/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Cumputer gået ned
Fra : jensviggo
Vist : 356 gange
200 point
Dato : 29-05-05 20:35

Jeg afspillede en musikfil, og pludselig frøs den, jeg kunne ikke med ctrl alt del starte den, kunne heller ikke slukke på fronten, så jeg hev stikket ud, og startede igen, den gav nogle høje bip lange og korte og så skete der ikke mere, jeg prøvede et par gange mere, men den vil sku´ ikke danse med mig, det dummeste af mig er vel, at jeg selvfølgelig har glemt at tage backup af de vigtigste data så nu sidder jeg rigtig godt i det. Det er ingen prangende maskine, men den dækker mit behov, det er en campaq deskpro en og har kørt helt perfekt i ca 2 år nu i min eje, hjæææælp

jens viggo

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 29-05-05 20:37

Bippene betyder, at du har en hardwarefejl evt.BIOS fejl og det kan man kun komme nærmere hvis man læser Comåaq's vejledninger.
Du kan prøve at resætte BIOS og du kan prøve at tjekke din e RAM

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-05 20:42

Din harddisk fejler nok ikke noget.
men hvis du har nogle ekstra kort siddende så tag dem ud.
Måske skulle du også lige tage dine ram ud og sætte dem i igen.
Tag også din CD/DVD fra og diskettedrevet fra.
Tage fra = begge ledninger.
Og se så om den kan starte.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-05-05 21:38

Muligvis dit agp kort der er fejl på!
http://bioscentral.com/beepcodes/compaqbeep.htm

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 30-05-05 00:39

Og hvordan resætter man lige bios, når maskiner er død, jeg har godt nok ikke prøvet det med F2 eller er det F3, hvad er agp kortet, hvis jeg vil skifte batteri, hvordan gør jeg?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-05-05 00:45

Ups, kan du slet ikke starte.
Når manender ind i sådan et problem så gør man som Eyvind skrev længere oppe - man fjerner alle kort og drev der ikke er nødvendige for at starte op til BIOS dvs. alle drev og har du 2 RAM kort kan du jo prøve med et ad gangen osv.
Man resetter Bios ved at flytte den jumper der typisk sidder ved siden af bundkortsbatteriet, men der må du hellere se i manualen. Man kan også udtage batteriet, men giver ikke altid den nødvendige effekt ved et nedbrud som dit.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 30-05-05 13:49

Tak for svaret BjarneD.