/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil sporing
Fra : skumfidusen
Vist : 487 gange
80 point
Dato : 09-06-05 21:49

Jeg har hørt at man kan abbonere på en service, hvor man kan spore en mobiltelefon.
Altså en form for GPS, hvor ejeren af mobiltelefonen via sin computer kan spore mobilen hjemmefra til enhver tid.
I dette tilfælde pga en teenager vis gøren og laden vi gerne vil ha lidt styr på.
Hvem udbyder en sådan service? Og hvad koster den.

Giv lyd hvis du ved mere..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-06-05 22:42

Det tvivler jeg på man kan.
Det kræver normalt en dommerkendelse før politiet må spore hvilke sendere en mobiltelefon benytter.
Og andre metoder end søgning via sendemasterne, ville også kræve, at der var en sender indbygget i telefonen.
Og tror heller ikke det vil være lovligt at bruge sådan en metode
mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-05 22:51

Tyskerne har noget, men om det kun gælder tyske mobiler ved jeg ikke.
Du må udstyre teenageren med en GPS sender som findes i busser og lastbiler - så kan du følge ham/hende hjemmefra.
Det er da muligt de i dag er så små at de kan indbygges i en mobil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-05 23:01

Er det noget sådant du søger

http://www.mecomo.com/web/mob_serv/fntmhilfe.htm

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 10-06-05 00:26

Hos selskabet 3 har de en tjeneste så du kan se hvor andre 3 mobiler befinder sig, men det er jo noget der kan slås fra uden i kan gøre noget ved det.

Jeg tror ikke der findes en lovlig måde at overvåge andre på på den måde du beskriver

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 80 point
Dato : 10-06-05 10:12

Telia Basis Tracking http://kortlink.dk/teliamobile/ua7

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-06-05 11:55

Norge har kørt eller kører et forsøg,
det går ud på at hvis mobilen/barnet forlader et givent område, så sender mobilen en sms til forældrene.
det er vel ikke sporring. men nærmere en sikkerhed.
Det ville jo også være fint til ældre der til tider, bliver væk.

Godkendelse af svar
Fra : skumfidusen

Dato : 10-06-05 14:07

Tak for svaret jakjoe.

Det lyder som noget af det rigtige jeg skal kontakte Telia snarest..

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-06-05 14:09

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe