/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tjek IP adresser
Fra : pipzi
Vist : 2654 gange
100 point
Dato : 18-06-05 14:57

Kan man ud fra en E-mail, tjekke hvor mailen kommer fra, altså finde personen som har sendt dens IP adresse ?

Eller på messenger, både Yahoo og MSN, kan man da også finde IP adresser på de personer man har herpå?

Endelig, jeg har en hjemmeside hos www.123hjemmeside.dk kan man da også finde IP-adressen på de folk, der har skrevet i min dagbog?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-05 15:18

Vi har jo lige set at det kan lade sig gøre at følge en email tilbage til afsendermaskinen - men HVEM der har skrevet den - det kan du jo ikke se medmindre du tager fingeraftryk af tastaturet.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 18-06-05 17:51

Jo men hvis man skal følge den til afsendermaskinen så skal man jo nok have politiet på sagen...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-05 17:54

Det har du ret i...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-06-05 19:30

http://www.ripe.net/perl/whois
Du kan finde udbyderen af en kendt ip adresse på denne side.
Længere kommer du ikke.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-06-05 21:58

http://www.danasoft.com kunne være det første skridt
for at få ip på din side

Accepteret svar
Fra : huntermis

Modtaget 100 point
Dato : 19-06-05 08:03

her er måske også noget du kan bruge
http://www.geobytes.com/FreeServices.htm

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 19-06-05 09:58

Huntermis

den du der gav, da skal man kende adressen på forhånd, og det gør jeg jo desværre ikke :(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 10:21

Du kan ikke finde ejeren - kun udbyderen.
Det er jo ikke det store problem at se en IP, men du kan ikke se hvem der ejer den.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 19-06-05 10:31

refi, jamen HVOR kan jeg se IP adressen ? fx i en email, hvor finder jeg da ip adressen, jeg bruger outlook.

Og på min hjemmeside, alt er jo sat op fra 123hjemmeside.dk så der har jeg ikke helt de samme muligheder, som andre måtte have, fra deres hjemmesider, når de køber et domæne og bygger alt op fra bunden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 10:40

Se her - det er nok det nærmeste du kommer det.

http://tdc.mail.dk/header/readheader.shtml

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-06-05 10:49

kan det passe at 123 koster 79kr for 3 mdr. det er dyrt. web10 hvor man stort set selv bestemmer alt koster ca 380kr. inklusive alt for det første år.
derefter 135 pr år.

Du finder ip'en i en mail ved at markere mailen og vælge egenskaber. mailen har nemlig noget der kaldes en header, denne bliver læsbar sådan.
en mail kan sagtens komme i gennen flere mailservere inden den når frem til dig, så der kan være flere ip'er i sådan en mail.

en ip på din side,, jeg vil først hører om du kan bruge script på 123, eller er det bare nogen færdige moduler som man pusler sammen. ?
kan man lave noget htmlkode på 123 ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 10:56

Du kan stadig IKKE finde skriverens IP - det er mailserverens du finder. Resten er politiarbejde.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-06-05 11:02

jeg mener at man teoretiskt kan komme til pc'ens navn, det navn den har på netværket.
men det hjælper ikke meget, det kan jo ændres, og dynamiske ip'er ændre sig jo også.
jeg styntes bla. at det må være surt at få en ip tildelt der måske er blokeret, pga. en tidligere bruger.
hvis folk bliver ved med at skifte ip, og få dem blokeret. så kan man jo forestille sig at internet afliver sig selv

Godkendelse af svar
Fra : pipzi

Dato : 19-06-05 11:07

Tak for svaret huntermis.

Mit problem ligger i, at jeg er blevet ført bag lyset af et par personer, hvor så jeg ville finde IP'en på de mails, det er nu lykkedes, og jeg kan se, at de alle kommer fra samme område.

Så tak for hjælpen alle !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 11:10

Man kan forestille sig meget, og det hænder da også at en emailadresse bliver banned uden man selv har skyld, men det varer som regel ikke længe at få den åbnet igen.