/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Nodebog med klassiske ( til klaver)
Fra : JacobS.
Vist : 819 gange
50 point
Dato : 30-05-05 16:44

Hvad for en nodebog skal jeg købe når jeg vil have node med beethoven, mozart, chopin og bach?

Det skal ikke være supersvære noder, men heller ikke nemme. Jeg har spillet i 5 år og har spillet en del beethoven ( moonlight sonata) og bach.

Hvor kan jeg finde sådan en bog?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 17:28

Det kan i enhver veludstyret musik forretning.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 17:29

Det kan du i enhver veludstyret musik forretning.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 30-05-05 17:30

Ja men hvis jeg nu gerne vil finde ud af det over nettet.

Er der nogle der ude som ved hvor ( på nettet) jeg kan finde sådan en?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 17:34
Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 30-05-05 17:36

er der andre sider?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 17:40

Ja. Der er også http://www.kb.dk/elib/noder/ der kan du downloade noder.

Men prøv selv at søge på ordet Noder i Google, der kommer massevis af sider frem hvor du købe eller gratis downloade noder.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 30-05-05 17:49

hvor nemme er de der its easy to play....

Har fundet: its easy to play beethoven

Men hvordan er noderne?
Kan man se et billede af dem?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 17:51

Sorry Jacob, aner det ikke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-05 17:54

Prøv et antikvariat.
http://www.antikvar.dk/pilegaard/

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 17:56

Jeg gik lige ind på http://www.kb.dk/elib/noder/

Der kunne jeg se forskellige noder bl.a. af Bach

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 17:57

Og de kan downloades gratis i PDF-format, så kan du selv printe dem ud. Nemmere kan det da ikke være.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 30-05-05 18:00

har du set dem med bach? for det første er de ikke til at læse fordi de erhåndskreven og for det andet er de da vild svære!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 30-05-05 18:01

og der er kun bach

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 18:03

Har du prøvet den omtalte Google-søgning? Der må da være nogen du kan bruge? Ellers kan jeg nok ikke hjælpe dig yderligere.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 30-05-05 18:03

jeg har prøvet men der er ikke kommet noget frem som der var godt. Troede ikke det var så svært at finde.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 18:08

Skal jeg prøve lidt mere eller vil du hellere selv? Det er jo dig der ved hvad du synes er nemt nok?

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 30-05-05 18:09

jeg har fundet en side hvor der står hvor svære de er, såå....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 18:10

OK Jacob - Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 30-05-05 18:11

For typisk 75 kr kan du i mange antikvariater finde den gamle "Klaverbogen" (2 bind; og flere andre ), der indeholder en masse stykker. kendte og ukendte, nemme og svære, bach og beethoven og mange flere. Downloadning er spild af tid, hvis ikke du præcis ved, hvad du går efter!
vl h
Lynballe

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 30-05-05 18:12

PS:...og Mozart og Chopin er forresten også med. Et par hundrede sider noder, så vidt jeg husker!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 30-05-05 18:36

Er der ingen der ved hvor nemme de der its easy to play.... er?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 18:42

De hedder jo netop Easy to play, så jeg vil da tro at de er nemme at spille. Det er svært at svare anderledes, hvad er din målestok? Det du synes er svært, synes andre måske er nemt. Nemt er et meget relativt ord. Jeg synes f.eks. at det er nemt at spille mundharmonika, mange synes det er hundesvært.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 30-05-05 18:43

de er meget nemme. har lige set en.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 18:47

Hey - har du set at min første sætning blev vist med fede typer? Det har jeg aldrig set før, hvordan hulen gik det til?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 18:48

Nå, nu er de fede typer forsvundet igen, underligt. Men da helt fint at du fandt nogle nemme noder.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 31-05-05 19:59

Hvis noderne du vil spille, ikke skal være supersvære, så hold dig fra Chopin, hans musik er brilliant men svær! For øvrigt, al den tid du kommer til at bruge på nettet efter din søgning, vil du lige så hurtigt, om ikke hurtigere? kunne bede bibliotekaren om at finde noderne til dig på biblioteket. For øvrigt kan du bestille alle dine ønsker på forhånd, over nettet, du får besked fra biblioteket når det hele ligger klar, og så bare hente stakken. Nemt, ikk´?!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-06-05 22:14

Hej igen JacobS. Har du helt glemt dette spørgsmål? Hvad fandt du uud af?

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 22-06-05 00:30

Jeg vil da godt anbefale dig at kigge efter nogle Chopin-noder, da Chopin jo har skrevet noget af det, der er nemmest at spille for amatører: F.eks præludierne i Hm - A-dur, E-mol, og C-mol lidt sværere er Regndrøbepræludiet. Og så er der valsene, f.eks. den i As-dur kaldet "Afskedsvalsen", F-mol-valsen og den lille posthume i A-mol. Mange af hans Mazurkaer er også absolut let tilgængelige, f.eks. ...nej kig selv mazurkasamlingen igennem; der er 58 af slagsen, nogle af dem ret nemme. Desuden er der en Largo og et "Albumblad".
Ethvert bibliotek med musiksamling har nok det meste af det, så spild ikke tid med at rode rundt efter det på nettet!
Venlig hilsen
Lyngballe