/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Adobe Illustrator 10 - file låsning på s~
Fra : b.c
Vist : 358 gange
50 point
Dato : 27-09-02 22:26

Er der en der kan hjælpe med følgende problem!
Det drejer sig om Illustrator 10 - dansk (inst. på flere mac) - men ikke UK-versionen.
Når der arbejdes på et share på en NT-servere, låser filerne med en error -54 når de gemmes som eps, men ikke ai-filer.
Altså kan de ikke arkiveres igen - kun under et nyt navn. Dette sker ikke lokalt på mac'en.

Der bliver oprettet en usynlig temp file på serveren.
Det kan samtidig oplyses, at arbejdsgrupper er slået fra, samt arbejdsdiske er sat til den lokale mac.

/Bjarne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-09-02 08:47

b.c <b.c.news@kandu.dk> wrote:

> Der bliver oprettet en usynlig temp file på serveren.
> Det kan samtidig oplyses, at arbejdsgrupper er slået fra, samt
> arbejdsdiske er sat til den lokale mac.

Det lyder som om du skal hente Illustrator 10.0.1 updaten,
det lyder temmelig bekendt for mig:

<1fh2zf2.2nrq2w3p6h34N%Ninzen@ofir.dk>

<http://www.macwindows.com/MacOSX.html>

kastede lys over sagen, hvor nøjagtig mit problem var beskrevet, samt at
løsningen var en opgradering til 10.0.1

Problem with saving Illustrator 10 files to NT Server fixed with
Illustrator 10.0.1

- og svaret

__"

I noticed that you had a description of the problem of Illustrator 10
files being saved on a Windows NT server. The Illustrator 10.0.1 update
from about a week ago fixes this problem.

The problem is supposedly with the Mac OS X in terms of permissions for
intermediate temp files that Illustrator used. Adobe claims it was
Apple's problem but they fixed it in any event. (The "twist" mentioned
above is not really a twist, that's the source and the result of the
problem, not just "need to resave the file")

____"

--
Venlig hilsen Nina Storm

Kommentar
Fra : b.c

Dato : 28-09-02 17:04

Det lyder rigtigt - som sagt har jeg ikke problemer med UK verisin.
Kan du give mig et link til en dansk update. Det er ikke lykkedes mig at finde en.

/Bjarne

Kommentar
Fra : b.c

Dato : 28-09-02 17:04

Det lyder rigtigt - som sagt har jeg ikke problemer med UK version.
Kan du give mig et link til en dansk update. Det er ikke lykkedes mig at finde en.

/Bjarne