/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Udvalg i Itunes music store DK
Fra : Helikoptermyg
Vist : 291 gange
120 point
Dato : 30-05-05 20:11

Dette spørgsmål har at gøre med ITUNES åbning i danmark. Efter min mening, er der aaaalt for lidt musik derinde, endnu.
Jeg oprettede, næsten lige efter de åbnede, en konto og har da også handlet lidt derinde. Jeg er rigtig glad for brugervenligheden og der er jo mange timers fordybelse i den butik. Jeg er dog stadig SUPERSKUFFET over deres udvalg af musik. Sammenligner man DK's butik med den amerikanske og den engelske side, synes jeg der forekommer åbenlyse mangler i form af musikudvalget. Lad mig komme med et par eksempler.... Metallica (what?? kun fesne hyldestnumre?) Audioslave (intet), Foo Fighters (intet), Pearl Jam (kun greatest hits?), Dave Matthews Band (Intet!), John Mayer (kun den gamle), Ryan Adams (hvor er den nye?), Nine Inch Nails (igen, den nye??)
Dette var bare et par eksempler.... Men de fleste af disse kunstnere er jo højaktuelle og meget populære. Så er det bare jeg gerne vil vide - Hvor bliver de af?? Jeg er klar over, at der endnu ikke er et overflod af dansk musik pga. noget med aftaler. Men er der nogen der ved, hvordan det ser ud med alt det andet musik som man ikke kan finde?? Kommer det, eller.....?

mvh
Helikoptermyg

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 31-05-05 20:10

Jeg bruger også iTunes og har indtil videre fundet hvad jeg har søgt. Og udvalgte er MEGET større end på feks. TDCmusik eller Føtex musik-side.

Men hvornår og hvilket udvalg der vil komme tror jeg kun iTunes kan svare på! Men har du kigget på udvalgt på de udenlandske iTunes sider.????? Ligesom for at sammenligne.

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 31-05-05 22:42

Jeg har benyttet box.dk og payload hos Den Blå Avis...Box.dk fungerer upåklageligt, og har meget nyt, mens jeg må indrømme at payload har skuffet mig med deres wma-filer, som er lysår om at åbne, fordi den skal hente diverse koder/sikringer hver gang nummeret afspilles...Jeg har kontaktet dem med en klage, men har endnu ikke hørt fra dem, på trods af løfte om hurtig tilbagemelding på deres site.

Derudover har jeg kun hørt godt om Itunes, men håber meget at den fantastiske audiogalaxy (som oprindeligt var en mindre legal p2p fil-udbyder) kommer til Danmark i en nær fremtid.........