/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Ny Harley Sportster
Fra : RichardStrand
Vist : 1515 gange
100 point
Dato : 12-06-05 23:50

Jeg har prøvet at eje snart sagt alle former, typer og mærker i motorcykler. Lige fra 125m3 op til 1200 m3. Men een ting jeg aldrig har prøvet at eje eller køre en tur på er - en HARLEY.

De fleste der hører om, at nu skal det prøves, kigger mærkeligt på mig og mener, at nu ramler det og jeg er blevet aldeles utilregnelig og tosset. Jeg kender ingen som har kørt HARLEY og derfor undrer jeg mig over alle dem jeg kender der har en meget kontant mening om den sag. (og det skal ikke være for signalværdiens skyld - som man også kan få skudt i skoene fra dem som ikke kender mig så godt)

En passionert HARLEY kører har naturligvis en anden mening, så fra den side kan man jo ikke tælle antallet af gode argumenter for at købe en sådan en.

Hvad siger en som har prøvet både HARLEYs og en masse andre MCer ? Erfaringer fra før de nye modeller med gummiophængt motor tæller ikke rigtigt når jeg har tænkt mig at købe en helt ny model 1200. Kom ud af busken med nogle seriøse bemærkninger. Måske ved nogen noget om hvordan og hvor man evt. kan leje en sådan svend for ent par dage så man selv kan gøre sig sine erfaringer. ????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-06-05 00:29

Tjae, hvad er der at sige om en ny Sportser, modellen der blandt rigtige Harleyfanatikere ikke regnes for en "ægte Hog".
Den største fordel ved den nye model er helt afgjort den lavere sædehøjde, og at den er knapt så grim som den gamle Sportser.
Priserne har fået et gevaldigt hug opad på Harleyerne de seneste år.
og nok i høj grad en af de maskiner, hvor man mere betaler for navnet frem for kvalitet og driftsikkerhed og kørekomfort
Fordelen ved en Harley, fremfor de Harley-look-alike Japanere, der er billigere i indkøb og kører bedre, er at gensalgsværdien på en harley er relativt højere end på Japaneren. Og gensalg skal man have med i overvejelserne, for utroligt mange har ikke sådan en i særlig lang tid.

Jeg er selv "bidt af en gal harley", hvis jeg en gang vinder i lotto og alt det der...
Dog ikke Sportseren lige for mit vedkommende, men passionen ligger ikke i håbet om noget komfortabelt, driftsikkert og billigt i vedligeholdelse, for det er en illusion (en bekendt investerede for kort tid siden i en anden forgaffel til Supergliden, den kostede sgu mere end jeg gav for Suzukien jeg kører rundt på til hverdag), men stilen, udseendet, lyden, og en fornemmelse af at man ikke kan leve uden, er det der afgør om man skal købe en Harley.

M.h.t. udleje af sådan en, ved jeg ikke om der findes nogen, men du kan da prøve at kontakte importøren, Cap's Harley Davidson Center i Århus www.harley-davidson.dk det kan være de kan være behjælpelige.

mvh dova

Kommentar
Fra : sjuk

Dato : 13-06-05 21:47

Hej med dig.

JEg startede på en Honda cb 125 Twiin. Havde så en GS400L og der efter en Yamaha Maxime 700. Prøvede en tur på en tur på en harley. Hvist nok en Late Shovel. Blev forelsket med det samme. Måtte bare eje en Harley. Lyden og ....hmmm. Det skal prøves. Enten er man til Harley eller også er man ikke.
Har en JernSportster 883 fra 77 der kører som en drøm. Og jo. det er skam en rigtig Harley....Og den er ikke Grim..

Jeg kan kun anbefale dig at prøve en Harley. Om du er til sportster, choppere, eller store "pølsevogne" det finder du ud af... Om ikke andet gør pengepungen.MEn vil gentage det som den forrige skrev.. stilen, udseendet, lyden, og en fornemmelse af at man ikke kan leve uden, er det der afgør om man skal købe en Harley.

Venlig hilsen Henrik.
PS: Få en prøvetur hos en forhandler..

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 13-06-05 22:38

Tak for jeres råd. Jeg er ikke til pølsevogne mere. Har i 8 år haft Honda GL 1200. Derefter flere modeller af BMWer og så nu Honda ST 1100. Har nu bestilt en Harley day hos Caps i København, så må jeg bare betale det det nu koster. Der skulle på sådan en dag være mulighed for at prøve flere modeller.

hilsen
Richard

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-06-05 23:01

Med de MCer du har har haft, er der bare dømt "kulturchok" i stor stil

Og sjuk: Jeg kører GS400L

mvh dova

Kommentar
Fra : sjuk

Dato : 14-06-05 20:21

Hej Richard

Tillykke med Harlyen... Hvilken model blev det så til ?

Hilsen Henrik

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 16-06-05 23:55

Hej Sjuk
Misforstået - det er ikke blevet til nogen Harley endnu. Jeg har meldt mig til en tur hvor man kan prøve flere H modeller. En lidt dyr løsning, men den giver nok mere sikkerhed så man ikke går hen og sælger en god maskine og får (køber) noget man ikke bliver glad for.

Har dog haft et par henvendelser på køb af min Pan European, men alle forsøger at presse prisen med 10 - 15.000. Det synes jeg ikke der er nogen grund til. Min PE er alle pengene værd, men det kan måske så betyde at der går længere tid. Jeg har ikke travlt. Der er tilsyneladende mange til salg for tiden, og alle går åbenbart i panik og sætter priserne ned - men det gør jeg ikke. Kan ses med foto og data på www.dba.dk

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 16-06-05 23:55

Hej Sjuk
Misforstået - det er ikke blevet til nogen Harley endnu. Jeg har meldt mig til en tur hvor man kan prøve flere H modeller. En lidt dyr løsning, men den giver nok mere sikkerhed så man ikke går hen og sælger en god maskine og får (køber) noget man ikke bliver glad for.

Har dog haft et par henvendelser på køb af min Pan European, men alle forsøger at presse prisen med 10 - 15.000. Det synes jeg ikke der er nogen grund til. Min PE er alle pengene værd, men det kan måske så betyde at der går længere tid. Jeg har ikke travlt. Der er tilsyneladende mange til salg for tiden, og alle går åbenbart i panik og sætter priserne ned - men det gør jeg ikke. Kan ses med foto og data på www.dba.dk

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 14-08-05 11:00

Så blev der handlet alligevel - men ingen Harley. Har været ude at prøve ny Sportster 883 og en Dyna Sport 1450. Det ver ikke nogen "fed" oplevelse som jeg ellers forventede. De var Ikke sælige komfortable skuffede fælt i bundtræk især Sportster'en. Dyna'en var dog lidt bedre, men prisen hænger ikke sammen med kvaliteten. Jeg kan godt se, at det er et spørgsmål om at være en del af "Harley folket" som der skal betales for. Det er ikke for kvaliteten.

Til gængæld var det kærlighed ved første øjekast da jeg så en Triumph Bonneville Amerika. Køreegenskaberne er væstentlig bedre end Harley'erne, og så hænger priserne og kvaliteten langt bedre sammen. Lyd og kørestil nogen lunde ens, og så er Triumph alligevel ikke bare en efterligning af Harley lige som alle japanerne. Ikke et ondt om om japaner MC'er, for kvaliteten er som regel i top, men hvorfor skal de alle sammen ligne hinanden og Harley?

Jeg har ikke gjort nogen god handel med at bytte en værdifuld Pan European ud med Triumph'en, men jeg har nok fået en anderleds MC som passer bedre til mit nuværende behov. Og det koster som regel mere end det burde.

Richard