/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Suzuki DM50 Bremser??
Fra : CraLiz1
Vist : 1298 gange
50 point
Dato : 07-06-05 20:13

Er der en der ved hvordan man spænder bremserne på en Suzuki DM50?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-06-05 21:29

Lige som man gør på alle knallerter.
Baghjuls trækstangen har en specielmøtrik i enden, den spændes ind, så der bliver mere gevind synligt bagude.
Forhjulsbremser spændes ved at justere kabelet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CraLiz1

Dato : 07-06-05 22:16

Hvis jeg oploader et billede af det kan du så downloade det og lave nogle røde ringe omkring dem?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-06-05 22:54

Ja, men du kan se det her tror jeg nok: http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=39173
Den blanke aflange ting ved baghjulsakselen.
Altså når du træder på fodbremsen, så trækkes der i en jernstang som går hen forbi baghjulet, helt ude i enden af den jernstang længst bagude skulle der gerne sidde en møtrik.
Men ellers kan du oploade til Palle@findmail.dk
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 07-06-05 22:56

Du tar pis på os ikk?

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 07-06-05 22:56

Du tar pis på os ikk?

Kommentar
Fra : CraLiz1

Dato : 07-06-05 23:14

Nej for jeg har problemer for at få spændt dem ordenligt.. Har prøvet mig frem og de vil bare ikke virke.. Men jeg venter med at sende billederne til imorgen da jeg lige skal have taget nogen ;)

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 08-06-05 09:11

Hvis den ikke kan spændes mere, kaHvis den ikke kan spændes mere (møtrikken møder det sted hvor gevindet på bremse stangen ophøre), kan det tyde på at det er tid til et par nye bremseklodser.

MV.
Peter Jensen
n det tyde på at det er tid til et par nye bremseklodser.

Kommentar
Fra : CraLiz1

Dato : 08-06-05 14:40

Hej allesammen nu har jeg fundet problemet, problemet er at bremsenøglen på bagdækket er meget slidt så der er ingen hakker også har jeg købt en ny bremsenøgle plus en bremsearm, men hvordan får jeg den gamle af??

Kommentar
Fra : bobby9000

Dato : 08-06-05 16:27

på min scooter sidder der en bolt i toppen af bremseármen, den skal du løsne, og så sku den være lige tilat pille af..

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 08-06-05 16:49

Du skal have kabelet og hjulet af, så kan du tage indmaden ud med bremsepladen og hele pivtøjet, så kan du se de 2 bremsebakker som skal have mindst 4 mm belægning tilbage ellers skal de skiftes. Så fjernes skruen der holder bremsearmen, derefter tages armen af. Bremsebakkerne skal ud ved at tage fjederne af, så kan du skifte bremsenøglen, da det skal gøres indefra.
Hvis du bruger de gl. bakker, skal de slibes, og det skal tromlen også.
Husk ved påspændning af baghjul, at rette det lige ind, med kæden så den kan give sig tilpas.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : CraLiz1

Dato : 10-06-05 21:08

Tak for svaret pallebhansen.
:)