/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
køb af el/akustisk guitar
Fra : mathiasmb
Vist : 755 gange
40 point
Dato : 09-06-05 21:01

nogen forslag til en begynder? og links?

tak...

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 09-06-05 21:02

www.aage.com
kig lidt rundt herinde, de har noget for enhver!

Mvh Niels

Kommentar
Fra : Busseline

Dato : 09-06-05 21:08

Prøv "Den blå avis" eller Gaffa...(Musikernes avis)
Musik hilsen fra Busse

Kommentar
Fra : Donholme

Dato : 10-06-05 07:00

Hej..

Hvis du skal til at lære at spille, så er det en god idé at starte på en spansk guitar. Den har nylonstrenge og er ikke så hård ved fingrene... Desuden har den god afstand mellem strengene, så det er nemmere at få plads til "pølserne".

Et par gode begynder guitarer: Admira Paloma, Admira Juanita og yamaha c-40 (søg efter dem på Google)

Med hensyn til el-guitar, så er der mange gange billige "startsæt" til salg, hvor du får både guttar og forstærker for omkring 2000,- til 2500,-

God jagt og velkommen til guitarens fantastiske verden....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-06-05 08:45

Ofte synes jeg Åge er for dyr. www.ke-musik.dk plejer at være lidt billigere!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-06-05 08:47

Iøvrigt har de billige Washburn pt, men det er western guitarer og de hårdere for fingrene for nybegyndere

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 10-06-05 09:08

www.musicstore.de
Her er mange billige gode guitarer priserne er godt nok i euro men det bliver leveret med UPS hvor du bare betaler med DK kroner, det koster ca 140 i fragt uanset mængde
Har selv købt en ibanez til billige penge dernede..

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-06-05 10:09

Hej Mathiasmb
Der var et fint tip forleden fra "3773"til en begynder akustisk, der var MEGET billig, men god kvalitet til begynder.
http://www.kandu.dk/dk/tip/11381,
Måske 3773 ved om det tilbud stadig er gældende.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-06-05 10:35

Det gør det skam, men du skal kigge på www.kandu.dk/dk/tip/11381 OK spade. Washburn'erne er rimelig gode. Og den der spiller OK (den jeg prøvede). Tip'pet var åbenbart bare ikke noget der faldt i folks smag, at dømme efter stjernerne LOL....

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 12-06-05 11:46

Den omtalte Washburne er faktisk ret OK .. Jeg købte den selv ...

Da jeg så (efter et par timer) satte nogle tyndere strenge på blev den super - til prisen (Tror det var 12'er strenge den blev leveret med)

Med i pakken er iøvrig:
- Gigbag i fornuftig kvalitet, men ikke super
- Genialt gulvstativ der lige akkurat kan mases ned i lommen på gig-bag'en
- Rem
- 3 plektre
- Intro CD - denne smider du bare ud, den er ikke mere værd en hullet i midten

__D-T__/\

Kommentar
Fra : mathiasmb

Dato : 12-06-05 14:01

tak, drenge!

i skulle vel aldrig have en bestemt model nr og sådan? eller er det ikke sådan i guitar verdenen (kommer fra computerverdenen, hehe)

Accepteret svar
Fra : Dansende_T

Modtaget 40 point
Dato : 12-06-05 14:03

http://www.eskildsen.dk/main.asp?page=showproduct&ProductID=12997

Sådan ... nu er det bare at skrive at du skal ha' 1 .... og så ellers hive dankortet frem ...

Så kommer den med posten i løbet af næste uge

Kommentar
Fra : mathiasmb

Dato : 12-06-05 14:32

tak, dansende_t... og den er god til begyndere?

:D

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 12-06-05 14:36

Det kommer lidt an på hvem man er ...

Det er en Westernguitar ... Det betyder at der er stålstrenge på, og at der er kortere afstand mellem strengene end der er på en spansk guitar.. Dette er nemmere for nogen, og sværere for andre .. jeg kan for eksempen næsten ikke spille på en spansk fordi mine fingre er ret korte...

Jeg syns den er god, og jeg er begynder (på 3. år)

Kommentar
Fra : mathiasmb

Dato : 12-06-05 14:50

tjaa, nu kan jeg ikke engang sige hvilken 'slags' fingre jeg har, men jeg kan vel roligt købe den.

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 12-06-05 14:55

Du bliver ihvertfald ikke snydt ... og den lyder 100 gange bedre end en spansk

Du kan eventuelt kontakte mig på:

icq:162578363
MSN: dansende_t@hotmail.com

Kommentar
Fra : mathiasmb

Dato : 12-06-05 21:56

det kan vist godt ordnes her.
Har lige hørt noget, om formindskede modeller... hva er den her?

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 12-06-05 22:10

Den er vist ret almindelig

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-06-05 08:45

Formindskede modeller??!?!?

Nogle guitarer - gerne spanske eller el-spader - fåes i tre-kvart eller halv størrelse. Glem det. Det er om muligt sværere at spille på sådan nogle. Eneste sted, reduceret størrelse duer, er på basser, hvor en short scale (kort hals), kan gøre det nemmere at nå. Omkostningen er så manglende bund.

Godkendelse af svar
Fra : mathiasmb

Dato : 02-07-05 15:26

Undskyld forsinkelsen og besværet. Jeg har lige bestilt den, og tak for svaret.