/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Det må I altså vide .. for 200 point ?? ~
Fra : minmorten
Vist : 313 gange
200 point
Dato : 09-07-01 19:38

Øhmm.. jeg prøver ihvertfald her ...

Jeg er en som ikke er vant til alt det her motorcykel-knallert osv halløj .... - og jeg har så købt noget så kedeligt som en scooter ... MEN ..

Jeg har et helt vildt lille hoved åbenbart .. og skal have den der hedder 52/54 eller Xs ...
Problemet er bare ... den er megatung sådan en jo .. og mit spørgsmål - vel og mærke som helt ukendt i dette - kan man ikke brække nakken, hvis man falder så uheldigt at man IKKE banker hovedet ind i noget
- men bare får et slag så hovedet vælter bagover ???

Mit kæreste siger jeg er pjattet ... men helt alvorligt .. kan der være et faremoment ved dette ??

Jeg mener den er så tung .. at jeg har problemer med at dreje hovedet .. og får faktisk ondt i nakken hvis jeg har kørt så stærkt ( stærkt og stærkt .. smil .. 70 kmt ) at vinden giver modstand ved skyggen på hjelmen ..

Jeg ved ikke om det er noget I ved .. men jeg bryder mig ikke så meget om at gå ind i en forretning og spørge ... de tror jo jeg er fjollet ...

Bortset fra .. der må da have været nogle bekymrede mødre, med børn bagpå, der har haft dette spørgsmål ??

Men på forhånd tak ... for et måske svar .. *G*

Pigen .. med den firedage gamle scooter ...

Accepteret svar
Fra : madmikk

Modtaget 200 point
Dato : 10-07-01 01:28

Hej

Du kan tage ned til din læge og forhøre dig om dit problem, umiddelbart vil jeg da sige at et fald godt kan give en brækket nakke. Det er dog MEGET usansynligt at det skulle sker, ellers ville man jo også have gjort noget ved hjelmene hvis det var et problem.

Et piskesmæld er dog nok mere sansynligt idet et sammenstød eller påkørsel med noget vil få dit hoved til at fortsætte fremad og tilbage igen,(eller omvendt, alt efter om det sker forfra eller bagfra) inden du ville kunne holde igen(Specielt hvis din hjelm føles tung)..
Den brækkede nakke ville jeg ikke bekymre mig om, hvis jeg var dig. Din læge kan sikkert hjælpe dig med noget specielt, mere end manden i forretningen kan...han vil nok bare sælge dig noget han kan tjene penge på, uden større besvær end at give dig den "lille" hjelm han har stående......

Håber det kommer til at gå for dig,

Madmikk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-07-01 14:54

Hmmmmm.... de fleste hjelme ligger vel på 900 til 1200 gram.

Der er forskel på både støj og vindmodstand. Ved hastigheder under 80-100
km/t er vindmodstanden næsten underordnet; men støjen kan være slem.

Køb en der er godkendt, og køb den ikke for stor!
Den skal passe, for ellers kører den bare rundt på hovedet. Prøv nogen
forskellige, før du bestemmer dig.

Vær opmærksom på, at dit synsfeldt er væsentligt mindre med en lukket hjelm,
og at det er vanskeligere at orientere sig bagud. (ikke med spejlene, for
dem tror vi ikke på, da der er blinde vinkler!)
"minmorten" <minmorten.news@kandu.dk> wrote in message
news:CZl27.1482$6x5.167577@news000.worldonline.dk...
> Øhmm.. jeg prøver ihvertfald her ...
>
> Jeg er en som ikke er vant til alt det her motorcykel-knallert osv
> halløj .... - og jeg har så købt noget så kedeligt som en scooter ...
> MEN ..
>
> Jeg har et helt vildt lille hoved åbenbart .. og skal have den der
> hedder 52/54 eller Xs ...
> Problemet er bare ... den er megatung sådan en jo .. og mit spørgsmål -
> vel og mærke som helt ukendt i dette - kan man ikke brække nakken, hvis
> man falder så uheldigt at man IKKE banker hovedet ind i noget
> - men bare får et slag så hovedet vælter bagover ???
>
> Mit kæreste siger jeg er pjattet ... men helt alvorligt .. kan der være
> et faremoment ved dette ??
>
> Jeg mener den er så tung .. at jeg har problemer med at dreje hovedet ..
> og får faktisk ondt i nakken hvis jeg har kørt så stærkt ( stærkt og
> stærkt .. smil .. 70 kmt ) at vinden giver modstand ved skyggen på
> hjelmen ..
>
> Jeg ved ikke om det er noget I ved .. men jeg bryder mig ikke så meget
> om at gå ind i en forretning og spørge ... de tror jo jeg er fjollet ...
>
> Bortset fra .. der må da have været nogle bekymrede mødre, med børn
> bagpå, der har haft dette spørgsmål ??
>
> Men på forhånd tak ... for et måske svar .. *G*
>
> Pigen .. med den firedage gamle scooter ...
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>