/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundetræning i storkøbenhavn
Fra : zicko
Vist : 1547 gange
100 point
Dato : 31-05-05 16:25

Min "lille" labrador på snart 2 år og jeg trænger til at starte til noget hundetræning igen, vi gik til en masse da han var lille, men det er ikke altsammen der har sat sig fast så vi skal nok lige ha det genopfrisket lidt.. Er der nogen der kender nogen gode steder at træne, det skal være efter de bløde metoder, og vi gider ikke træne et sted hvor hundene ikke får lov til at lege lidt engang imellem og hilse på hinanden. Det mest optimale ville være et sted hvor der trænes med positiv forstærkning e.g. klikkertræning eller andet..

Er der nogen der har prøvet lidt af hvert og har nogen steder i kan anbefale, så vil jeg meget gerne høre fra jer! :)

På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-05-05 17:01

Du skal da træne i DKK, jeg har et telefonnummer her:

Telefon: 56 18 81 00
Information: 56 18 81 55
(lukket mandag til torsdag mellem 12.00 og 13.00)

Der kan du være 100% sikker på seriøs træning.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-05-05 17:10

Ring og snak med Christina Ingerslev (klikkertræning), om hun har kurser, der passer til dig og din hund.

http://www.dogtraining.dk/

Jeg har selv gået hos hende, men klikkertræning er ikke rigtig noget for hverken Silke eller mig.

Nu går jeg til DKK-træning i Ølstykke. Og de går altså også ind for positiv forstærkning, men som ros og godbidder.
En af fordelene ved Ølstykke er, at der er afsluttende prøver, så man kan se, om man har forbedret sig siden sidste kursus. Og man kan selvfølgelig gå op til autoriserede prøver på udstillinger, hvis man har den slags lyster... Og så er det umådelig billigt, 250 kr for 8 gange, hvis man er medlem af DKK.

Jeg har også prøvet DKK træningen på Bellahøj, -og det var mere efter de gammeldaws betoder, med ryk i halsbåndet, høj stemmeføring o.s.v... Det var heller ikke liige os...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-05-05 17:14

Hvor har du egentlig gået til træning før, zicko?

Kommentar
Fra : eisner

Dato : 31-05-05 17:25

Hi zicko.
Prøv at se på websiden http://www.veh.dk/ der kan du næste få det hele

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 31-05-05 19:16

Hej.

http://www.danskbrugshundeklub.dk/ kan absolut anbefales

MVH
KSGP

Accepteret svar
Fra : Eifelvuf

Modtaget 100 point
Dato : 31-05-05 19:55

Zicko !

De andre ævler - du skal selvfølgelig starte her : www.politihund.dk - der startes i øvrigt LYDIGHEDShold igen til August.

M.v.h.

Eifel & Co.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 05-06-05 09:33

Eifelvuf, så skal ziko da lige have en hund mere, labrador er jo ikke med på listen over godkendte racer i politihundeforeningen.............

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-06-05 14:24

Ups... maj_britt..... En "labrador" hedder egentlig en "labrador retriever". Retrievere ER godkendt..

Godkendelse af svar
Fra : zicko

Dato : 02-08-05 21:43

Tak for de mange gode svar, jeg har nu besluttet mig for at starte i Roskilde som foreslået af Eifelvuf.. Der er indskrivning den 18. August og det lyder rigtig spændende :D

Har i selv trænet, eller træner i i politihundeforeningen Eifel? Kan du fortælle lidt mere om hvad de træner og hvordan?

Glæder mig til at komme lidt igang igen, og mon ikke Lau gør det samme selvom han nok ikke lige er klar over det.. ;)

Kommentar
Fra : zicko

Dato : 02-08-05 21:52

Birgitta > Vi har også selv gået hos Christina Ingerslev, men kun en enkelt gang... Synes det var for uorganiseret og der var alt for mange på et hold til at man kunne få noget som helst individuel vejledning..
Ellers har vi gået på Retrieverklubbens hvalpekursus + fortsætterkursus, derefter gik vi til klikkertræning i Ålsgårde (www.aktivhund.dk) hvilket var rigtig godt! Det blev bare lidt langt at køre i den sidste ende.. Det sidste træning vi har gået til var brugsprøvetræning i Dansk Retriever Klub og det er efterhånden godt et års tid siden.. :)

Kommentar
Fra : Eifelvuf

Dato : 02-08-05 22:44

Hej Zicko.

Jeps - Eifel & Co. træner i politihundeforeningen i Roskilde, hvor vi p.t. er i Kriminalklassen, - d.v.s. næsthøjest opnåelige indenfor PH.

Der trænes hen imod det der er beskrevet under "Kåringsprogram" på www.politihund.dk (men naturligvis bliver der taget hensyn til hundens alder, væsen, o.s.v.). Men alt i alt, skulle du - igen alt efter Lau´s væsen, alder m.v. - efter kun 10 ganges træning, kunne se store fremskridt i ikke alene Lau´s lydighed, etc., men også i din egen måde at forstå Lau på (hans kropssprog, hvad "siger" han, etc.). Faktisk træner vi jo også førerne en hel del, - da al hundetræning rent faktisk består af en *HEL* del hundeførertræning
Vi plejer lidt at sige, at hundene godt kan finde ud af det, - det er såmænd bare dig der skal formidle videre til din hund på den rigtige - og positive måde - HVAD det er du vil have Lau til. Lidt firkantet udtrykt - håber du forstår meningen. Og så skal vi nok fortælle dig, _hvordan_ du videreformidler din og vores viden til Lau.

Der trænes i fri natur, - i starten på pladsen i Roskilde, hvor der er mere end 70.000 m2 indhegnet, at boltre sig på.
Så du og Lau får - udover positiv motivationstræning, også en fandens masse frisk luft

Der trænes _udelukkende_ med positiv motivationstræning, - aldrig straf etc.

Men prøv lige at kigge ind på www.politihund.dk - og så under "Kåringsprogram" - det er stort set de øvelser der trænes hen imod at kunne. Det kommer du og Lau ikke til at lære på 10 ganges træning - men i vil komme kraftigt derhen af.

Vi glæder os til at se dig og Lau i Roskilde Politihunde Forening !

Med venlig hilsen

Eifel & Co.