/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Sømandsviser, Tekster???
Fra : Sofuzz
Vist : 10328 gange
100 point
Dato : 31-05-05 21:23

Hejsa, jeg har købt en Harmonika, og nu mangler jeg et par gode sømandsviser! da jeg selv er på søen.

Hvis i ved hvor jeg kan finde sådan nogle, og printe ud??? gerne med noder

Med Venlig Hilsen, Sofuzz

Kommentar
Fra : akle

Dato : 31-05-05 21:31

Der er masse gode sømandsviser i "Lystige viser" og det hele er med noder, mener det også er med becifring. Bøgerne kan lånes på biblioteket.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 31-05-05 21:34

Der er naturligvis også fuld tekst til viserne. Har du ingen scanner, kan du kopiere på biblioteket.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-05-05 21:36

http://de.search.yahoo.com/search/de?p=shanty+noten&ei=UTF-8&fr=fp-tab-web -t&x=wrt&y=y
som godt nok er tyske

prøv biblioteket og tag kopier

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-05-05 21:58

Måske de har. http://www.bogtikken.dk/

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 31-05-05 23:01

Syntes det er svært at finde akorderne på nettet

Men søg evt efter
Så længe skuden kan gå - kim larsen
mandalay - four jacks
Når en sailor går i land - Otto brandenborg

Kommentar
Fra : Bente_Louis

Dato : 01-06-05 10:47

Haii..
Prøv at gå ind på disse sider:
viser.bib.sdu.dk/start~1.htm - 7k - eller
www-bib.hive.no/tekster/minne/olsen/sjomannsvise10.html - 7k -sku være god. eller
libra.dde-drift.dk/is/sob/ full-sh.asp?base=sob&fn=07077831 - 3k - Supplerende resultat -
www.peoplesearch.dk/tommy_t_.htm - 7k - Supplerende resultat. eller

Har heller ikke kunnet finde nogen med noder, men der er jo masser af sider med folk, som selv spiller viserne til underholdning, så hvorfor ikke forhøre sig hos et par stykker af dem..? De dukker bl.a. op op Google når du bare skriver: sønmandsviser.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-06-05 10:49

.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 11:37

På biblioteket har de også et meget stort værk der hedder Imudicos Melodibog, det indeholder såvel noder som tekster til langt de fleste sange, viser og salmer. Som sagt kan du få lavet kopier på biblioteket.

Kommentar
Fra : pii

Dato : 12-06-05 15:16

Hej Sømand Sofuzz og andre interesserede:

Prøv at rette henvendelse hér:
www.nodecentrum.dk
eller hér:
www.danmusik.dk

Hér er en fin samling af danske sange:
http://www.danskesange.dk/viewhelp.asp?section=6&searchlevel=&kategori=&order=&sstring=&ss1=&ss2=&ss3=&z=1

Og hvis man har mod på dét:
2 gode Udenlandske web-sites:
www.e-chords.com
www.chordie.com

og endelig:
Landkrabben med sømandsrøsten over dem alle: Tom Waits:
http://www.keeslau.com/TomWaitsSupplement/
og hér kan du hente akkorder (tabs):
http://www.iol.ie/~murphypj/waits.htm

Mange Sejler Hilsner Fra Pii

Kommentar
Fra : pii

Dato : 12-06-05 15:22

Og hér er lidt for harmonika-interesserede:

Google Galore:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=accordion%2Bshanties&meta=

...hey ho,..og en hel flaske rom,....

Accepteret svar
Fra : pii

Modtaget 100 point
Dato : 12-06-05 15:36
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-06-05 15:43

Pii -> Spiller du selv Harmonika? Knap eller Tangent? Hvor længe? Fortæl fortæl.
Jeg har selv spillet 6-radet Tangent-harmonika i over 40 år. Er ikke proff. kun til husbehov ;-

Mirit -> Hvad betyder et punktum?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-07-05 07:43

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : Sofuzz

Dato : 05-07-05 11:10

Tak for svaret pii.