/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Afgift, billigt eller dyrt at importere?
Fra : grevelund
Vist : 1117 gange
150 point
Dato : 12-06-05 23:30

Hej

Jeg har fået smagen og alderen til at kunne anskaffe mig en motorcykel. Jeg har på ebay.de opdaget at motorcykler er uhyggeligt billige, næsten for godt til at være sandt.
Jeg vil derfor høre om der er nogen som kender noget til at købe motorcykel et sted som ebay.de?
Jeg vil også gerne spørge om hvormeget man skal betale i afgift når man importere en motorcykel?

På forhånd tak

Kasper

Accepteret svar
Fra : RichardStrand

Modtaget 160 point
Dato : 12-06-05 23:33

JA det er svært at sige. Søg hellere på mobile.dk - og så kan du når du har fundet modellen checke afgiften på told og skats hjemmeside under brugte motorkøretøjer
vh
R

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-06-05 23:37

Kender intet til køb af motorcykel.

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=166038 og klik på

"Registreringsafgift og vurderinger af brugte motorkøretøjer"

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-06-05 00:42

Det kan sjældent betale sig økonomisk at importere.
Afgiften bliver beregnet ud fra hvad en tilsvarende maskine koster på plader herhjemme.
Så for at finde en ca. pris på afgiften, skal du kende prisen på hvad en på plader koster.

Jeg kan gi' dig et par eksempler:
en årgang 1974 BMW, værdisættes til 13000. Den skal der betales 21300 i afgift af. (og told skal der også betales)
En Yamaha FZR fra 1990 skal der betales 37-38000 i afgift på.

og det er uanset du måske kun giver 7-8000 for sådan en maskine i udlandet.

Fordelen ved en importmaskine er, at de ofte ikke har kørt så mange kilometer, men generelt er de ældre udenlandske maskiner dårligere vedligeholdt, med irdannelser på aluminium o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : kursusplanen.dk

Dato : 13-06-05 21:31

Kære Kasper,
Hvis du når frem til du hellere vil købe en herhjemme - så har jeg Bimmer til salg:
BMW K1200RS, 1200 ccm, '98, km 36.921, gul med terninger -speciel design, m.afgift, 130 HK * kæresten var BMW mekaniker (så passet Xtra godt) * Meget velholdt * Alarm * Originale tasker * Varme håndtag * Udtræk til strøm * ABS bremser * FED at køre på * Rækkemotor* 2 ejere - første købte den for at køre på ferie til Italien!!! Så den er kørt til på et langt stræk. Jeg købte den grundet den er suveræn nem at køre og håndtere. Faktisk nemmere end de tidligere 500 cc jeg havde haft. Pris for en 2005 model=ca. 275000. Så nyd foråret på en MC, som vækker opsigt! Højeste bud over 149000 !
Smil fra

Anja
20428553 /anja@kursusplanen.dk

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 14-06-05 13:29

Prøv at kontakte Johni Skriver fra Norton-klubben på mobilos: 40931841. Han har købt flere mc-er igennem ebay.de...den seneste var en Triumph Daytona 1200 fra '95.

Jeg selv har prøvet at handle og afhente mc-er i England med et udmærket resultat.

Held og lykke.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-06-05 14:55

Vi har en BMW R100RS fra 1982, til at stå, den er importeret fra England.

Den forlanges der 38000 i afgift for.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : grevelund

Dato : 18-05-06 17:54

Tak for svaret RichardStrand.