/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Vespa ciao
Fra : Hemmje
Vist : 4559 gange
50 point
Dato : 01-10-02 05:26

jeg har fådet sat et tunsæt på men den er meget sløv i optrækket hvad skal jeg gøre (fortæl det gerne hvordan osv) da jeg ikke har så meget forstand på det selv inu.

Har det noget med skruen på kaburatoren?

og hvilken benzin er bedst at køre med når man selv blander olie i er det 95 98??

Accepteret svar
Fra : wrapper

Modtaget 50 point
Dato : 01-10-02 22:04

brug oktan 98 blyfri, jo højere oktan jo hurtigere optræk (prøv oktanbooster det forhøjer oktan tallet)
på en ciao kan man rykke motoren ca 1,5 cm så kileremmen bliver strammet, hvis du har rykket motoren mens du satte tun på kan kileremmen være blevet meget stram, og det tager meget optræk og topfart (min topfart blev halveret og optrækket meget sløvt efter at motoren blev rykket).
der sidder tre skruer på hver side af stellet man skal skrue løs for at kunne endre hvor stram remmen skal være. (hvis din rem er meget stram kan din remskive gå i stykker og en ny koster ca 60 kr).

med venlig hilsen wrapper

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 02-10-02 00:45

skal remmen være mere slap? kan det ikke hjælpe med en mindre remskive på ca 65 den der er på nu er en 94.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 12:25

Jeg har selv en ciao, ved ikke å meget, men jeg kan da hjælpe dig lidt..
Optrækket, du kan købe et ulovligt planet Topstykke 75 ccm på www.protuna.dk
for 300 kr.. Det giver dog ikke så meget.. Køb evt. også en Udstødning
serpent 349,-..
Prøv ikke at plane topstykket selv, dette er meget svært at få ti lat holde
tæt på ciao da der ikke er nogen pakninger på..

Har det noget med skruen på kaburatoren? >> Dette er muligvis
tomgangs-skruen..

Mvh. Michael..

"Hemmje" <Hemmje.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:klam9.62298$Qk5.2386913@news010.worldonline.dk...
> jeg har fådet sat et tunsæt på men den er meget sløv i optrækket hvad
> skal jeg gøre (fortæl det gerne hvordan osv) da jeg ikke har så meget
> forstand på det selv inu.
>
> Har det noget med skruen på kaburatoren?
>
> og hvilken benzin er bedst at køre med når man selv blander olie i er
> det 95 98??
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : wrapper

Dato : 02-10-02 20:16

jeg tror ikke at remskiven skal være mindre, jeg har lige sat en 94 mm på istedet for en 80 mm det hjalp på topfarten (80 mm er standard). skruen på kaburatoren skulle meget gerne være tomgangsskruen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 18:52

"Michael - DJ Deep" <kubla@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:anekqc$mkg$1@tux.netsite.dk...

> Prøv ikke at plane topstykket selv, dette er meget svært at få ti lat
holde
> tæt på ciao da der ikke er nogen pakninger på..

øhhh hvem har bildt dig det ind??

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 03-10-02 01:24

vil det hjælpe hvis jeg sætter et Low boy udstødning på ( nu har jeg et city power på)?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 12:19

Det havde jeg bare problemmer med på min egen..

"Michael Frederiksen" <chipmaster@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:pnGm9.1850$VY2.2087@news.get2net.dk...
>
> "Michael - DJ Deep" <kubla@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> news:anekqc$mkg$1@tux.netsite.dk...
>
> > Prøv ikke at plane topstykket selv, dette er meget svært at få ti lat
> holde
> > tæt på ciao da der ikke er nogen pakninger på..
>
> øhhh hvem har bildt dig det ind??
>
> --
> Michael Frederiksen
> Honda SFX - *suk*
> ICQ: 121663556
> Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 14:15

"Michael - DJ Deep" <kubla@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:anh8ro$s16$1@tux.netsite.dk...
> Det havde jeg bare problemmer med på min egen..

