/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Bearshare
Fra : Wollesten
Vist : 1600 gange
40 point
Dato : 29-05-05 14:54

Vil gerne vide om programmet Bearshare er et lovligt downloadingsprogram ? Vil det fx. være lovligt at downloade "Fifa street football 2005" ?
Når man henter musik ned fra Bearshare, deler man så filen med andre ?

Vh Wolle

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 29-05-05 15:02

nej, det er ikke lovligt at hente fifa fra bearshare, det eneste som er lovligt at hente, er freeware, billeder, andet som du også kan hente på hjemmesider.

Om du deler dit musik med andre, kommer an på om du har slukket for sharing, dette kan gøres under indstilling, og sharing, der skal du fjernde de 2 flueben.

Veffer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-05-05 15:45

På Bearshare kan man finde næsten alt og det er ikke meget der er lovligt

Citat
Vil det fx. være lovligt at downloade "Fifa street football 2005" ?

Selvfølgeligt er det ikke lovligt

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 29-05-05 17:34

Bearshare lovligt hvis det bruges til at hente lovlige filer. Selve programmet er ikke ulovligt at have/bruge så længe filerne du henter, er lovlige. (hvad de jo sjældent er). Til gengæld er programmet smækfyldt med spyware - Jeg ville bestemt ikke bruge det, hvis jeg var dig. Både af den ene og den anden årsag.

Vaxen

Kommentar
Fra : Juelius

Dato : 29-05-05 17:42

Jeg kan kun være enig, min com havde en del spyware, da jeg havde Bearshare. Men efter at have besøgt Spywarefri.dk, og afinstall Bearshare, kom jeg over det problem. Udover det, så er det meget dyrt hvis du får en bøde...!

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 40 point
Dato : 29-05-05 19:18

http://www.kandu.dk/dk/spg/66054

bearshare er fyldt med spyware - ville ikke røre det med en ildtang - prøv at følge ovenstående spørgsmål eller gå ind og læs på www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : DonReje

Dato : 02-06-05 18:54

Bearshare indeholder ikke spyware, men Adware dvs. masser af popups uanset om du har pop-up stopper eller ej. Du kan fjerne det med følgende gode scannere.

SpySweeper 30 dages prøveversion
Spybot S&D Fuldstændig gratis
Pestpatrol prøveversion - men den skal købes for at man kan fjerne spyware/adware
Ewido security Suite 14 dages prøveversion og så bliver den nedgraderert til en demo version.

Hvis du vil have mere hjælp til Peer-To-Peer programmer så foreslår jeg at du går ind på www.piratgruppen.org/forum

Hilsen Don Reje

Kommentar
Fra : DonReje

Dato : 02-06-05 18:56

Glemte at skrive at.

Mange filer på bearshare, limewire og alle på gnutellanetværkets filer er inficeret med en masse skidt. Det ville selvfølgelig være ulovligt at downloade noget som koster i virkeligheden. Man deler ALTID sin download mappe, MEN åbn bearshare - tryk på Settings - Options - Uploads - "Allow others to browse my shared files" Fjern fluebenet derfra og så kan folk ikke kigge i dine delte filer. Det sænker risikoen for at få besøg af APG(Antipiratgruppen)

Hilsen Don Reje

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-06-05 19:15

Ikke desto mindre, Don Reje... Hvis du hopper en tur ind på www.spywarefri.dk og går ind i "onlineværktøj" er der en udmærket - og meget grundig - scanner (X-block), der finder selve programmet og anbefaler sletning... Jeg går ud fra, at det er sådan, fordi programmet betragtes som spyware, eller i det mindste som en sikkerhedsbrist....

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-05 21:50

bearshare udgør absolut en risiko for sikkerheden !!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : DonReje

Dato : 03-06-05 12:05

www.bearshare.com skriver: At bearshare ikke indeholder spyware - men adware. Det kan nemt fjernes med programmer som spybot s&d

Hent evt. LimeWire - dog overvåger APG limewire og alle programmer der kører på Gnutella-netværket.

Limewire kender lige så mange filer som Bearshare - det er bare et andet program uden virus, ads & spyware

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 03-06-05 22:10

ved kun at det laver rod i computeren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 01:24

LÆS..... http://www.spywarefri.dk/forum/post.asp?method=ReplyQuote&REPLY_ID=80846&T OPIC_ID=10891&FORUM_ID=47

og sådan er det - tommel ned til bearshare !!!!!!!!!!!

mon dog ikke arlet ved hvad han snakker om ??????

Kommentar
Fra : GrUmMe_GuMbA

Dato : 11-06-05 17:34

FOLK FATTER BARE IKKE NOGET!!!!!!!

1. alt hvad der betegnes som fildelings/downloadsprogrammer er ulovligt!
2. Det er ulovligt at have et vilket som helts downloadingsprogram liggende på sin harddisk!!! fx. hvis du har Bearshare/Kazaa liggende og APG banker på døren og opdager det / kan også være politiet... kan det nemt koste 20.000 kr.!!!!!
3. Jo billeder er også ulovligt at hente fra en fildelingsprogram.... også selvom der ikke er Copyright på det.....
4. det er altid ulovligt at hente filer fra en andens HD....
5. Havde engang en ven der brugte Bearshare... politiet kom en dag da han var alene hjemme de fandt omkring 100. mp3 filer som var fra bearshare det kostede ham 127.500 kr.!!!!!!!

