer?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-06-05 19:56

Pallehansens råd med en kompressor lyder egentligt godt nok, MEN luft der komprimeres har tildens til at udskille vand fra luften.
Så her skal man passe på, at der ikke kommer vand ud, sammen med luften. - Hvis der gør, så skal ditte vand have lov til at fordampe inden du sætter spænding på PC'en igen, ellers kan du risikere at det kortslutter.

Så en støvsuger og en langhåret pendsel til at børste imellem ripperne er nok at fortrække.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 18-06-05 20:08

Jeg har forsøgt at få det "dæksel" af på computeren, men jeg kan simpelthen ikke. Jeg har haft alle skruer ude, men kan virkelig IKKE få den af, så kan kun støvsuge igennem de huller der er i sidderne på det osv...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-06-05 20:10

Træk kabinettet lige bagud, det sidder lidt stramt.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 18-06-05 20:12

Jeg sad og trak og trak og kunne virkelig ikke få det af !

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-06-05 20:24

Du starter med en stor skudefuld havregrød, og en dåse spinat, så skal du nok komme til kræfter

Du skal nok også prøve at lirke kabinettet lidt opad, især bag til.
Der er nemlig flere besynderlige måder at man kan lave denne konstruktion på.
Jeg har selv 5 stationære og de er ikke helt ens i hvordan man letter hatten på dem!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-06-05 21:05

1. En type har et indtrykket fingergreb på sidelfladen/lågen, den skal bare have sine 2 skruer af på den ombøjede kant bagpå, og så trækkes bagud.
2. En anden type skubbes lidt opad på lågen.
3. En trejde type som er den noget ældre type hvor sideplader og topplade er ud i et, skal bare have de 4 skruer af bagpå der sidder ude i hjørnerne på sidepladernes ombukkede jern, og så skal du løfte sideplader og top ved at løfte bagerst på sidepladerne, så drejes der som om der sad et hængsel foran ved frontpladen. På samme måde monteres den ved at holde den godt op i luften og ind under frontpladens øverste del.
Men nu hvor du får side og frontpladen af, skal du montere de skruer der ikke skulle have været af, det er specielt vigtig at skrue strømforsyningen fast igen.(Den der blæser bagud fra den synlige blæser)

De 2 første typer har ikke sidepladerne og toppladen ud i et stykke.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-05 17:08

Hvad hedder din comp.
Er den flad eller står op.
Ligner det et stort låg (omvendt U)
Er der ligesom et stykke forrest på comp 2-3 cm bredt rundt i kanten
Hvor mange skruer har du taget ud bagi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-05 17:14

Hvad er det for en cpu du har (kan ses med everest)
Vælg motherboard > CPU

Annuller spørgsmålet
Fra : pipzi

Dato : 18-07-06 21:09

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål