/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
VW BEACH BUGGY
Fra : xerxex
Vist : 2519 gange
200 point
Dato : 16-06-05 20:58

Hej med jer..
Jeg kunne godt tænke mig at bygge en gammel vw 1300 eller 1600 om til en BEACH BUGGY
Jeg kan sagtens finde en bil og det der. Men problemet er bare at få fat i selve skærmene og den slags.
Så var det jo jeg tænkte om man ikk kan få sådan et færdigt kit med skærme og bøjle og ting.

Men hvor får man fat i sådan noget.??
Det ku være lidt sjovt at bygge sådan en!!

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 16-06-05 21:01

En af mine veninder byggede selv en "Ferrari" for en del år siden, på undervognen fra en VW-boble.
Jeg ved ikke lige hvor man køber karosseriet, men du får et link til klubben, hvor der er telefonnumre m.m. Så du kan forhøre dig ad den vej.

http://hjem.get2net.dk/Jahn/kitcar.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-05 21:37

Husk lige at det skal være den boble der kan skilles ad (17 bolte) og hvis jeg husker rigtigt er det type II

Kommentar
Fra : xerxex

Dato : 16-06-05 21:53

<Husk lige at det skal være den boble der kan skilles ad (17 bolte) og hvis jeg husker rigtigt er det type II

Okay tak for den information.. jeg troede de var bygget nogenlunde ens op.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-05 22:04

Det er vist type I som bruges:
http://www.kitogbuggyservice.dk/
Rul lidt ned og se en buggy.

Kommentar
Fra : flew

Dato : 16-06-05 23:30

Det de fleste gør er, at tage til sverige og hente en hjem derover fra.

Blocket.se er et godt sted at starte. Her findes både komplette og glasfiber dele.

Har hørt fra flere at det ikke kan betale sig selv at bygge en. Man køber en færdig en i sverige, indregistrer den i Dk og så laver den om til sådan, som man selv vil have den.

Afgiften på en svensk buggy ligger på omkring 8-15.000 kr.

Ellers kig ind på www.gearsheads.dk De har en masse luftkølet VW-snak

Flew

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 16-06-05 23:49

Hej Xerxex!

Det Flew siger passer meget godt, men hans/hendes link virker ikke.

Jeg har det rigtige link : http://www.gearheads.dk/nuke/ eller http://www.vwnettet.dk

Snak lidt med rødderne inde i forum, så skal de nok hjælpe dig på rette vej.

Tri

Godkendelse af svar
Fra : xerxex

Dato : 17-06-05 16:27

Tak der var nogle numre og links der som jeg kunne bruge..

Kommentar
Fra : buggyluffe

Dato : 29-06-05 17:14

Hej xerxer.
Jeg har just hentet en rigtig fed buggy i Sverige !! Købt gennem Blocket.se Prisen var 18.300sek ca. 14000 dkr. Den skal så vejes !! Gennem toldsyn og så forhåndvurderes af told og skat. Pris Incl. købet ca. 30-35.000 ( det er medregnet turen derop) Men er man til selvbyg er det stadig meget billigere at hente stumperne deroppe.Bent fra kitogbuggyservice er en kanon flink fyr, der gerne hjælper !! Desuden har han alt hvad man skal bruge...

Kommentar
Fra : xerxex

Dato : 04-07-05 17:36

Super.. ja jeg ville jo gerne lave den selv.. jeg elsker at rode med den slags.. jeg tror da også der skal lidt NOS på.. man skal jo ha det sjovt. jeg tror også jeg henter stumperne deroppe..