Og ikke mindst 6. Det er ligegyldigt om man fortæller sit fildelingsprogram at man ikke vil dele sine filer...... det kontrollere programmet selv.... altså du kan ikke vælge om du selv vil dele,,,,,, det er en bare surt hvis du først har hentet det også sletter det igen...... da der altid vil ligge spy, ad, blockware på din PC......... og selvom du sletter programmet vil folk stadig kunne hacke sig ind i din HD og hente filer fra den!!!!

Håber det får de fleste nokkefår, der bare tænker på at benytte fildelingsprogrammer, til at tænke sig grundigt om!!!!!

G_G

Kommentar
Fra : GrUmMe_GuMbA

Dato : 11-06-05 17:37

Var måske lidt grov.... men mange folk skal have det banket ind i hovedet! :D

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 11-06-05 17:46

Vil du finde et link, der bekræfter at det er ulovligt at dele f.eks. private filer via fildelingsprogram? Og at det er strafbart at have et fildelingsprogram liggende på sin PC.

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 11-06-05 17:48

Desuden - din nr. 4 - Det er altid ulovligt at hente filer fra en anden HD????

Det forbeholder jeg mig også ret til at tvivle på - indtil jeg har set en eventuel lovtekst, der bekræfter dette..

Vaxen

Kommentar
Fra : GrUmMe_GuMbA

Dato : 11-06-05 19:59

Arbejder på det.....

Men hvis du vil være sikker så kontakt dit lokale politi og spørg dig tilråds der!!!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 11-06-05 20:31

Nu har jeg selv luret lidt omkring... Kan ikke finde noget som helst, der bekræfter dine påstande.. Den lov, man kan dømmes efter i forbindelse med piratkopiering er ophavsretsloven - og der står intet om at fildelingsprogrammerne ikke må forefindes på PC.

Desuden er det IKKE ulovligt at dele filer uden copyright... Så når vi i min familie har en FTP-server hvor vi deler familiebillederne er det helt lovligt. Og freeware og shareware må også kopieres efter behov.

Tjek loven på http://www.antipirat.dk/

Vaxen

Kommentar
Fra : goose1234

Dato : 11-06-05 23:31

Umiddelbart taler GrUmMe_GuMbA mod bedrevidende.
Det er IKKE ulovligt at bruge fildelingsprogrammer. Til sammenligning skulle det så også være ulovligt at oprette computernetværk. I et privat netværk deles "delte dokumenter" altid. Så her er Microsoft åbenbart selv skyld i hensynløs pirateri.
Det er ikke ulovligt at hoste en fildelingstjeneste, dette er prøvet ved domstolene, idet APG skaffede sig adgang til en computer hvor ejeren hostede et stort antal Direct connect klienter. Da hosten ikke selv havde pirateware på computeren, men udelukkende fungerede som "gateway", blev han frifundet.
Derimod snuppede de ip'erne på mange af klienterne og det er en hel anden sag. Da de havde pirateware på deres computere og delte dig frit.
Mht GrUmMe_GuMbA's ven med de 100 mp3'ere for 127500. Det er 1.275 kr pr. stk!! Jeg tror nogen har løjet her...

Læn dig lidt tilbage og luk øjnene....tænk så: Copyright....hvad betyder det....ret til kopiere....hvis nogen har ret til at kopiere så må kun ret-holderen kopiere, og hvis ingen har eksklusiv-ret til at kopiere, så må alle gøre det.

Så hvem der er et nokkefår skulle stå helt klart nu.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-06-05 23:35

det er sgu ikke ulovligt at dele for eks noget jeg har lavet med andre - nå !!!!!!!! Heller ikke noget der ikke er markeret på den ene eller anden måde som copyrighted - vaxen har ret lige hvad det angår.
Visse ting med copyright kan tilmed bruges privat - og kun privat - hvad der er mange der glemmer.

ikk´

Godkendelse af svar
Fra : Wollesten

Dato : 12-06-05 08:16

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-06-05 09:45

selv tak -

Kommentar
Fra : GrUmMe_GuMbA

Dato : 12-06-05 14:36

Hmmmm.... lyder muligvis af meget 1.275 kr. stk.... men erstatningskravene er meget høje, tænk på.. hvis der hentes en mp3 fil (et 50 cent nr. fx.) så skal produksenten have erstatning, og sælgerene + der kommer en stor bøde på.........!

Kan godt være jeg virker bedreviddende, er ikke min mening..... men,,, jeg skriver bare udfra mine erfaringer.

Men hensyn til spg'et om det er lovligt at have et shareingsprogram liggende,,, er der åbentbart delte meninger.... jeg har altid "troet" at det var ulovligt........... ("troet" fordi jeg stadig er sikker på det)........ Microsoft har jo netop lavet deres fildelingsnet for at vi skal bruge det.... at der så er andre former for programmer........ tjaaahhhhh jeg har ikke rigtigt mer at sige......

GG - Tak for diskusionen!!!!