/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
tomgang... popcorn
Fra : dennisskov
Vist : 425 gange
100 point
Dato : 18-06-05 18:11

Jeg har fået mig en popcorn for ca 2 uger siden.. Den var der helt standart og kørte hele 30km i timen.. Så jeg valgte at sætte et nyt udstødning, cylle og stempel i den og så har jeg selvfølgelig fjernet alle begrænsninger og sat nogle nye koblings fjedre og ruller i.. Men det er mit livs første scooter så jeg har ikke det vilde forstand på det.. Men problemet ligger i at den nu ikke kan stå i tomgang.. Den har virkelig svært ved at starte.. men når den så først kommer igang går der lige 5 sec hvor man skal lade den stå i tomgang så kan man begynde og give den gas... Derefter kører den som en drøm. Når den så først er varm så starter den første gang.. Men lader jeg den stå, så den når at blive kold, har den svært ved at starte igen.. Jeg har prøvet at stille tomgangs skruen.. Men jeg kan ikke skrue den så langt ned at jeg kan få hjulene til at holde med at køre rundt, uden at den går ud... Nogle forslag til hva dælen jeg skal gøre?

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 18-06-05 18:33

Er der en eller anden form for chokeranordning, - for det lyder som den mangler lige det ekstra ved koldstarten.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 18-06-05 18:52

Du mangler jo en størrer karburator, man sætter jo ikke en racercylinder og udstødning på, og så kan den stadig ikke få nok at leve af, da den stadig har en lille pis-karburator.
Men du kan gøre den mere stabil, ved at sætte størrer strålespids i så den bedre kan tage det sidste gas, desuden skal du hen til en scootermekaniker og have gjort din tomgangsdyse lidt størrer:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=500449968&n=521218833&pn=521285087

Fejlen kan også ligge i at den er utæt ved membranhuset hvis du har haft det af.
Tomgangsskruen skal normalt kun være 1 1/2 omg ude, men i dit tilfælde nok nærmest 2 omg. ude.
Desuden skal den store fingerskrue der løfter gasspjældet ikke være skruet for langt ind.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dennisskov

Dato : 18-06-05 19:57

cylenderen er stadig kun 49ccm så jeg troede faktisk ikke en ny kaburator var nødvendig.. Fik jeg afvide inde på cpistyling.tk... Men det underlige er at den sagtens kan tage bundgas.. kører ca 85 efter bil speedometer med en frygtelig masse omdrejninger... Så jeg tror nærmere det er fordi jeg skal have den tomgangsdyse i! Tomgangsskruen er skruet ca 1 3/4 ud, og jeg har makket sindsyg meget med at få den indstillet.. Jeg var i starten bange for det var kompressionen.. Men det er jeg nu sikker på det ikke er...
Jeg kører forresten med en dyse 88, ellers giver den ikke nok benzin og sætter ud.. Men det virker bare overdrevet stort når man tænker på den køre med 56 som standart.. Men hva ved jeg.. Man lærer jo kun ved at makke i det! Man tak for svaret..!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-06-05 21:58

Jo selv om cylinderen kun er 50 ccm så er det jo en racer/sportscylinder, der med størrer skyllekanaler og udstødningsport vil have noget mere igennem sig.
Jeg syntes også det lyder af meget at have en 88 dyse i, og problemet kan jo skyldes at den trækker falsk luft et sted.
Du har en tomgangsdyse i, men om du vil lave den størrer eller finde ud af hvor der er falk luft, ja det er op til dig.
Men som jeg har skrevet, så skal den store stilleskrue ikke være for højt skruet op.
Men først ville jeg nu skille den karburator ad, og også autoschokkeren af, skrue tomgangsskruen ud og blæse i alle huller, specielt skrue tomgangsdysen ud, og undersøge om du kan se igennem den, ellers er det bare den der er stoppet, eller fødeboringen til autoschokkeren.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : dennisskov

Dato : 26-06-05 11:28

Tak for svaret pallebhansen.