/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Clock Frekvens
Fra : Simmaster
Vist : 409 gange
115 point
Dato : 07-06-05 19:49

Hejsa, sidder lige og roder med en bærbar pc, Acer Aspire 1350.
Amd Athlon 2600+
256 MB RAM.
Når jeg kikker i systemoplysninger står den på ca 380 Mhz, hvilket jo er alt for lidt.
Jeg har været ude i bios og kikke efter et sted hvor jeg kan stille på frekvenser og hvor meget spænding rammene får. Men der er intet sted hvor jeg kan gøre det.
Hvad gør jeg?

Det er en Phonix bios.

Mvh Jacob

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 07-06-05 20:37

hej
er du sikker på at det ikke er fsb frekvensen du kikker på
amd skiver 2600 men det er det ikke men det svaret til en intel
med samme kraft
der er nogle her inde der kan regne det ud jeg kan ikke huske formlen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-06-05 21:31

Prøv at hente og installere Everst der kan fortælle dig en hel masse om ydelse og hvad der er inden i din PC
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 08-06-05 09:44

Jeg har ikke en bærbar, men en AMD Mobile CPU, der sidder i sådan en, mener jeg da selv skruer op og ned for frekvensen, efter hvor meget CPU power, der er nødvendig.
Både for at spare strøm og for at holde temperaturen nede.
Det må kunne indstilles et eller andet sted i Kontrolpanel.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 115 point
Dato : 08-06-05 10:36

Acer plejer at have en Notebook management hvor man kan stille computeren efter behov når den kører på henholdsvis batteri og netstrøm. Vi har sådan en i huset bare med Centrino og det var ved at gøre mig helt fortvivlet at skærmen var uskarp indtil jeg fandt ud af, at det er en del af strømsparefunktionen. Den del har jeg fjernet for det er da for trist.
Prøv at bruge Everest og ellers tjek indstilllingerne.
Selv om du kunne skal man ikke pille ved clock frekvensen på en bærbar for dels kan der blive problemer med varmen og dels bruger den for meget strøm.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 08-06-05 10:47

Nåååå....
Så er jeg ikke helt dum.
Gambrinus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-06-05 10:50

Hvem KUNNE dog påstå det!

Godkendelse af svar
Fra : Simmaster

Dato : 15-01-06 23:30

Tak for svaret BjarneD.