/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Adaptere
Fra : rasmusandersen2
Vist : 390 gange
97 point
Dato : 06-06-05 22:18

Jeg står her og skal på ferie om to uger. Køreturen til Italien kan jo godt blive meget lang, så jeg har en ide.
Jeg vil gerne have min bærbar computer med, og min Playstation 2.
spørgsmål 1. Hvordan får jeg strøm i bilen til disse to apperater?
spørgsmål 2. Hvordan kan jeg bruge den bærbare som skærm for min playstation 2?

jeg har hørt noget om nogle adaptere og ting.
Men hvad gør jeg helt specifikt. Løsningen skal selvfølgelig være så bille som muligt.

Bare spørg hvis i mangler oplysninger om bærbarpc osv.

Håber nogle kan hjælpe

Mvh Ralle

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-06-05 22:33

hvis du bruger tilslutning til cigaret tænderen i bilen, så prøv at få fat i en form for sikring, så du ikke malker batteriet tom og ikke kan starte, http://www.thansen.dk/ de har vist noget, eller prøv i en camping forretning
den bærebare kan fint køre på en adapter fra bilen

Kommentar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 06-06-05 23:13

tak. men jeg søger et konkret svar

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-06-05 23:17

Italien har jo også 230 volt, så hvad med at vente til du kommer der ned for at "holde ferie", og så bliver din far heller ikke sur over at du brænder hans fine bils ledningsnet af. Desuden bliver han også nervøs når du overhaler i dine bilspil, eller bremser op så det hyler.
Tag læsestof med i stedet. Der er sikkert noget du mangler at lære i skolen.
Og det er nok ikke klogt at koble bærbar skærm til Playstationen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 07-06-05 11:54

Skal bestemt ikke bruge det på ferie. det er til turen derned. skal på ferie IKKE spile playstation og computer når man er på ferie da.
jeg har lige fået 2X10 så tror det næppe. hehe.

Kommentar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 07-06-05 11:56

Men kender i så et sted hvor man kan købe en adapter til den bærbare. så den kan holde mere end de fire timer, den kan på en opladning. det er en medion bærbar

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-06-05 12:09

http://www.thansen.dk/product.asp?c=492166779&n=1199147588&pn=1215731764
Meenn du skal nok kun bruge den, mens motoren i bilen er igang.
Gambrimus

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-06-05 12:31

et forslag:
jeg syntes bestemt at du skulle lade dit isenkram blive hjemme, og så nyde køre/ferieturen i stedet for

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-06-05 13:04

Så, så Ferik
Rasmus vil jo komme ud for et kulturchock, hvis han skal sidde og glo på naturen,
(Det billige skidt) hele vejen til Italien.
Det kan jo sidestilles med at skulle tage en kold tyrker, når man skal lære at undvære sin narresut.

Rasmus
Du kunne jo lege, at motorvejen er et kæmpe stort Pac-Man spil.
Du skal IKKE bruge gearstangen som joystick !
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-06-05 13:34

Gambrinus - advarede man ikke mod sådan nogle konvertere som du har henvist til. Noget med at de var for dårlige og dermed farlige!?!?!?!?

Ellers er jeg ret enig med ferik!!!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-06-05 15:22

Det ved jeg sørme ikke 3773.
Jeg har aldrig haft sådan en i hånden.
Jeg klarer mig med Pac-Man, når jeg er ude at køre langtur.
Men som så meget andet kan de jo nok købes for billigt.
Gambrinus

Kommentar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 07-06-05 22:07

>Gambrinus. Tror du ikke du skulle passe din egen Alfa
og dine utallige computere