Min Caio er der pakning i..
og min kammi's der har fået planet topstykket med en fil holder meget fint
tæt, med pakning selvfølgelig! der er er toppakninger i _alle_ knallerter
fra fabrikken af!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 03-10-02 19:44

er det bedst at bruge blyfri 95 eller oktan 95??

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 05-10-02 01:21

vil det hjælpe hvis jeg sætter et Low boy udstødning på ( nu har jeg et city power på)?

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 06-10-02 02:38

Et Svar viul give Minimum 50 points

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 06-10-02 02:38

Et Svar vil give Minimum 50 points

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 06-10-02 02:38

Et Svar vil give Minimum 50 points

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-10-02 16:17

En Ciao er ikke født med toppakning i.....

Det ved jeg bla. fordi jeg selv har haft en som jeg skildte 100% ad og der
var ikke nogen toppakning...

Motoren har aldrig været skildt ad, for det var min morbrors og han købte
den fra ny af, og så overtog jeg den da han ikke havde kørt på den i 15
år....

grunden til at ciao motoren nogen gange går dårligt efter at man har pillet
topstykket af, er at man sætter toppakning på (gjorde det selv). så sker der
noget med kompressionen (sikkert stavet forkert), så den går mega dårligt,
hvis den da overhovedet kan starte...

"Michael Frederiksen" <chipmaster@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:dbYm9.78$XT3.1075@news.get2net.dk...
>
> "Michael - DJ Deep" <kubla@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> news:anh8ro$s16$1@tux.netsite.dk...
> > Det havde jeg bare problemmer med på min egen..
>
> Min Caio er der pakning i..
> og min kammi's der har fået planet topstykket med en fil holder meget fint
> tæt, med pakning selvfølgelig! der er er toppakninger i _alle_ knallerter
> fra fabrikken af!
>
> --
> Michael Frederiksen
> Honda SFX - *suk*
> ICQ: 121663556
> Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-10-02 16:49

"Duffi" <Kik-Ind@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3da053f7$0$32527

> En Ciao er ikke født med toppakning i.....

Jeg mener helt bestemt også at den ikke er født med toppakning... men hæng
mig ikke op på det, da Ciao ikke lige var sagen dengang jeg var
knallertbølle

MVH
Martin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-10-02 19:32

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:yWYn9.78230$Qk5.3372168@news010.worldonline.dk...
>
> "Duffi" <Kik-Ind@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3da053f7$0$32527
>
> > En Ciao er ikke født med toppakning i.....
>
> Jeg mener helt bestemt også at den ikke er født med toppakning... men hæng
> mig ikke op på det, da Ciao ikke lige var sagen dengang jeg var
> knallertbølle

En af min kammeraters mor havde en der rendte fra alle drengenes yamaha 4
gears.. cirka 75-80 km/t... Caio holder!
Jeg er ret sikker på der er toppakn ing i min, og den havde heller aldrig
været skildt ad da jeg overtog den.. den er så oz lidt nyere, fra '84...??

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-10-02 20:55

"Michael Frederiksen" <chipmaster@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:Kk%n9.92

> En af min kammeraters mor havde en der rendte fra alle drengenes yamaha 4
> gears.. cirka 75-80 km/t... Caio holder!

Det kan godt være, men "man" blev alligevel mobbet hvis man kørte på andet
end Yamaha 4g...

MVH
Martin

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 11-10-02 17:22

Nogle som kan svare mit spørgsmål hvordan jeg får bedre oiptræk så får i alle 100 points

Kommentar
Fra : Stumpo

Dato : 22-12-02 23:25

Gå ind på www.klub-ciao.dht.dk

Her finder i alverdens tips og triks omhandlende Vespa Ciao.

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 22-02-03 21:31

Har du prøvet at bore plumben???? og hvis du har skal du pudse krumtappen hel blank det gav lidt på min...................