/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kørelys m.m. på Galant.
Fra : Iceman77
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 29-05-05 14:31

Mit køre lys virker ikke korrekt på min Galant 2,0 glsi LE årg '91.
Det tænder som det skal når bilen startes, men når man drejer lyskontakten til positionslys, er der stadig tændt for kørelyset.
Man kan desuden blænde op for det lange lys selvom lyskontakten er slukket og i pos. lys. Man kan også tænde for tågelyset uanset hvad kontakten er indstillet til.
Gætter på at det er kørelys relæet, der er gået, men hvor sidder det relæ???

Det andet problem er min fartpilot. Når jeg tænder for den tænder kontrollampen ok. (lille grønt lys i armen). Men kan ikke aktivere den så den holder farten.
Har ingen anelse om hvad der kan være galt, men det er lidt ireterrende når nu den er der.

Mvh. Bo.

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 29-05-05 15:16

Hej Bo.

Det med kørelys som du skriver, defekt relæ, eller måske
en lyskontakt. Kørelys er eftermont. i DK.

Men fartpiloten har jeg et bud på: Chek de små vacumslanger
fra indsug.manifold til vacumdåsen for fartpiloten, om der er revner/"faldet af"
/steen b.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-05-05 18:24

Jeg har haft samme problem som dig da jeg havede Mitsubitsi, Jeg måtte bytte kørelys rele 4 gange på to år. Men det var et kendt problem så forhandleren betalte. Prøv at tale med dem, de er til at tale med.
alimak

Kommentar
Fra : Iceman77

Dato : 31-05-05 13:38

Hej Alimak!
Nu er det jo en gammel bil, så jeg tror ikke at de er villige til at skifte det gratis, men det er da værd at prøve.

Mvh. Bo