/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nogen der har adgang til dba.dk?
Fra : Linda_Jacobsen
Vist : 313 gange
191 point
Dato : 17-06-05 17:52

Hejsa.

Jeg vil gerne købe en ny mobil men er lidt nærig for jeg vil ikke betale for at se oplysningerne, da jeg bare vil ringe og høre hvad farve mobilen har. Er der nogen i dette forum der allerede har adgang og vil hjælpe?

Linket er her:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?AnnonceId=39867210

vh. Linda

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-06-05 18:13

nærig - jaaaaaa - haha det koster jo kun 2,32 øre pr døgn

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-05 18:13

Du er da ikke bare lidt, men meget nærig.

Det koster 14 kr. at se samtlige annoncer de næste 24 timer på dba.

Kommentar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 17-06-05 18:16

Ja det kan da godt være men nu skal jeg jo kun bruge den ene annonce....så er 14 kr da mange penge! De 2,32 er jo prisen pr. døgn hvis man købr 4 ugers adgang til 65 kr og så mange mobiltlf.skal jeg altså ikke bruge

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-06-05 18:19

for i øvrigt er de vist da sølvfarvede såvidt jeg genkalder mig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-06-05 18:20
Kommentar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 17-06-05 18:22

Du har da vist ikke engang læst på nokias hjemmeside... de findes i sølv, rød og brun!!!

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 17-06-05 18:44

Hvad skal du give for telefonen?

Er 14 kroner meget at lægge oveni prisen?

Kommentar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 17-06-05 18:46

Den koster 400 men det er mere princippet i det....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-06-05 18:52

nu kender du de tre farver den findes i - og det er da et godt tilbud - så hvorfor ikke bare slå til - det er jo ligesom teknikken og ikke farven det kommer an på

Kommentar
Fra : babee

Dato : 17-06-05 18:54

køb som alle os andre gør . der er jo en grund til det koster lidt ikke !!!!!!!!!!!!!!!! det er dumt altid at være nærrig.

Kommentar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 17-06-05 19:04

Kald det hvad i vil - er der nogle seriøse der vil hjælpe?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-06-05 19:15

Køb en liter mælk, betal for en ko.
det er da smart at, man bare betaler 14kr. for info, på en mobil, er man hurtig, kan man jo lige nå at få et telt og oldemors lysestage med.
Sjovt at man kan gå ned i en butik og købe avisen og beholde den så længe man vil.
babee hvad betaler du så for at betale 14kr ? ja banken skal jo også leve ikk'....!
men man kan jo bare melde sig til ewire, og betale de 14 kr derigennem til dba.
det tager osse kun banken 3 arbejdsdage, at overføre penge til eks. ewire.
jeg forstår dig godt Linda_Jacobsen. alt det bare for at få faven at vide, og måske er mobilen solgt.

Citat
På Mobilauktion.dk kan du gratis sælge og købe mobiltelefoner uden succesgebyrer og andre besværlige udgifter.
Du betaler kun den pris, du har budt på varen.

http://www.mobilauktion.dk

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : macau

Dato : 17-06-05 19:39

nærrighed er roden til alt ondt

Kommentar
Fra : Svensson

Dato : 17-06-05 21:18

Her!

Produkt Mobiltelefon
Model Nokia 2650
Nokia 2650, m.lader, Helt ny nokia 2650, kun brugt få gange sælges nu 400,- kr
Pris: Kr. 400

Telefon: 26 61 22 68
Email: sphinx___@hotmail.com
By: Silkeborg | Jylland - Øst

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-05 21:28

Linda_Jacobsen

Vær varsom med hvad du køber af mobiltelefoner via dba og lignende steder.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 17-06-05 21:50

Hold Hold!!

Elgiganten har selvsamme telefon til 555,-!!!

Så lad dog dba være, og hop derned, for som ans skrev, så vær varsom med hvad du køber der

var det mig, så var der ingen tvivl, men det er det heldigvis heller ikke

Håber det kan bruges

Lyhne1

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 17-06-05 21:52

hovsa, den står godt nok til 7xx på hjemmesiden, men tøm postkassen, har lige fået en reklame med den pris i

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-06-05 22:01

Telefonen er blevet solgt mens I ævler!! Ret fed forøvrigt i blå!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-06-05 00:17

tedd

Var det dig, der købte den

Jeg ville aldrig købe en mobiltelefon, der var til salg i dba, men smag og behag er jo så forskellig.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 18-06-05 10:36

Svensson.

Hvad i alverden har du gang i?????

Du offentliggør simpelthen telefonnummer på en sælger fra DBA... har du indhentet tillladelse til at lægge personens nummer frem til frit skue her på nettet?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-06-05 11:55

Det har Svensson vel tilladelse til!!!

Tror nu også at Svensson her har gjort noget ulovligt.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-06-05 00:06

Nope backtee ,, den holder ikke.
DBA er da fyldt med nummere, den trykte der er over en uge gammel, bliver vel smidt ud.
Hvad i alverden har DBA gang i?????
Smider rundt med folks adresser og nummere, og skattevæsnet kikker måske også med..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-05 00:21

natmaden

Det er ikke kun skattevæsenet, der kigger med. Det gør politiet også.

Man har ikke ret til at offetnliggøre et tlf.nr på dette site, som man har betalt sig til på et andet site.

DBA smider ikke rundt med folks adresser og telefonnumre. Hvis man vil have en annonce i DBA er man jo nødt til at oplyse enten adresse eller telefonnummer, så en evt. køber kan få fat i sælgeren.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-05 00:28

.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 19-06-05 07:42

som ans nævner så er den store forskel at på DBA har personen givet sin tilladelse til at få publiceret sine oplysninger...Det giver ikke ret til at sprede disse oplysninger andre steder

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-06-05 10:08

Svensson kan vel have læst det i den trykte udgave.
hvis jeg havde købt den, måtte jeg vel gerne give den videre, til eks. min nabo, han må vel også bagefter give den videre til helt 3. person.
den blå avis er vel ikke ligefrem personlig. Hvis svensson , har købt adgang, må han vel også godt fortælle, hvad han har fundet i den.!

jeg ser ikke noget galt i det, i dette tilfælde, mobilsælgeren er vel selv intersseret i at få sin mobil solgt,
Men det er da muligt at det overskrider kandu's regler, eller dba.

sikken dog en masse tråde og måske især tips, der kan stemples ulovlige.
Der står i dk-hostmaster's regler, at domæneejeren har ansvaret, for en sides indhold, så nu er det kandu der er ulovlig.
Noget lignende skriver tdc i deres bredbåndsaftale, 'ejeren af abn. er juridisk ansvarlig'.
eks. er der 4. brugere på mit netværk, vi er ikke på samme adresse. hvis min nabo downloader feks. ulovlige mp3'er, ja så er det faktiskt mit problem.
Da jeg ikke lige 'gider' at overvåge ham og ikke fører log over hans færden på nettet, så kan jeg jo kun selv tage skylden.

men jeg ser stadig intet forkert i svensson' måde !

dog får den lige

Natmaden