/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Er Epson EMP 30 go nok til hjemme brug?
Fra : Daniel_Bilstrup
Vist : 687 gange
200 point
Dato : 08-06-05 12:43

Hejsa...

Ja jeg har fået tilbudt en projektor (Epson EMP 30) men ville lige høre jeres mening om den?

Jeg har absolut ingen forstand på den slags men kan se at den (kun?) har 800 af de såkaldte ANSI lumens... Er det nok? Har kigget lidt rundt og det ser ud til mange andre har en del mere!

I kan se andre data på den her: http://dk.nomatica.com/index.asp?chargement=/projecteur/emp30DK.htm

Jeg skal kun bruge den til at se film/tv på inde på mit værelse men vil selvfølgelig gerne have en okay kvalitet. Så med det antal lumens og de andre informationer der står om den hvor stort billede vi i så mene den kan give i god kvalitet? Og forresten så har jeg fået oplyst at pæren er brugt i 144 timer... Er det meget? Hvad kan den holde til?

På forhånd tak.
Mvh Daniel

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 08-06-05 13:54

800 er helt sikkert ikke nok. Midt på dagen virker den ikke særligt skarpt.

1200 er ok. Til hygge/hjemmebrug.

1500 er anbefalelses værdigt uden tvivl.

2000 er meget dyre produkter. Ikke til hjemmebrug, men til et firma med god kapital.

Så prøv at finde noget til en rimelig pris med 1200-1500 Ansi Lumens.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 08-06-05 13:58

Pæren holer ca. 1100 timer.

Så det er ok med de 144 timer.

Vær opmærksom på at detslider meget på pæren, hvis man ofte tænder og slukker for projektoren. Så er leve tiden en del kortere.
så lad være med at tænde den for sjov.

Kommentar
Fra : Daniel_Bilstrup

Dato : 08-06-05 14:00

okay men hvis man gør det lidt mørkt i det rum som man skal se det i vil det så ikke kunne fungere?

Jeg kunne få den maskine til omkring 4500 kr.... Er det efter din mening for meget og hvad med den pære som har brændt i 144 timer?

Tak for svaret indtil videre

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 08-06-05 14:02

Ellers kan du evt. kontakte dem for yderligere info:

http://www.epson.dk/contact/

Support tlf.:70279274

Kommentar
Fra : Daniel_Bilstrup

Dato : 08-06-05 14:02

Okay der var du lige lidt hurtigere end mig.

Jamen vil det sige at man ikke skal benytte projektoeren til at se tv-avisen om aftenen f.eks....? Det skal helst være til film på et par timer?

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 08-06-05 14:10

Altså man kan jo godt. men det slider en del på den.
Men så slemt er det vel heller ikke..

Det er mere kvaliteten du skal tænke på.

Men kan du ikke få testet den så du lige kan se om du er tilfreds?

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 08-06-05 14:17

Prisen er god nok syntes jeg.

Kommentar
Fra : Daniel_Bilstrup

Dato : 08-06-05 14:17

Jo det kan jeg nok godt. Du skal have tak for hjælpen i hver fald. Jeg lader lige spørgsmålet være åben lidt endnu for at se om der er nogen der har noget at tilføje. :)

Mvh. Daniel

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 08-06-05 14:22

Og dog. jeg fandt en anden her med 1400 ANSI lumens: http://www.girotech.com/info.asp?Referer=DT&StockCode=DVP/EPS/EMPS1H

Til 5300 kr. ca.

Kommentar
Fra : Daniel_Bilstrup

Dato : 08-06-05 14:22

ellers er de 200 point selvfølgelig på vej til dig!

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 08-06-05 14:23

Hov husk resten af af linket

Accepteret svar
Fra : Sygate

Modtaget 200 point
Dato : 08-06-05 14:25

Her er nogle andre med en god ANSI lumens:

http://www.itbutikken.dk/ms/4/32/101/0/0.htm

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 08-06-05 14:35

Har du kigget her: http://www.projectorcentral.com/

Men ellers vil jeg give Sygate ret mht. ANSI Lumen

Men som altid er det jo en gid ide at prøve ting først.

Godkendelse af svar
Fra : Daniel_Bilstrup

Dato : 13-08-05 23:09

Tak for svaret Sygate.

Du må undskylde at jeg først har afsluttet spørgsmålet nu men havde helt glemt den.

Men mange tak for din svar.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 14-08-05 12:12

Det er helt i orden. Takker for point